הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לצד הירידה בנשאי הקורונה בטקסס ופלורידה: רשויות הבריאות מדווחות על עומס בבתי החולים
שתי המדינות אומנם דיווחו על ירידה מרשימה בתחלואת הנגיף בשבוע החולף, אולם שתיהן רושמות מגמה הפוכה לחלוטין בשאר הנתונים. כך למשל, בטקסס נרשמו אתמול שיאים במקרי מוות ובמספר המאושפזים; תמונת מצב דומה עולה מהדיווחים בפלורידה, בייחוד במחוזות מיאמי-דייד ובראוורד

ראשי רשויות הבריאות בטקסס, פלורידה ואריזונה מגלים אופטימיות זהירה, וזאת על רקע הירידה בתחלואת הקורונה שנרשמה בתחומן בימים האחרונים. הבשורה המעודדת מגיעה לאחר ששלוש המדינות סומנו כמוקדי הקורונה בארצות הברית, שכן הן היו מהראשונות לפתוח את המשק שלהן מחדש כבר בחודש מאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט שהוצב במיאמי ביץ' ומזכיר לעשות שימוש במסכות. שר הבריאות הצביע על כך כגורם העיקרי לירידה בתחלואה (צילום: AP)

 

כך למשל, ממוצע הבדיקות החיוביות במהלך שבעה הימים האחרונים רשם ירידה של 13% במהלך סוף השבוע האחרון (ממעל ל-3 אלף לכ-2,600). אך הנתון המעודד ביותר מגיע מבתי החולים במדינה, שם סוף סוף נרשמת מגמה חיובית: ממוצע האשפוזים בשבוע האחרון ירד ב-14% ועומד כעת על 2,919.

לשם ההמחשה, רק לפני כעשרה ימים מסרו אנשי מחלקת בריאות הציבור באריזונה כי תפוסת המיטות בטיפול נמרץ הגיעה ליותר מ-90%, ובמחוז מריקופה שבו נמצאת העיר הגדולה במדינה, פיניקס, דווח כי הוחלט להזמין משאיות קירור מאחר שחדרי המתים השונים התמלאו בקורבנות הקורונה.

"תפוסה של 97% בחדרי המתים העירוניים והמחוזיים מביאה לכך שעלינו לשכור משאיות קירור כפתרון זמני", אמרה בזמנו ראשת העיר בפיניקס, קייט גלגו.

 

אחות בבית חולים בטקסס. מעבר לשיא המאושפזים, המדינה קבעה גם שיא במספר הקורבנות ביממה אחת (צילום: Getty Images)

 

בטקסס נרשמה ירידה של קרוב ל-20% בתחלואת הקורונה בשבוע החולף (כ-8,400 נשאים אובחנו אתמול, לעומת כ-10,600 לפני שבוע בדיוק). מחד, נתון זה מעודד את רשויות הבריאות המקומיות, אך מאידך טקסס רשמה אתמול שני שיאים קשים ביותר: כמות המאושפזים עלתה ל-10,840, יותר מכל תקופה אחרת במהלך המשבר. אם לא די בכך, טקסס קבעה שיא חדש עם 152 מקרי מוות אתמול.

המצב בטקסס דומה מאוד לזה בפלורידה, שם נתוני התחלואה נמצאים אף הם בירידה לאחר שהגיעו לשיא באמצע החודש (במקרה של פלורידה מדובר בשיא של 11,870, ואתמול אובחנו כ-10,500 נשאים). עם זאת, גם בפלורידה נרשמה עלייה במספר המאושפזים ובכמות הקורבנות של הנגיף, בייחוד במחוזות דרום המדינה, לרבות מיאמי-דייד ובראוורד.

 

תושבי פלורידה ממתינים לעבור בדיקות קורונה (צילום: AP)

 

מוקדם יותר היום התראיין שר הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, אלכס אזר, ברשת פוקס, והוא שיבח את תושבי שלוש המדינות, שלדעתו אחראים לשינוי: "[הירידה בתחלואה] נובעת מכך שיותר ויותר אנשים מסתובבים עם מסכות, שומרים על ריחוק חברתי ואף שומרים על היגיינה אישית".

ראוי לציין כי שלוש המדינות הללו אומנם היוו את מרבית הנשאים שאובחנו בחודש החולף, אך המגמה מורגשת גם ברמה הלאומית. למעשה, בפעם הראשונה מאז ה-12 ביוני, ארצות הברית רשמה ירידה בתחלואת הקורונה בהשוואה לשבוע הקודם (1.6% בלבד, אך בכל זאת ירידה).

כפי שרמז השר אזר, האופן שבו הציבור הרחב יתנהג כיום, יכתיב כיצד תיראה המציאות בעוד כחודש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE