הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חובת חבישת המסכות שבה למדינות רבות, אך רשויות החוק מהססות לבצע אכיפה
יותר ויותר מושלים מחייבים את התושבים להסתובב עם מסכות, אך תחנות המשטרה ומשרדי השריף השונים - אלו שבפועל נאלצים לאכוף את המדיניות - פחות מתלהבים. מפקד משטרת מחוז ברגן לשעבר: "אני מדבר עם עמיתים שלי, ומבין אותם. יש להם דברים אחרים להתעסק בהם"

הזינוק החד שנרשם בתחלואת הקורונה במדינות רבות - בראשן פלורידה, קליפורניה, טקסס ואריזונה - הביא לכך שמושלים וראשי ערים מחייבים את התושבים לחבוש מסכות בציבור. על אף שחלק מהרשויות המקומיות מאיימות לקנוס ואפילו לעצור את מי שמפר את ההנחיה, מומחים לאכיפת חוק טוענים שבכל זאת מדובר בנושא שקשה לפקח עליו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

"אין לי מושג איך אמורים לאכוף את זה", סיפר בריאן היגינס, לשעבר מפקד המשטרה במחוז ברגן שבניו ג'רזי, בשיחה עם התקשורת המקומית. דבריו של היגינס פחות מיממה לאחר שמושל המדינה, פיל מרפי, חתם על צו מנהלי המורה לתושבים להסתובב עם מסכות בציבור (וזאת בנוסף לצו המורה לשים מסכות במקומות ציבוריים סגורים). על כך אמר היגינס כי "נראה לי שגיבשו את הנהלים הללו בתוך זמן קצר".

 

 

ראוי לציין כי הצו שעליו חתם מרפי הופך את אי-חבישת מסכה לעבירה פלילית שיכולה לגרור קנס של עד אלף דולר, מאסר בפועל של עד 6 חודשים, או שילוב של השניים. גם במהלך ראיון שהעניק אתמול, המושל סיפק תשובות מעורפלות בלבד: "תהיה אזהרה, לכל הפחות, אם לא משהו 'חזק יותר'", הוא אמר, והדגיש כי האכיפה תתבצע מצד רשויות החוק המקומיות.

"אני שייך לאיגוד מפקדי המשטרה במדינה, ומדי פעם יוצא לי לדבר עם עמיתים אחרים", אמר היגינס, "כל מה שאני שומע זה, 'אני לא רוצה שהשוטרים לי יהיו מעורבים באכיפת מסכות וריחוק חברתי'. אני מבין אותם, יש להם דברים אחרים לדאוג להם".

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

הפער העצום שקיים בין המושלים וראשי הערים, שחותמים על ההנחיה, לבין השוטרים ומשרדי השריף השונים שנאלצים לאכוף את המדיניות, בא לידי ביטוי בכמעט כל מדינה.

 

 

כך למשל, מושל אוהיו, מייק דה ויין, בחר לחתום על צו המורה לחבוש מסכות, אך הצו תקף רק ב-12 מחוזות. ויתרה מכך, השבוע אמר סגן מפקד משרד השריף במחוז פרנקלין (בו נמצאת בירת המדינה קולומבוס), ג'ים גילברט, כי "לא נעצור אף אחד בגין אי-חבישת מסכות. אך אנחנו נבקש מהם לציית לצו, ונעשה ככל הניתן כדי להרגיע את המצב, לנסות לחנך את הבן אדם ואז לקוות שהוא יעזוב עם מסכה".

 

 

מוקדם יותר היום (חמישי) הודיע מושל קנטקי כי גם הוא חתם על צו, במסגרתו כלל התושבים ידרשו להסתובב עם מסכות החל ממחר: "זה כבר לא נתון לשיקול דעת של בן אדם כזה או אחר, זו חובה. ואני מוכן לקחת את כל האחריות ואת הביקורות שבאות עם החתימה על הצו", אמר אנדי בישיר, מושל המדינה.

 

מעבר לאכיפה, ויכוח על מסכות נרשמות גם בחנויות ועסקים נוספים (צילום: טוויטר / Shutterstock)

 

אם בתחילת המשבר היה נדמה שמרבית האמריקאים פועלים לפי אותן הנחיות ושמים מסכות, הרי שבחודשיים האחרונים דווח על יותר ויותר אירועים אלימים שנוצרו בעקבות ויכוח על חבישת מסכות. לפעמים האירועים מסתיימים בהפצת סרטון ברשתות (כמו שקרה ללקוח שסירב לשים מסכה בתוך סניף קוסטקו בקולורדו), ולעיתים העימותים מובילים לטרגדיה (כמו במקרה במישיגן שבו מאבטח בחנות נרצח).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE