הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רכבת ה"קליע" היפנית החדשה מסוגלת לנוע גם ברעידות אדמה
דגם חדש של רכבת מהירות-העל היפנית מושק בימים אלה. הרכבת מרווחת יותר, שקטה יותר ולא פחות חשוב - בטוחה יותר. בנוסף מותקנת בה מערכת ייחודית בעולם כולו של סוללות יון-ליתיום שיאפשרו להתמודד גם במצבי קיצון של הפסקת חשמל טוטאלית

האי יפן כולו נחשב לאזור מועד לרעידות אדמה, ואמנם בכל שנה נרשמות מאות כאלה במדינה.
ואמנם בארץ שבה האדמה לא יציבה, מעריכים יציבות לצד מהירות, למשל, הרכבת שנעה במהירות קליע מעבר גם למהירות גבוהות מ-200 מייל לשעה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מסוגלת לתפקד גם ברעידות אדמה והפסקות חשמל משתקות

רכבת -הקליע החדשה שמושקת ביפן לא רק שוברת שיאי מהירות, אלא הנסיעה חלקה ויציבה יותר, אבל מתייחדת אף יותר מכל
בכך שהיא מסוגלת להניע נוסעים גם בזמן רעידת אדמה משמעותית.
רכבת ה"עליונות" N700S נכנסה לשירות ב-1 ביולי כשהיא כרגע פועלת בקו טוקידו-שינקסן, המקשר בין, תחנת טוקיו לתחנת שין-אוסאקה באוסאקה. בתנאים אופטימליים היא מסוגלת להגיע גם ל-375 מייל לשעה, אבל בפועל היא תוגבל ל-176 מייל לשעה "בלבד" בנסיעות ציבורות רווית נוסעים. רכבת-הקליע החדשה היא למעשה רענון ראשון מזה 13 שנים מבין דגמי רכבות ה"שינקסן" הקיימות. 




מרווחת יותר , נסיעה שקטה וחלקה יותר לעומת הדגמים הקודמים

במקור ההשקה תוכננה במיוחד לתחילת המשחקים האולימפיים בטוקיו, שאמורים היו להתחיל בימים אלה יולי 2020  וכזכור נדחנו בשנה. עובדה היסטורית מעניינת היא שקו רכבות-העל שינקסן, הושק גם בזמן האולימפיאדה הראשונה ביפן ב-1964 ונקבע  כבר אז כקו הרכבת המהיר בעולם של אותם ימים.

הדגם הטרי  N700S לא נראה במבט ראשון מרחוק כשונה במיוחד ביחס לדגמי N700 או N700A הקיימים, מלבד הלוגו המוזהב שלה. אבל, המביט מקרוב, רואה, שהרכבת החדשה לגמרי וכוללת אף זוויתי יותר, "לחיים" שמנמנות ועיצוב פנס חלקלק יותר. מבפנים, מושבים חדשים שעוצבו לאחרונה מאפשרים לנוסעים לשבת בנינוחות מועדפת, ומציעים נוחות רבה יותר, במיוחד לנוסעים ארוכי רגליים.

בנוסף להתמקדות בנוחות מוגברת, המעצבים מאחורי הדגם החדש שמו דגש רב על הבטיחות. לרכבת מערכת בקרה ובלימה אוטומטית משודרגת המאפשרת לה לעצור מהר יותר במקרה חירום. היא מצוידת במערכת הנעה עצמית של סוללות ליתיום-יון, הראשונה מסוגה בעולם. מערכת זו מאפשרת לרכבת לנסוע למרחקים קצרים מעצמה בזמן הפסקת חשמל והיא תאפשר לה לעבור למקום בטוח יותר במהירות נמוכה אם תקועה באזור סיכון גבוה - על גשר או בתוך מנהרה, למשל - במהלך רעידת אדמה. מצלמות נוספות הותקנו גם בתאי מכוניות - עלייה משתי מצלמות עד שש בכל קרון רכבת.


לכל מושב יש שקע חשמל נפרד. תאורת פנים תוכננה ליצירת אווירה רכה ומרגיעה יותר. מתלי הכבודה העליונים ידלקו בכל עצירה כדי להזכיר לנוסעים את חפציהם. אזורי אחסון נוספים הוקצו  נטו למזוודות גדולות. לכל מושב יש שקע חשמל נפרד, תאורת פנים תוכננה ליצירת אווירה רכה ומרגיעה יותר. מתלי הכבודה העליונים ידלקו בכל עצירה כדי להזכיר לנוסעים את חפציהם. אזורי אחסון נוספים הוקצו בלעדית אחסון מזוודות גדולות במיוחד אזורי אחסון נוספים בלבד להזמנת מזוודות גדולות במיוחד.

זה הדגם הראשון של רכבת הקליע החדשה שנוספה לקו טוקידו שינקנסן על ידי הרכבת המרכזית של יפן (JR Central) מזה 13 שנים, שיגור שתוכנן במקור לחפוף את אולימפיאדת טוקיו בשנת 2020 - כעת נדחה ל 2021. הנסיעה בפועל תהיה הרבה יותר שקטה וחלקה, בזכות מערכת מתלים פעילה חדשה המסייעת לקליטת תנועות הרכבות. בנוסף להתמקדות בנוחות מוגברת, המעצבים מאחורי הדגם החדש שמו דגש רב על הבטיחות.

לרכבת מערכת בקרה ובלימה אוטומטית משודרגת המאפשרת לה לעצור מהר יותר במקרה חירום. הרכבת מצוידת במערכת הנעה עצמית של סוללות ליתיום-יון,  הראשונה מסוגה בעולם. מערכת זו מאפשרת לרכבת לנסוע למרחקים קצרים מעצמה בזמן הפסקת חשמל והיא תאפשר לה לעבור למקום בטוח יותר במהירות נמוכה אם תקועה באזור סיכון גבוה - על גשר או בתוך מנהרה, למשל - במהלך רעידת אדמה. מצלמות נוספות הותקנו גם בתאי הנוסעים -   משתי מצלמות עד שש בכל קרון רכבת. הרכיבים המשודרגים יתפסו פחות מקום מתחת לרצפת הרכבת לעומת הדגם הישן, מה שמאפשר תצורה גמישה יותר, מארבע ועד 16 קרוונות. זה גם מקטין את צריכת האנרגיה תוך כדי האצת זמני הייצור, מה שהופך אותה לאופציה מושכת יותר עבור מפעילים בינלאומיים. "על ידי הפיכת המנגנונים מתחת לרצפת ה- N700S קלילה וקומפקטית יותר, יצרנו סטנדרט חדש", אמר מסאיוקי אונו, סגן ראש מחלקת העסקים לרכבות הקליע, של ג'יי.אר

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE