הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחצה רף עשרת אלפים המאומתים: שיא נדבקים יומי בקליפורניה
יותר מ-11 אלף נשאי קורונה אובחנה ביממה האחרונה במדינה המוזהבת, כ-1,500 יותר מהשיא שנקבע לפני פחות משבוע. 38% מתוך אלפי המאושפזים נמצאים במחוז לוס אנג'לס, שממשיך להיות מוקד הקורונה במדינה

ברחבי קליפורניה אובחנו אתמול (שלישי) 11,142 נשאי קורונה חדשים - הכמות הגדולה ביותר שנרשמה בתוך פרק זמן של 24 שעות מתחילת המשבר. אם לא די בכך, שיאים חדשים נקבעו גם במספר החולים המאושפזים ומקרי המוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, שיא התחלואה שנקבע אתמול שבר את השיא שנקבע רק ביום חמישי האחרון (9,816), ומדובר בפעם החמישית בשבוע האחרון שבו יותר מ-9 אלף חולים מאובחנים.

מנתוני מחלקת הבריאות בקליפורניה עולה כי ישנם יותר מ-6,700 חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים השונים, יותר מכל יום אחר במשבר. לאחר שבשבוע שעבר נקבע שיא חדש במספר המתים ביממה אחת (149), אתמול מתו 144 חולי קורונה.

מחוז לוס אנג'לס ממשיך להיות מוקד הקורונה של קליפורניה, דבר שבא לידי ביטוי במספר החולים החדשים (4,244, או 38% מסך החולים שאובחנו אתמול) ובמספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים (2,103, או כ-31% מסך האשפוזים במדינה).

ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס, התייחסה לנתונים הקשים והסבירה כי שיעור התמותה אומנם נותר יציב, אולם העלייה במספר המאושפזים צפויה להביא ליותר מקרי מוות.

 

שיעור התמותה אומנם יציב, אך העלייה במאושפזים צפויה להביא ליותר מקרי מוות (צילום: Getty Images)

 

בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בלוס אנג'לס, בעירייה החליטו לשנות גישה, לפחות בכל הנוגע לזכאות לבדיקת קורונה. אי שם בשלהי חודש מאי האחרון - התקופה שבה עסקים במחוז החלו להיפתח מחדש וגל של הפגנות והמומות אלימות נרשמו בעקבות פרשת ג'ורג' פלויד - רשויות הבריאות בלוס אנג'לס הפצירו בכל מי שהשתתף בהפגנות או בהתקהלויות אחרות להיבדק באופן מיידי. גם אנשים שלא פיתחו תסמינים ביקשו להיבדק, וזאת על רקע החשש כי נשאים אסימפטומטיים תורמים להפצת הנגיף.

אלא שבששת השבועות שחלפו מאז, תחלואת הקורונה זינקה, ועומס גדול מורגש בתחנות בדיקת הקורונה השונות. חשוב להסביר כי העומס לא בא לידי ביטוי רק בהמתנה לביצוע הבדיקה, אלא גם בעומס במעבדות שאליהן הבדיקות נשלחות. כלומר, מדובר במכה כפולה: גם ממתינים זמן רב יותר לתור לבדיקה עצמה, וגם נאלצים להמתין ימים ארוכים עד קבלת התוצאות.

אי לכך, במחלקה לשירותי בריאות הוחלט לתת עדיפות לאנשים בעלי תסמינים, כאלה שעובדים במקומות המוגדרים כ"בעלי סיכון גבוה להידבקות" (למשל, עובד בסופרמרקט) וכמובן גם אנשים שבאו במגע עם נשאי קורונה מאומתים.

"חוסר ההתאמה בולטת עוד יותר היום, ולכן עלינו לחשוב גם על שרשרת האספקה", הסבירה ד"ר כריסטינה גאלי, מנהלת המחלקה לשירותי בריאות במחוז לוס אנג'לס.

עוד הסבירה ד"ר גאלי כי מעבר לגישה החדשה במערך הבדיקות, הוחלט לפרסם המלצה לפיה אדם שחושב שהוא נחשף לנגיף ייכנס לבידוד ביתי במשך שבועיים גם במקרים שבהם בדיקת הקורונה חזרה כשלילית: "תוצאה שלילית אינה מהווה היתר לבצע פעולות חברתיות", היא אמרה.

 

לוס אנג'לס נאלצה לשנות את הקריטריונים לקבלת בדיקת קורונה בשל העומס (צילום: Getty Images)

 

בשבוע שעבר, ראש העיר גרסטי אף אמר כי הוא שוקל לחדש את הנחיית 'הישארו בבית' כפי שעשה בראשית המשבר.

לדבריו, "מחלת COVID-19 לא נעלמה, ולמעשה המצב רק הפך לגרוע יותר. אנחנו יודעים הרבה יותר על הנגיף הזה מאשר בחודש מרץ, וזה אומר שאנחנו יכולים לפעול באופן נקודתי ולבלום את התפשטות הקורונה. כדי לוודא שלא נצטרך לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהורות על מגבלות כמו סגירת עסקים, כל אחד מאיתנו יצטרך להתגייס למען המטרה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE