הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מזל שאנשי השירות החשאי לא ירו בהם": בני 15 חדרו עם נשק לאתר הנופש הנשיאותי בפלורידה
על אף חומרת האירוע, במשטרה סבורים שהנערים כלל לא ידעו היכן הם נמצאים, ושרשרת אירועים משונה גרמה להם לברוח אל תוך המתחם. למרבה המזל, הנשיא לא נכח במקום, והנערים אותרו כעבור דקות בודדות. דובר המשטרה המקומית: "אין לי מושג מה הם חשבו לעצמם"

בהלה גדולה נרשמה באתר הנופש מאר-א-לאגו (הנמצא בבעלותו של הנשיא טראמפ) שבפלורידה לאחר ששלושה צעירים חדרו למקום עם רובה סער, אך הרשויות סבורות שהם כלל לא ידעו היכן הם נמצאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אתר הנופש מאר-א-לאגו (צילום: Getty Images)

 

הפרשה פורסמה רק היום (רביעי), אולם היא התרחשה ביום שישי האחרון, כך על פי דובר משטרת פאלם ביץ', מייקל אוגרודניק. בשל העובדה ששלושת הנערים הם רק בני 15, במשטרה החליטו שלא לפרסם את זהותם. עם זאת, אוגרודניק סיפר שהם נעצרו זמן קצר לאחר שחדרו לשטח אתר הנופש.

עוד לפני שהם נעצרו, הם ניסו להחביא תיק שהיה ברשותם, אך החוקרים מצאו אותו וגילו בפנים רובה סער "דמוי קלצ'ניקוב", ובו מחסנית עם 14 כדורים.

אוגרודניק אף הוסיף שזה מזל גדול שהנשיא טראמפ ומשפחתו לא נכחו במקום בעת האירוע, שכן הוא היה עלול להסתיים בצורה אחרת לגמרי: "אין לי מושג מה הם חשבו לעצמם, יש להם מזל שסוכני השירות החשאי לא ירו בהם".

 

הנשיא טראמפ בעת ביקור במאר-א-לאגו. למרבה המזל, הוא לא נכח במקום בעת האירוע (צילום: Getty Images)

 

דו"ח האירוע, כפי שפורסם ע"י המשטרה, חושף את שרשרת האירועים שהתרחשה: זה התחיל בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי כאשר שוטר מקומי ערך סיור כ-2 מייל (כ-3.2 ק"מ) צפונית לאתר הנופש. בשלב מסוים, הוא הבחין ברכב שעצר בצדי הדרך, ובו יושבים שלושת הנערים.

הם לא התנהגו בצורה חשודה, אך בשל השעה החריגה, השוטר בחר לבדוק את העניין לעומק. אלא שברגע שהוא התקרב אליהם, הנערים ברחו עם הרכב לכיוון אתר הנופש. בעוד מתקרבים למאר-א-לאגו, הנערים ככל הנראה הבחינו בשוטר שני, שבמקרה נכח באזור מאחר שעצר רכב על עבירת תעבורה דקות ספורות קודם לכן.

אך הנערים סברו שמדובר במעין מחסום שנועד לעצור אותם, ועל כן הם עצרו את הרכב וברחו ממנו ברגל. הם הגיעו לגדר באתר הנופש, דילגו מעליו וניסו להתחבא. אלא שהמשטרה עשתה שימוש בכלבי גישוש ומסוקים, ובתוך דקות ספורות הם נעצרו.

בחקירתם, הנערים טענו שכלי הנשק לא שייך להם, ושהם "מצאו אותו באזור". ולמרות זאת, הם צפויים לעמוד לדין בגין הסגת גבול עם כלי נשק, פריצה עם כלי נשק והתנגדות למעצר שאינה אלימה. בשל הקרבה לאתר הנופש הנשיאותי, במשרד התביעה המקומי יצטרכו להחליט האם להעמידם לדין כבוגרים, דבר שבהכרח יגרור ענישה כבדה יותר.

 

חנה רומהילד בת ה-30, זמרת האופרה שהובילה לפאניקה גדולה במאר-א-לאגו בתחילת השנה (צילום: איי. בי. סי. 10)

 

אין זו הפעם הראשונה שבה אירוע מסוג זה מתרחש בסמוך לאתר הנופש. רק בחודש ינואר האחרון נפתחה אש לעבר רכב שחדר למקום, ובדיעבד התברר כי החשודה בפרית המחסום היא זמרת אופרה בת 30.

כ-9 חודשים קודם לכן, רשויות החוק בפלורידה עצרו אזרחית סינית כשברשותה דיסק און קי שעליו תוכנות זדוניות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE