הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוקץ נוסף בכספי הסיוע לעצמאים: תושבת לאס וגאס השיגה מאות אלפי דולרים
החשודה הצליחה לקבל כ-600 אלף דולר לפני שהתרמית נחשפה, ובקשות נוספות נדחו על הסף. בכתב האישום תואר כיצד ניסתה להונות את הבנק ואת הממשל הפדרלי, כאשר טענה ששילמה 2.5 מיליון דולר כשכר עובדים ב-2019. בפועל, החברה כלל לא הגישה תצהירי מס, ורישומה כתאגיד בוטל

כתב אישום חמור הוגש כנגד תושבת לאס וגאס, וזאת בחשד שניסתה להשיג בדרכי מרמה למעלה ממיליון דולר, באמצעות התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת משרד התביעה הפדרלי בנבאדה הוסבר כי האישה - קרן צ'אפון (לעיתים היא עשתה שימוש בשם קרן הנאפיוס) בת ה-50 - תועמד לדין בגין הונאה מרחוק ומסירת דיווח כוזב למוסד פיננסי:

"הנאשמת הגישה שש בקשות לקבלת הלוואה, בהן מסרה מידע שקרי ומטעה בנוגע להוצאות בתי העסק ברשותה. הנאשמת אף טענה בבקשות שהיא לא הורשעה בפלילים בחמש השנים האחרונות, דבר שהתברר כמידע שגוי", אמרו במשרד התביעה.

 

 

לדוגמה, צ'אפון הגישה מסמכים מזויפים אודות חברה הנמצאת בבעלותה - "Heavenly Tahoe Properties". המסמכים כביכול העידו על כך שהחברה הוציאה 2.5 מיליון דולר על הוצאות שכר בשנה שעברה: "בפועל, נתוני ה-IRS מראים שאף חברה בשם הזה לא הגישה תצהירים לרשות המסים במהלך 2019. יתרה מכך, מאגרי הנתונים של נבאדה מראים שכבר לא מדובר בתאגיד רשום", נכתב בכתב האישום.

ההונאה נחשפה רק בדיעבד, ולמעשה צ'אפון הצליחה לקבל כ-600 אלף דולר באמצעות חמש הלוואות שונות. למרבה המזל, ההונאה נחשפה לפני שהלוואה שישית בגובה חצי מיליון דולר אושרה אף היא. בהודעת משרד התביעה נמסר כי החוקרים הצליחו להחרים כחצי מיליון דולר, כמו גם מכונית מסוג מרצדס שהייתה שייכת לנאשמת.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, מאז השקת ה-PPP לפני חודשים בודדים נודע על עשרות מקרים דומים שבהם עבריינים מנסים לנצל את המגפה העולמית לטובתם האישית.

רק אתמול דיווחנו על מקרה דומה בלוס אנג'לס, בו תושב שכונת פנורמה סיטי מואשם שהשיג קרוב ל-900 אלף דולר בדרכי מרמה, ואף ברח לאירופה כדי לחמוק מהדין.

החשוד, ארמן מנוקיאן, הגיש שתי בקשות לקבל הלוואה במסגרת ה-PPP. הבקשות הוגשו לבנק אוף אמריקה (הממשל הפדרלי בחר בעשרות גופים פיננסיים, ביניהם הבנקים המובילים, כדי ליישם את התוכנית) בשם שתי חברות: "Argo Global" ו-"Express Wiring".

הוא אף טען במסמכים שהגיש לבנק כי מדובר בשתי חברות העוסקות בתפירה, ושהוא מחזיק ב-73 עובדים. בפועל, מדובר בשתי חברות שהוקמו זמן קצר קודם לכן ע"י הנאשם, והוא מעולם לא החזיק ולו בעובד אחד - דבר שהתברר רק בדיעבד.

ההלוואה הראשונה (זו שהוגשה ע"י 'ארגו גלובאל') אושרה ע"י הבנק, והנאשם קיבל 867 אלף דולר. לפי כתב האישום, מנוקיאן העביר את הסכום לשני חשבונות בנק שפתח על שמו. העברת הסכום גרמה לבנק להקפיא חשבון אחד, וכאשר חוקרי הבנק פנו אל החשוד, הוא טען שהוא מתכוון לפתוח עסק להשכרת לימוזינות, דבר שכלל לא עלה בבקשה.

הבקשה השניה סורבה ע"י ה-SBA (אך אושרה ע"י הבנק), דבר שככל הנראה מלמד על כך שהאישור לא התקבל בשל מועד הבקשה (כלומר, שנשלחה באיחור), או לחילופין שהיא נשלחה לאחר שתקציב התוכנית אזל. 

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בחודש שעבר אישר בית המשפט הפדרלי להחרים כספים שנמצאו בחשבונות המשויכים לחשוד, וכ-866 אלף דולר הוחזרו לקופת המדינה. ב-22 ביולי בוצעה פשיטה בביתו של מנוקיאן, וברשותו נמצאו 'כרטיסי דביט' הנשלחים מלשכת האבטלה של קליפורניה, עם שמות שונים. בחקירתו טען החשוד כי מצא את הכרטיסים ברחוב, ובמשרד התביעה הוסיפו כי הוחרם סכום של 118 אלף דולר מכל הכרטיסים.

הפרשה קיבלה תפנית נוספת בסוף השבוע האחרון, וזאת לאחר שמנוקיאן הצליח לעלות על טיסה למקסיקו. לא ברור אם הוא בכלל נעצר, ואם כן לא ידוע מדוע הוא שוחרר, ובאיזה תנאים. עם זאת, במשרד התביעה מסרו שמנוקיאן ככל הנראה עלה על טיסת המשך לפריז, ומשם המשיך לבלארוס (מדינה שאינה חתומה על הסכם הסגרה עם ארה"ב).

אם ייתפס ויורשע, הנאשם עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח במשך 32 שנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE