הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר הבריאות של קליפורניה: "תקלה טכנית הובילה לתת-דיווח בתחלואת הקורונה"
מסתבר שרשויות הבריאות בלוס אנג'לס ואורנג' חגגו מוקדם מדי בעקבות הירידה בתחלואה, וזאת על רקע התקלה ששיבשה את הדיווחים בימים האחרונים. עד שתתוקן, הנתונים יועברו מהרשויות המקומיות באופן ידני

"אופטימיות זהירה", זה הביטוי שבו עשו שימוש אנשי מחלקות בריאות הציבור במחוזות אורנג' ולוס אנג'לס אתמול, כאשר נודע להם שבשבוע האחרון נרשמה ירידה בתחלואת הקורונה.

אלא שהיום נודע שתקלה טכנית במערכות המחשב של מערכת הבריאות של קליפורניה גרמה לתת-דיווח בתחלואת הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ד"ר מארק קאלי, שר הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה, הסביר שהתקלה קיימת מזה "מספר ימים", והיא גרמה לכך שמחלקת הבריאות לא קיבלה נתונים מדויקים אודות כמות הבדיקות שבוצעו בכל רשות מקומית, כמו גם כמות הבדיקות החיוביות שהתקבלו.

חשוב להסביר כי התקלה משפיעה רק על הדיווח עצמו, ולא הבדיקות. דהיינו, מדובר בתקלה בתקשורת בין מחלקות הבריאות המקומיות, לבין זו ברמת המדינה, ולא בבדיקת הדגימות במעבדות.

כך למשל, בנתוני תחלואת הנגיף שפורסמו היום (ורלוונטים לאתמול), עולה כי 4,526 נשאים אובחנו. מדובר בכמות הנמוכה ביותר מזה שישה שבועות, וירידה עצומה לעומת השיא שנקבע רק לפני כשבועיים (כ-13 אלף נשאים ביממה אחת). כעת, באתרים של רשויות הבריאות (גם המקומיות וגם ברמת המדינה) מופיעה אזהרה לצד הנתונים, לפיה "קיום התקלה עלולה שלא לחשוף את תמונת המצב המדויקת ביותר".

 

ד"ר מארק גאלי, שר הבריאות של קליפורניה (צילום: טוויטר)

 

הבעיה הגדולה בפרשה היא העובדה שמדובר בתת-דיווח, ולא בדיווח עודף, שכן המשמעות היא שישנם הרבה יותר נשאי קורונה ממה שסברו עד כה. יתרה מכך, המגמה החיובית שנרשמה בתקופה האחרונה למעשה בוטלה. אם לא די בכך, חשוב לזכור שקליפורניה "מובילה" מבין מדינות ארצות הברית עם כ-520 אלף חולי קורונה מתחילת המשבר.

ד"ר גאלי הסביר כי אנשי משרדו עומלים על מציאת פתרון לתקלה, אך בינתיים התבקשו רשויות הבריאות המקומיות למסור את 'נתוני הקורונה' שלהן באופן ידני: "אנחנו לא יודעים לומר בוודאות מתי התקלה תיעלם, אך מקווים שזה יהיה מהר ככל הניתן", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE