הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שגריר ארה"ב בישראל: "עסקת השלום עם ישראל תסייע לאיחוד האמירויות להשיג נשק אמריקאי"
פרידמן התראיין לרדיו הציבור האמריקאי וסיפר כי לדעתו העסקה "בהחלט יכולה להשתלם בכל הנוגע לעסקאות נשק עתידיות". העסקה האחרונה נחתמה רק בחודש מאי, וזאת בניגוד לרצונם של מרבית חברי הקונגרגס

החלטת האיחוד האמירויות לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל עשויה לסלול את הדרך לקראת עסקת ענק לרכישת ענק מתוצרת ארצות הברית, כך על פי שגריר ארצות הברית בישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השגריר פרידמן לצד הנשיא טראמפ, אתמול בבית הלבן (צילום: AP)

 

כזכור, כ-36 שעות עברו מאז ההודעה הדרמטית בבית הלבן, לפיה ישראל ומדינת המפרץ החליטו לחתום על הסכם שלום. מעבר לכך שמדובר במדינה הערבית השלישית שמכירה בישראל, מדובר במדינה הערבית הראשונה שאינה מחזיקה בגבול משותף עם ישראל.

"ככל שהאיחוד תהפוך לידידה טובה יותר לישראל, ממש לשותפה שלה ושל ארצות הברית, אני חושב שזה מן הסתם משנה את ההערכה האזורית שלנו, וזה בהחלט יכול להשתלם לאמירויות בכל הנוגע לעסקאות נשק עתידיות", אמר השגריר דיוויד פרידמן בראיון שהעניק לרדיו הציבורי האמריקאי (NPR).

לא ברור כיצד עסקת נשק כלשהי עם איחוד האמירויות תשפיע על מדיניות החוץ האמריקאית כלפי ישראל, שפועלת מתוך דוקטרינה המבטיחה את עליונותה הצבאית של ישראל ("יתרון צבאי איכותי", או "Qualitative Military Edge").

 

הנשיא טראמפ ורה"מ נתניהו במהלך פגישתם ב-2018 (צילום: Getty Images)

 

על אף שפרידמן מצביע על קשר ישיר בין עסקאות עתידיות לבין כינון היחסים עם ישראל, חשוב להבין כי סוגיה זו כבר עלתה לדיון מספר פעמים (בשיחות בין נציגי ארה"ב לאיחוד האמירויות). ולמעשה, רק בחודש מאי האחרון אישר משרד החוץ האמריקאי עסקת מכירה של יותר מ-4,500 רכבי סיור משוריינים, עסקה הנאמדת בכ-550 מיליון דולר.

אך מחוקקים רבים בארצות הברית דווקא מנסים לעצור, או לכל הפחות להפחית, את כמות כלי הנשק, לרבות רכבים, הנמכרים למדינות במפרץ הפרסי. בעיקר מדובר במדינות כגון סעודיה ואיחוד האמירויות, שם דווח על לא מעט הפרות זכויות אדם. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE