הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באופן רשמי: ארה"ב ניתקה את קשריה עם ארגון הבריאות העולמי
אומנם מדובר במהלך צפוי, אך הודעה רשמית בנושא מעולם לא פורסמה. במקום, סנאטור חשף כי הממשל שיגר מכתב לקונגרס ובו העדכון על הפרישה מהארגון. בזמנו אמר הנשיא טראמפ כי "פירטנו את הרפורמות שהארגון צריך לעבור, ויצרנו קשר ישיר עם אנשיו, אך הם מסרבים לפעול"

ממשלת ארצות הברית בראשות הנשיא טראמפ סיימה את יחסיה עם ארגון הבריאות העולמי (WHO), קרוב לשלושה חודשים לאחר שהסוגיה הועלתה לסדר היום ע"י הנשיא עצמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס / Shutterstock)

 

כזכור, הנשיא מאשים את סין ואת ארגון הבריאות בכך שלא הגיבו בצורה נכונה כאשר מגפת הקורונה החלה במחוז ווהאן. לדבריו, הרשויות בסין התעלמו מחובת הדיווח לארגון הבריאות, ואף הפעילו לחץ כדי שהארגון יפרסם מידע לא מדויק.

"פירטנו את הרפורמות שהארגון צריך לעבור, ויצרנו קשר ישיר עם אנשיו, אך הם מסרבים לפעול. מכיוון שהם לא עשו את הרפורמה הנדרשת, היום אנחנו מנתקים את הקשר עם הארגון", הסביר טראמפ בזמנו.

למעשה, ארצות הברית מספקת את המימון העיקרי ל-WHO, וניתוק היחסים והפסקת המימון צפויים להחליש את הארגון באופן משמעותי. לדברי הנשיא, תקציב זה "יועבר לגורמי בריאות הציבור אחרים", אך הוא סירב לפרט מעבר לכך.

 

 

הסנאטור בוב מננדז (דמוקרט מניו ג'רזי) הוא זה שחשף כי המהלך המתכונן הפך לרשמי. הוא צייץ הבוקר כי "הקונגרס קיבל הודעה רשמית מהנשיא טראמפ, לפיה ארה"ב פורשת מארגון הבריאות העולמי בעיצומה של מגפה. לא מוצדק לכנות את תגובת טראמפ למגפה ככאוטית ומבלבלת", הוא כתב והוסיף, "[הפרישה] לא תגן על חייהם של אמריקאים או על האינטרס הלאומי - היא משאירה את אמריקה לבדה ואת תושביה חולים".

ראוי לציין כי קיימת התנגדות גדולה למהלך, ולא רק מצד הדמוקרטים כפי שמצופה, אלא גם מצד בכירי רשויות הבריאות, לרבות ארגוני הרופאים הגדולים בארה"ב. לטענתם, מדובר בטעות גדולה לנתק את הקשר מארגון הבריאות העולמי דווקא בזמן שמגפה מאיימת על העולם כולו (וגבתה את חייהם של יותר מ-130 אלף אמריקאים).

בנוסף, קיים סיכוי גבוה שהפסקת המימון תפגע בתהליך הפיתוח של חיסון לנגיף. ד"ר פטריס האריס, נשיאת איגוד הרפואי האמריקאי AMA: "אין כל היגיון בניתוק היחסים עם ארגון הבריאות העולמי, והפסקת המימון רק מקשה על הניסיונות והמאמצים לצאת מהמשבר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE