הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מביך: מחלקת הבריאות במחוז אורנג' פרסמה 'נתוני קורונה' שגויים
במשך יותר מחודש, תוצאות הבדיקות לאבחון הנגיף ותוצאות הבדיקות הסרולוגיות פורסמו ביחד, אך לדברי מנהל המחלקה, לא נרשמה השפעה על הנתון הקריטי ביותר - שיעור ההדבקה: "מתנצלים על האי-הבנה שנוצרה, נוודא שנפעל בצורה טובה יותר בכל הנוגע לשקיפות"

מחלקת בריאות הציבור במחוז אורנג' שבדרום קליפורניה פרסמה "נתוני קורונה" שגויים במשך כחמישה שבועות, וזאת לאחר שתוצאות הבדיקות לגילוי נוגדנים (בדיקות סרולוגיות) הוכנסו ביחד עם הנתונים מתחנות הבדיקה השונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להסביר כי מדובר בבדיקות לזיהוי הנגיף, אך הן שונות בתכליתן: בדיקת אבחון ("בדיקת קורונה" רגילה) מגלות את המצב הנוכחי, כלומר אם הנבדק או נשא של הנגיף או לא. לעומת זאת, בדיקה סרולוגית מאפשרת לקבוע האם התרחשה הדבקה של נגיף הקורונה, וכן את שלב ההדבקה (הדבקה פעילה או זיהום ישן), זאת על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בבדיקה.

בעקבות הבלבול בין הנתונים הללו, התוצאות של כ-30 אלף בדיקות סרולוגיות אוחדו עם הנתונים שכביכול מעידים על כמות החולים מתחילת המשבר. בין ה-28 באפריל ועד ה-3 ביוני, התוצאות השגויות הופיעו באתר הרשמי של מחלקת בריאות הציבור במחוז (OC Health Care Agency).

 

 

ד"ר קלייטון צ'או, מנהל המחלקה, הסביר כי על אף הטעות החמורה, לא נרשמה עלייה שגויה במספר החולים במחוז: "קודם כל, אני רוצה להתנצל בצורה כנה על האי-הבנה שנוצרה, והשפעותיה על הקהילה. בעתיד, אני והצוות שלי נוודא שנפעל בצורה טובה יותר בכל הנוגע לשקיפות", הוא אמר.

לטענתו, הנתונים השגויים הופיעו רק במקום אחד באתר של המחלקה, ואילו שיעור ההדבקה ושאר הנתונים שפורסמו מדי יום, נלקחו מאתר מחלקת הבריאות של קליפורניה (שבה הטעות לא התרחשה).

סוגיה זו - שיעור ההדבקה - הינה קריטית ביותר, שכן מחלקת הבריאות של קליפורניה הציבה יעד של 8% בכל מחוז כדי לאפשר פתיחת עסקים. היות שנתון זה לא הושפע מהתקלה, הדיווחים השגויים לא תרמו לפתיחה מחודשת מוקדם מהרצוי, כך על פי ד"ר צ'או.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, כבר ב-3 ביוני התגלתה הטעות, ובאותו היום תוצאות הבדיקות הסרולוגיות כבר לא עורבו עם שאר הנתונים. אולם 30 אלף ה"נשאים הנוספים" (כפי שהופיעו באתר של המחלקה) הורדו ממנו רק בשבוע שעבר כאשר הושק "פורטל קורונה" חדש.

ללא קשר לדיווחים השגויים, במחוז אורנג' החליטו אתמול (חמישי) לסגור את כלל החופים הציבוריים לקראת סוף השבוע שבו יחול יום העצמאות האמריקאי. ככל הנראה, החלטה זו הינה לקח מחודש מאי האחרון - אז חל יום הזיכרון האמריקאי - וחופי מחוז אורנג' נותרו פתוחים. היות שבמחוזות הסמוכים, ביניהם לוס אנג'לס, הוחלט לסגור את החופים, נוצר מצב מגוחך שבו חופי מחוז אורנג' הוצפו במבקרים, הן במבלים מקומיים והן במבלים שהגיעו ממקומות סמוכים בדרום קליפורניה.

 

 

עוד לפני שהודעה רשמית יצאה מטעם המחוז, מספר ערים בתחומו כבר הודיעו כי יסגרו את החופים, לרבות ניופורט ביץ', הנטינגטון ביץ', סיל ביץ' ולגונה ביץ'. אך כעת כבר מדובר בהחלטה גורפת שתחול על כל חוף ציבורי במחוז.

לפי הודעת מחלקת הפארקים והחופים של המחוז, הסגירה תחל בלילה שבין שישי לשבת ותסתיים בלילה שבין ראשון לשני, ותכלול גם את מגרשי החנייה הסמוכים לחופים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE