הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שפל בשיעורי המשכנתאות, לצד גאות של 5 אחוזים בשבוע החולף של גודל ההלוואה הממוצע
לאחר השבוע הקודם של עליה זמנית בגודל הלוואה ממוצע ולאחריה סטגנציה, אנליסטים של תחום הנדלן, רואים במצב הקיים כקצה הבאר,והם צופים התאוששות אחרי תקופת דישדוש לא ידועה

ישנן שתי פרסקטיבית לפחות שניתן לבחון לאורן את שוק המשכנאות לדירות לגבי נכון לתחילת חודש יולי, כולל נקודות פיק במגמות הפוכות: רוכשי הדירות חגגו לפני סוף השבוע של חג ה- 4 ביולי בבקשות למשכנאות, כך עולה המדד המעקב אחר יישומים לרכישת בתים צמודי קרקע,  שגדל בשבוע שעבר בכ -5 אחוזים, לאחר ניכיון נתון זיקה עונתית ביחס לשבוע שקדם לו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



יש להזכיר שמדד איגוד בנקאי המשכנתאות, המכונה מדד הרכישה, נפל בשבועיים האחרונים של יוני לשפל עמוק. ג'וואל קאן, מאיגוד הבנקים למשכנתאות MBA העומד בראש מחלקת החיזוי בענף, כינה את הריבאונד בשבוע שעבר כ"התאוששות "וציין כי מדובר ברמת היישומים הגבוהה ביותר לרכישה מזה כמעט חודש לאחר שהנפח עלה ב- 33 אחוז בשנה לעומת השנה החולפת.

"גודל הלוואת הרכישה הממוצע עלה ל- 365,700 $  מדרגת שיא בפני עצמה,  היות ושיעור גבוה מהלוואות הרלוונטיות קשורות במלאי מוגבל ומחירי בתים ספציפיים, הוסיף קאן. יש להזכיר שעוד קודם לכן, בשבוע האחרון של יוני הגיע גודל ההלוואות הממוצע ל -360,300 דולר, שיא שיא בהיסטוריה של מדד הרכישה של MBA, שנמדד מדי שבוע מאז 1990.

מאידך, שיעור המשכנתא הקבוע ל -30 שנה הגיע לשפל חדש של 3.26 אחוזים, לעומת 3.29 אחוזים בשבוע האחרון של חודש יוני. בפעילות מימון מחדש נראו בליטות. יישומי המחזור למעקב אחר מדדי MBA עלו ב- 0.4 אחוזים בשבוע הראשון של יולי לעומת השבוע שקדם לו.  עוד יש לציין שהמדד הכולל של MBA, המקיף את כל היישומים ומכסה 75 אחוז משוק המשכנתא למגורים, עלה בשבוע שעבר ב -2.2 אחוזים


"האג"ח- אבות המזון של תחום המשכנתאות"

לדברי מאתיהו גראהם אנליסט שוק הנדל"ן האמריקאי, ישנם לסימנים כך ששיעורי המשכנתא מהנמוכים בכל הזמנים, מאז החלו להמדד של ימים אלה, הם האחרונים שנראה במשך חודשים או שנים. לאחר כאמור עליה גודל של הלוואה ממוצעת בשבוע  העצמאות,  מסתמנת סטגנציה. לדברי גראהם, יש לקחת בחשבון את הנתון החיוני ביותר, שיעורי המשכנתא מוכתבים בסופו של דבר על ידי שוק האג"ח. כאשר התשואות עולות יותר (ובאופן ספציפי כאשר מחירי האג"ח המגובים במשכנתא הולכים ונמוכים), עלינו לצפות ש שיעורי המשכנתא יעלו. 
מה צופן העתיד? גרהאם נזהר להצביע על מגמה ברורה בשבועות הקרובים אלא יותר לטווח הרחוק , בנימוק שקשה לו לצפות  התפתחויות לא צפיות במצב הבריאות עקב נגיף הקורונה, אך   מדבריו משתמעת ציפיה להתאוששות עתידית "באופן כללי, הגופים מלווי משכנתאות מהססים להוריד את הריבית בצורה משמעותית בגלל שגם כך הם בשפל" 

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE