הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בפעם השנייה בתוך חודשיים: עו"ד לשעבר של טראמפ שוחרר מהכלא
מייקל כהן הוחזר לכלא בתחילת החודש לאחר שסירב לחתום על טופס שבו הוא מתחייב שלא לפרסם ספר על הנשיא, אך שופט ביהמ"ש הפדרלי בניו יורק הורה לשחרורו באופן מיידי. במהלך המשפט השופט פנה לאנשי משרד המשפטים ושאל: "לאיזו מסקנה אחרת ניתן להגיע מלבד לקבוע כי מדובר בנקמה?"

מייקל כהן, לשעבר עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ, שוחרר מוקדם יותר היום (שישי) מבית הכלא בניו יורק, ימים בודדים לאחר שבית המשפט קבע כי הוא הוחזר לכלא כנקמה בעקבות כוונתו לפרסם ספר על טראמפ עוד לפני הבחירות בנובמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כהן מגיע לביתו במנהטן בחודש מאי, לאחר ששוחרר מהכלא בפעם הראשונה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, על כהן נגזרו שלוש שנות מאסר כבר בשלהי שנת 2018, לאחר שהוא הורשע בשורה של עבירות בנקאיות ומס. עורך הדין היהודי אף הורשע במסירת עדות שקר לקונגרס במסגרת חקירתו של התובע המיוחד מולר, אך בהמשך חזר בו, שיתף פעולה עם החקירה ונמנע מענישה על סעיף זה. מולר הסביר דאז כי כהן "עשה מאמץ רב לסייע בחקירות ולכפר על מעשיו".

בעקבות משבר הקורונה, כהן היה אחד מעשרות אלפי אסירים שזכו לשחרור מוקדם כבר בחודש מאי האחרון. בשלב ראשוני הוא נשלח למעצר בית, ובתחילת חודש יולי הוא נדרש להגיע לבית המשפט כדי לחתום באופן רשמי על תנאי שחרורו. אלא שבדיוק אז חלה תפנית, שכן אנשי משרד המשפטים דרשו ממנו לחתום על טופס שבו הוא מתחייב שלא לפרסם את הספר ולא להשתתף בראיונות בתקשורת.

כאשר סירב לעשות זאת, אנשי משרד המשפטים עזבו את המקום, וחזרו כעבור שעתיים עם אנשי שירות המרשלים של ארה"ב, שהחזירו את כהן לבית הכלא. בעקבות כך, כהן תבע את משרד המשפטים ואת לשכת בתי הכלא הפדרלית, ואתמול בית המשפט קבע כי הצדק עמו.

"לאיזו מסקנה אחרת ניתן להגיע מלבד לקבוע כי מדובר בנקמה?", אמר אלווין הלרשטיין, שופט ביהמ"ש הפדרלי בניו יורק, לנציגי משרד המשפטים, "במשך 21 שנים אני מכהן כשופט, ובהן דנתי אנשים למאסר וחתמתי על תנאי השחרור שלהם. בכל שנותיי לא ראיתי סעיף כזה בהסכם שחרור. איזו סיבה יכולה להיות מלבד נקמה?".

במשרד המשפטים ולשכת בתי הכלא הפדרלית הסתפקו בתגובה קצרה, ופרסמו את ההודעה הבאה: "הטענה לפיה החזרתו לכלא של כהן הייתה מתוך רצון לנקום בו, פשוט אינה נכונה". כאמור, הבוקר כהן יצא מבית הכלא ושוחרר לביתו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE