הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יממה אל תוך שנת הלימודים: בן 8 נדבק בקורונה, חבריו לכיתה הוכנסו לבידוד
משרד החינוך המקומי בצפון ג'ורג'יה הסתפק רק בהמלצה לחבוש מסכות בתוך בתי הספר, וכבר לאחר היום הראשון ללימודים נודע שהתלמיד נדבק בנגיף. כל התלמידים והמורה ישהו בבידוד למשך שבועיים. "המורה, שאינה סובלת מסתמינים, תעביר את הלימודים מהבית", אמרו נציגי משרד החינוך

בתי הספר הציבוריים במחוז צ'ירוקי שבג'ורג'יה - מצפון לבירת המדינה אטלנטה - נפתחו מחדש שלשום (שני). למרות המשבר המתמשך, משרד החינוך המקומי קבע כי התלמידים ישובו לכיתות הלימוד, ולא ילמדו מהבית כפי שעשו בחודשים האחרונים של שנת הלימודים הקודמת.

אלא שכעבור יממה אחת בלבד, ההחלטה לפתוח את בתי הספר גוררת ביקורת רבה לאחר שתלמיד בן 8 הלומד בכיתה ב' אובחן כנשא הנגיף, וכעת כל חבריו לספסל הלימודים, כמו גם המורים שלו, ידרשו לשהות בבידוד במשך שבועיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מומחים לבריאות הציבור, לרבות ד"ר אנתוני פאוצ'י - מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, הפצירו במשרדי החינוך השונים לגבש תוכניות מפורטות לפתיחת מוסדות הלימוד, תוך כדי דגש על בטיחות התלמידים - דבר שככל הנראה פשוט לא קרה במחוז צ'ירוקי.

לדוגמה, במשרד החינוך לא פרסמו הנחייה מחייבת לפיה על התלמידים לשים מסכות בבתי הספר, ובמקום היא פרסמה המלצה לעשות זאת רק כאשר לא ניתן לשמור על ריחוק חברתי. בתוכנית לפתיחת בתי הספר שהוצגה ע"י משרד החינוך, הוסבר כי חובת חבישת המסכות תתקיים אך ורק במידה שמושל המדינה יחייב את כלל התושבים לשים מסכות.

תמונות שהועלו לדף הפייסבוק של בית הספר המדובר (ומאז כבר הורדו) הצביעו על כך שמעט מאוד תלמידים עשו שימוש במסכות ביום הראשון ללימודים.

ראוי לציין כי המושל המדובר, בריאן קמפ, הוא אחד המתנגדים הבולטים לחובת חבישת מסכות, והוא אף חוקק חוק המונע מרשויות מקומיות לחייב את התושבים לכסות את הפנים.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

שמו של התלמיד שאובחן כנשא הנגיף כמובן לא פורסם, אך דוברת משרד החינוך במחוז, ברברה ג'ייקובי, חשפה פרטים נוספים על הפרשה. לדבריה, התלמיד לא סבל מתסמינים כלשהם כאשר הגיע לבית הספר ביום שני, אולם לקראת שעות הצהריים המאוחרות הוא חש ברע, והוריו "לקחו אותו לבצע בדיקה מיידית, שתוצאותיה היו חיוביות".

עוד הסבירה ג'ייקובי כי הכיתה שבה התלמיד לומד, תעבור ניקוי וחיטוי יסודי, וכל שאר התלמידים יכנסו לבידוד וילמדו מהבית בשבועיים הקרובים: "המורה, שאינה סובלת מסתמינים, תעביר את הלימודים מהבית", היא הסבירה.

הדיווחים מג'ורג'יה מגיעים במקביל לכך ששני משרדי החינוך הגדולים בארצות הברית - ניו יורק ולוס אנג'לס - עדיין מגבשים את הפרטים האחרונים לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, אך כבר עתה ברור כי התלמידים כלל לא יגיעו לבתי הספר, לפחות לא בתקופה הקרובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE