הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על רקע דיווחי התחלואה השגויים בקליפורניה: מנהלת מחלקת בריאות הציבור התפטרה
בכירים בממשל המקומי במדינה המוזהבת, לרבות המושל ושר הבריאות, בירכו את המנהלת היוצאת. בהודעתה לא צויינה סיבה לעזיבה, אולם רבים הצביעו על התקלה ששיבשה את 'נתוני הקורונה' כסיבה המסתמנת; "היה לי הכבוד לכהן בתפקיד, קליפורניה שיטחה את העקומה פעם אחת, ותעשה זאת שוב", כתבה ד"ר אנגל בפרידתה

מנהלת מחלקת בריאות הציבור בקליפורניה הודיעה אמש (ראשון) על התפטרותה, וזאת ימים ספורים לאחר שנודע על תקלה גדולה במערכת המחשבים של המחלקה, שהובילה לתת-דיווח אודות תחלואת הקורונה ברחבי המדינה המוזהבת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר סוניה אנגל, במהלך מסיבת עיתונאים של מושל קליפורניה, שנערכה בחודש אפריל (צילום: AP)

 

על אף שעזיבתה פורסמה ימים בודדים לאחר פרסום הפרשה, ד"ר סוניה אנגל לא ציינה סיבה ספציפית שבגינה היא החליטה להתפטר מהתפקיד הבכיר. עם זאת, רבים סבורים כי יש קשר ברור בין ההחלטה הפתאומית, לבין התקלה בדיווח.

בדומה לבכירים רבים במערכות הבריאות השונות - ד"ר אנתוני פאוצ'י, ד"ר דבורה בירקס ועוד - גם ד"ר אנגל לא הייתה שם מוכר בכל בית. אך בתחילת המגפה, היא מונתה ע"י המושל ניוסאם לכהן גם כקצינת בריאות הציבור. במסגרת תפקיד זה, ד"ר אנגל הופיעה לצד המושל במסיבת העיתונאים, וכמובן אף השתתפה בישיבות שערך.

 

 

אמש פרסמה לשכת המושל הודעה, בה ניוסאם ביקש "להודות לד"ר אנגל על שירותה למדינה, ועל עבודתה הקשה בניווט מערך הבריאות במשבר". עוד נמסר כי סנדרה שוורי, בכירה בארגון "California Health Care", תמונה כמנהלת בפועל של מחלקת בריאות הציבור, ואילו ד"ר אריקה פן - שרק לאחרונה מונתה לאפידמיולוגית הבכירה בקליפורניה - תשמש כקצינת בריאות הציבור בפועל.

ד"ר אנגל הגיבה אף היא בטוויטר וכתבה: "היה לי הכבוד לכהן בתפקיד, קליפורניה שיטחה את העקומה פעם אחת, ותעשה זאת שוב".

 

ד"ר מארק גאלי, שר הבריאות של קליפורניה (צילום: טוויטר)

 

כזכור, בשבוע שעבר הודיע ד"ר מארק גאלי - שר הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה - על קיומה של התקלה "מזה מספר ימים". לדבריו, היא גרמה לכך שמחלקת הבריאות לא קיבלה נתונים מדויקים אודות כמות הבדיקות שבוצעו בכל רשות מקומית, כמו גם כמות הבדיקות החיוביות שהתקבלו.

חשוב להסביר כי התקלה משפיעה רק על הדיווח עצמו, ולא הבדיקות. דהיינו, מדובר בתקלה בתקשורת בין מחלקות הבריאות המקומיות, לבין זו ברמת המדינה, ולא בבדיקת הדגימות במעבדות.

כך למשל, מנתוני תחלואת הנגיף שפורסמו ביום רביעי האחרון, עולה כי 4,526 נשאים אובחנו. מדובר בכמות הנמוכה ביותר מזה שישה שבועות, וירידה עצומה לעומת השיא שנקבע שבועיים קודם לכן (כ-13 אלף נשאים ביממה אחת). כעת, באתרים של רשויות הבריאות (גם המקומיות וגם ברמת המדינה) מופיעה אזהרה לצד הנתונים, לפיה "קיום התקלה עלולה שלא לחשוף את תמונת המצב המדויקת ביותר".

הבעיה הגדולה בפרשה היא העובדה שמדובר בתת-דיווח, ולא בדיווח עודף, שכן המשמעות היא שישנם הרבה יותר נשאי קורונה ממה שסברו עד כה. יתרה מכך, המגמה החיובית שנרשמה בתקופה האחרונה למעשה בוטלה. אם לא די בכך, חשוב לזכור שקליפורניה "מובילה" מבין מדינות ארצות הברית עם כ-550 אלף חולי קורונה מתחילת המשבר.

ד"ר גאלי הסביר כי אנשי משרדו עומלים על מציאת פתרון לתקלה, אך בינתיים התבקשו רשויות הבריאות המקומיות למסור את 'נתוני הקורונה' שלהן באופן ידני: "אנחנו לא יודעים לומר בוודאות מתי התקלה תיעלם, אך מקווים שזה יהיה מהר ככל הניתן", הוא אמר.

אמש, גם ד"ר גאלי בירך את ד"ר אנגל על תרומתה: "המנהיגות שלה הייתה חיונית ביותר כאשר קליפורניה 'שיטחה את העקומה' לראשונה, והיא עזרה לנו להיות במסלול הנכון לקראת שיטוח נוסף", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE