הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'שביתה איטלקית' של מורים וחולה קורונה שהגיע ללימודים: שיבושים בפתיחת בתי הספר בארה"ב
האתגרים הגדולים ביותר יהיו בפתיחת משרדי החינוך הגדולים במדינה, למשל בניו יורק, אך האירועים בשלוש מדינות בשבועיים הראשונים לשנת הלימודים הדליקו נורה אדומה בקרב מחנכים רבים; באחד המקרים, תלמיד הגיע לבית הספר על אף שאובחן כנשא הנגיף, כי סבר שהוא לא נדרש לשהות בבידוד

שנת הלימודים החדשה כבר נפתחה בלא מעט מדינות אמריקאיות, ובתוך כשבועיים מרבית מחוזות החינוך כבר יהיו פתוחים. בחלק מהאזורים, התלמידים יגיעו לכיתות עצמן, אך באחרים התלמידים ימשיכו ללמוד דרך המחשב.

מצד אחד, מרבית התושבים בוודאי ישמחו לראות את בתי הספר חוזרים לשגרה (דבר שכמובן יאפשר להורים לעבוד בצורה סדירה יותר). מצד שני, ניתן לראות התפרצויות רבות של הקורונה בבתי הספר, גם באזורים שבהם גובשו תוכניות מפורטות ל"פתיחה בטוחה ובריאה" של מוסדות החינוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

אחת הדוגמאות הבולטות היא משרד החינוך במחוז צ'ירוקי שבצפון ג'ורג'יה. 48 שעות בלבד לאחר שבתי הספר במחוז זה נפתחו מחדש (ב-3 באוגוסט) נודע כי תלמיד בכיתה ב' אובחן כנשא הנגיף, ועל כן כל מי שבא במגע עמו נאלץ להיכנס לבידוד.

על אף שבמדינה יש יותר מ-230 אלף נשאי הנגיף (וקרוב ל-5,000 איש מתו בעקבות ההידבקות בו), במשרד החינוך החליטו שלא להורות על חובת חבישת מסכות, ובמקום הסתפקו בהמלצה בלבד. באופן צפוי למדי, בשבועיים שעברו מאז שהאבחון של התלמיד, יותר מ-800 תלמידים בבית ספר זה הוכנסו לבידוד, ובסופו של דבר הוחלט לסגור שלושה בתי ספר עד להודעה חדשה, וזאת לאחר שקרוב ל-2,600 תלמידים נדרשו להיכנס לבידוד.

ראוי לציין כי לפחות 26 תלמידים אובחנו כנשאי הנגיף מאז האבחון המקורי ב-3 באוגוסט. 

"כפי שאמרנו כאשר הצגנו את התוכנית לפתיחה המחודשת, לא נהסס להכניס תלמידים לבידוד או לסגור כיתות, מתוך המטרה לאפשר את המשך הלימודים בכיתות", אמרו במשרד החינוך המקומי.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

במקביל, אחד ממשרדי החינוך באריזונה ביטל את תוכניות פתיחת בתי הספר בדקה ה-90, וזאת לאחר שרוב המורים המועסקים במחוז זה דיווחו על מחלה.

ג'ורג' ויימן, המפקח במחוז החינוך "ג'יי. או. קומבס", הסביר: "קיבלנו תגובות רבות מהמורים וצוות העובדים, שאינם מרגישים מספיק בטוחים לשוב לכיתות עם התלמידים. בהתאם, קיבלנו כמות גדולה ביותר של דיווחים על ימי מחלה לקראת יום שני", הוא אמר והוסיף כי אנשי משרד החינוך עדיין בודקים את כל הפתרונות האפשריים לבעיה.

במכתב ששוגר להורים, ויימן כתב כי "דעו לכם, אנחנו מודעים לחלוטין לכך שמדובר בנושא מפלג, ואנחנו מבינים שמדובר באתגר עצום עבור הקהילה כולה. נמשיך לעבוד בהתייעצות עם המורים, העובדים וההורים, כדי למצוא פתרון שיאפשר את הפתיחה הבטוחה של בתי הספר", כלשון ההודעה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, המורים באריזונה הצביעו על הנוכחות הפיזית בכיתות, ביחד עם התלמידים הרבים, כסיבה העיקרית להחלטה שלהם. יתכן שאחת הסיבות לכך היא הפרשה שהתגלתה באוקלהומה, שם הורים שלחו את ילדם לבית הספר על אף שאובחן כנשא נגיף הקורונה.

ביום חמישי האחרון, טיפ אנונימי שהתקבל במחלקת בריאות הציבור המקומית, הובילה את אנשיה לאחד מבתי הספר בעיר: "התלמיד סיפר שהוא וההורים סברו שתקופת הבידוד בת השבועיים אינה חלה עליהם, מכיוון שהילד לא הראה תסמינים כלשהם", סיפרה דון ג'ונס, בכירה במשרד החינוך בעיר.

לעומת זאת, הוריו של תלמיד טענו כי ידעו שעליו לשהות בבידוד, ושהם פשוט "טעו בחישוב הימים". בעקבות כך, לפחות 22 תלמידים שבאו במגע עם נשאי הנגיף נאלצו להיכנס לבידוד.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / לשכת מושל ניו יורק)

 

אלו דוגמאות בולטות מרחבי ארצות הברית, אך השאלה הגדולה היא כיצד תיראה פתיחת בתי הספר במחוז החינוך הגדול בארצות הברית - ניו יורק - שמתוכננת לעוד כשבועיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE