הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ דוחף לפתוח את בתי הספר, ניו יורק ולוס אנג'לס מגבשות נהלים משלהן
חרף האיום לעצור את תקצוב משרדי החינוך שיפעלו בניגוד לרצונו של הנשיא, בלוס אנג'לס וניו יורק כבר נערכים לפתיחת שנת הלימודים הבאה. התוכניות אומנם לא אושרה באופן סופי, אך כבר עתה ברור כי לא יתאפשר שכל התלמידים יגיעו לבתי הספר בכל ימי השבוע, ולא תהיה ברירה מלבד להמשיך ולקיים לימודים מקוונים, לפחות בצורה חלקית

ממשל טראמפ מגביר את המאבק כנגד רשויות מקומיות שבהן בתי הספר לא יפתחו מחדש, והבוקר הנשיא איים לעכב תקציבים לאותם ערים ומחוזות שבהם הלימודים יתקיימו מרחוק.

הנשיא אף ביקר את נהלי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בנוגע לפתיחת בתי הספר, דבר שיביא לפרסום של נהלים מעודכנים בהמשך השבוע. ולמרות זאת, שני מחוזות החינוך הגדולים בארצות הברית - ניו יורק ולוס אנג'לס - כבר נערכים למצב שבו הלימודים לא יתקיימו בבתי הספר, לפחות לא במתכונת השגרתית והמוכרת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

במערכת החינוך הציבורית של העיר ניו יורק לומדים כ-1.1 מיליון תלמידים, שלא הגיעו לבתי הספר מאז חודש מרץ האחרון. הבוקר הסביר ראש העיר, ביל דה-בלאסיו, כי בתי הספר בעירו אומנם יפתחו, אולם הלימודים יועברו באופן משולב, בו התלמידים יגיעו לכיתות במשך 2-3 ימים בשבוע, ואילו בשאר הלימודים יתקיימו מהבית.

כאמור, במתכונת זו, משרד החינוך הפדרלי עלול לעכב העברת תקציבים למשרד החינוך בניו יורק. עם זאת, חשוב להסביר כי מי שיקבל את ההחלטה הסופית האם לפתוח את בתי הספר בניו יורק הוא מושל המדינה, אנדרו קואומו.

הבוקר, כאשר המושל נדרש להתייחס לסוגייה, הוא השיב כי "נפתח את בתי הספר כאשר נוכל לעשות זאת בצורה בטוחה. כולם רוצים שהם יפתחו, אבל אני לא אבקש מאף הורה לשלוח את הילד למקום שאליו לא הייתי שולח את הילד שלי. ככה אני מקבל את ההחלטות", הוא הסביר.

אין זו הפעם הראשונה שבה יש מחלוקת בין ראש העיר למושל, ורק בחודש שעבר דיווחנו על המתחים בין שני המנהיגים, על רקע המעבר של העיר לשלב השני בתוכנית היציאה מהמשבר.

ככל הנראה, המחלוקת בין ראש העיר למושל נוגעת למועד פתיחת שנת הלימודים, ולא בנוגע לתוכנית עצמה. כעיקרון, במשרד החינוך בעיר מתכוונים לחלק את התלמידים לשלוש קטגוריות אקראיות (B, A, ו-C), ימי השבוע יחולקו לכל קבוצה. דהיינו, כאשר תלמידי קבוצת A נמצאים בבית הספר, התלמידים בקבוצות B ו-C ילמדו מהבית.

"אנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים לשמור על ריחוק חברתי תוך כדי שכל התלמידים נמצאים בבית הספר במשך חמישה ימים בשבוע. זה פשוט לא אפשרי, מבחינה פיזית", הסביר ריצ'רד קרנזה, נשיא בתי הספר הציבוריים בניו יורק, והוסיף: "במצב אופטימלי, בכל כיתה יהיו בין 9 ל-12 תלמידים".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images / AP / Shutterstock)

 

בצדה השני של ארצות הברית, משרד החינוך בלוס אנג'לס כבר גיבש את הנהלים לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה. סדרת ההנחיות שפורסמה בחודש מאי כוללת, בין היתר, חובת חבישת מסכות בכל רגע נתון, הגבלת כיתות הלימוד ל-16 תלמידים ופיזור השיעורים לשעות שונות כדי למנוע מגע מיותר עם אחרים.

עוד עולה מההנחיות כי ארוחות הצהריים תוגשנה בכיתות הלימוד, ולא בקפיטריה כפי שקרה עד כה. מעבר לכך, מסדרונות בתי הספר יהפכו לחד-סטריים ותלמידים שיבקשו לשחק עם כדור במהלך ההפסקה ייאלצו לעשות זאת לבד (ומבלי למסור/לזרוק את הכדור לתלמידים אחרים).

אך לפני כחודש, מפקח החינוך - אוסטין ביוטנר - גרם לסערה כאשר טען כי "ללא חיסון לקורונה, פתיחת בתי הספר עלולה להיות מסוכנת": "כל המדע מצביע על כך שאין שום דרך לפתוח את בתי הספר מבלי לסכן את התלמידים ואת צוות המחנכים", הוא אמר ופירט כי "המושג 'פתיחה בטוחה של בתי הספר' קצת מטעה, כי סכנת ההידבקות בקורונה לא תרד לאפס עד שלא יהיה חיסון או טיפול, שיעיל ב-100%".

לדבריו, על בתי הספר להבין את המצב הזה ולהיערך לכך. עוד הוסיף ביוטנר כי המלצות של רשויות הבריאות בנוגע לשטיפת ידיים ושמירה על ריחוק חברתי אינן מספיקות: "רשויות הבריאות צריכות לשבת ביחד עם ראשי בתי הספר, וביחד צריכים להיקבע נהלים ברורים ואחידים שימנעו בלבול וחשיפה מיותרת לנגיף".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עוד הסביר ביוטנר כי פתיחת בתי הספר הינה מורכבת ביותר: "לא מדובר בתהליך כזה פשוט, זה לא שחבישת מסכות והפרדת השולחנות פותרות הכל. אלא כן מדינת קליפורניה תבחר לעלות את תקציב החינוך בצורה דרסטית כדי שבתי הספר יוכלו להעסיק מורים אחרים, המשמעות של צמצום כיתות הלימוד היא שלא כל התלמידים יוכלו להיות נוכחים בבית הספר בכל רגע נתון".

הבוקר אמרה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור של מחוז לוס אנג'לס, כי "על כל מחוזות החינוך לגבש תוכנית שבה הלימודים יתקיימו באופן מקוון ב-100%, גם בבתי הספר הפרטיים וגם בבתי הספר הציבוריים. זה יהיה חסר אחריות מצדנו שלא להתכונן למצב שבו נזדקק לתוכנית זו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE