הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרבית בתי הספר בקליפורניה יישארו סגורים גם בשנת הלימודים הבאה
בהנחייה שפורסמה ע"י מושל המדינה הוסבר כי מוסדות לימודיים יוכלו להיפתח, אך רק במחוזות שהוצאו מ"רשימת הפיקוח". המשמעות היא שכמעט כל הערים הגדולות במדינה המוזהבת ימשיכו לקיים לימודים מרחוק. ניוסאם: "סוגיית הלימודים אינה נתונה למשא ומתן, אך גם הבטיחות והבריאות של התלמידים, המורים ושאר העובדים אינן נתונות לכך"

בתי הספר הציבוריים בקליפורניה יוכלו להיפתח מחדש ולאפשר לתלמידים להגיע לקמפוסים, אך רק במחוזות שהוצאו מ"רשימת המחוזות הנמצאים תחת פיקוח מוגבר" במשך לפחות שבועיים. כך הודיע הבוקר (שישי) מושל המדינה, גאווין ניוסאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

חשוב להסביר כי "רשימת המחוזות הנמצאים תחת פיקוח מוגבר" מתייחס לקביעה שנעשתה לפני מספר שבועות ע"י לשכת המושל. סיווג זה מאפשר למדינה שלא להורות על עוצר, אך במקביל לוודא שקיימות מגבלות באזורים שבהם הנגיף ממשיך להתפרץ.

כך למשל, 30 מחוזות במדינה, ביניהם המאוכלס ביותר - לוס אנג'לס, קיבלו בתחילת השבוע הנחיה לפיה יש לעצור באופן מידי את פעילות חדרי הכושר, מספרות ומכוני טיפוח, בתי תפילה, משרדים שאינם חיוניים ומרכזי קניות. בנוסף, המושל הורה על סגירה גורפת ברחבי המדינה של כל הברים, בתי הקולנוע, מוזיאונים, גני חיות, בתי קזינו וכן עצירת אירוח סועדים במסעדות. ניוסאם הסביר כי הצעדים הנוקשים ננקטו כתוצאה מעלייה במספר נדבקי הקורונה ובתוכם זינוק בכמות המאושפזים.

 

 

כיום ישנם 32 מחוזות ברשימה, ביניהם מרבית מחוזות דרום המדינה. דהיינו, אם שנת הלימודים הייתה מתחילה היום, בתי הספר במחוזות לוס אנג'לס, ונטורה, אורנג', ריברסייד וסן דייגו, יישארו סגורים.

"אם אתם לא גרים במחוז שנמצא ברשימה, אתם יכולים להתקדם לעבר פתיחת בתי הספר. עם זאת, בתי הספר שלא עומדים בתנאי הסף ברמת המחוז, יצטרכו לפתוח את שנת הלימודים באמצעות לימודים מקוונים", אמר המושל והוסיף, "סוגיית הלימודים אינה נתונה למשא ומתן, אך גם הבטיחות והבריאות של התלמידים, המורים ושאר העובדים אינן נתונות לכך".

 

מרבית בתי הספר יישארו סגורים, לפחות בערים הגדולות (צילום: Getty Images)

 

במחוזות שבכל זאת יפתחו את בתי הספר, כלל התלמידים מכיתה ג' ועד כיתה י"ב יידרשו לחבוש מסכות. תלמיד שיסרב לעשות זאת מסיבות שאינן מוצדקת, יישלח הביתה וילמד מרחוק. לעומת זאת, ניוסאם הדגיש כי קיימת המלצה לשים מסכות גם על תלמידים צעירים יותר, אולם זה יישאר בגדר המלצה, ולא חובה.

עוד הסביר המושל כי היות שנותרו מספר שבועות עד פתיחת שנת הלימודים הבאה, יתכן שחלק מהמחוזות יוכנסו או יוצאו מהרשימה, בהתאם להתפתחויות.

אם יתגלה נשא קורונה בבית ספר כלשהו - בין אם מדובר בתלמיד, מורה או עובד אחר - כלל התלמידים שנחשפו לנשא ידרשו לשהות בבידוד. בנוסף, אם 5% מהנוכחים בבית הספר (כאמור, תלמידים ומורים כאחד) יעברו אבחון חיובי לקורונה בתוך פחות משבועיים, הלימודים במוסד זה יעברו למתכונת מקוונת. יתרה מכך, מחוז חינוך שבו רבע מבתי הספר ייסגרו בשל הידבקות בקורונה בתוך שבועיים, ייאלץ לעבור למתכונת מקוונת בכל רמת המחוז.

הכרזת המושל מוקדם יותר היום מגיעה ימים בודדים לאחר ששני מחוזות החינוך הגדולים בקליפורניה - לוס אנג'לס וסן דייגו - כבר הודיעו באופן סופי כי שנת הלימודים הבאה תיפתח באמצעות לימודים מרחוק בלבד. 

לדברי מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר, מדובר בהחלטה קשה ביותר, אך בשבועות האחרונים היא הפכה לבלתי נמנעת, שכן נרשם זינוק חד בתחלואת הקורונה בקליפורניה כולה, ובלוס אנג'לס בפרט. בשל כך, ביוטנר אומר שיהיה בלתי אפשרי לשמור על בריאותם של כחצי מיליון התלמידים - מגן חובה ועד כיתה י"ב - ו-75 אלף העובדים, לרבות מורים, יועצים ועוד.

"שלא יהיה צל של ספק, כולנו יודעים שסביבת הלימודים הטובה ביותר היא בתי הספר. עם זאת, אנחנו נמצאים בדרך הלא נכונה בכל הקשור לקורונה, ולמרות שאנחנו רוצים שהתלמידים ישובו לבתי הספר, לא נוכל לעשות זאת עד שזה יהיה בטוח", הסביר ביוטנר.

כזכור, ב-16 במרץ הודיעו מערכות החינוך בלוס אנג'לס וסן דייגו על סגירה משותפת של כלל מוסדות הלימוד בתחומן. במקור, סגירה זו אמורה הייתה להימשך כשבועיים, אולם בתוך ימים ספורים דווח כי ההערכות הן ששנת הלימודים הנוכחית לא תחודש. בתחילת חודש אפריל הבינו אנשי משרד החינוך כי לא נותרה ברירה מלבד להכריז על כך ש"בתי הספר יישארו סגורים, נערכים להגברת הלימודים המקוונים".

 

32 המחוזות שנמצאים ברשימת הפיקוח מזה 3 ימים. כדי לפתוח את בתי הספר, עליהם שלא להופיע ברשימה במשך שבועיים (צילום: לשכת מושל קליפורניה)

 

חודשים עברו מאז, ושנת הלימודים הקודמת הסתיימה לה. אך בשבועות האחרונים סוגיית פתיחת בתי הספר עלתה שוב לכותרות, והפעם ברמה הלאומית, לאחר שהנשיא טראמפ דרש "לפתוח את בתי הספר באופן מיידי", ואף איים למנוע העברת תקציב ממשרד החינוך במקרים שבהם בתי הספר יסרבו להיפתח.

בעקבות כך, נוצר מצב של חוסר וודאות, חמישה שבועות בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים המתוכננת. ביוטנר אף הצביע על הנושא הזה והדגיש כי פרסום התוכניות הינו חלק מהרצון ליידע את ההורים ולהכין את הקרקע לקראת המציאות החדשה/ישנה הצפויה.

אך מפקח החינוך גם הפציר ברשויות השונות - ברמת המחוז, המדינה והפדרלי - לעזור למשרד החינוך בלוס אנג'לס לממן בדיקות קורונה ומעקב אחר תלמידים חולים (ובני משפחתם). לדבריו, העלות הכרוכה בביצוע בדיקות קורונה לכלל הנמצאים בבתי הספר פעם בשבוע עומדת על 300 דולר (על כל נבדק, כלומר כ-172 מיליון דולר).

"הסכום הזה הוא ממש מזערי בהשוואה לתפקיד של פתיחת בתי הספר בכל הקשור לפתיחת המשק בקליפורניה, שעד תחילת המשבר היה החמישי בגודלו בעולם כולו", אמר ביוטנר.

למעשה, משרד החינוך נאלץ לבחון שתי סוגיות שנוגדות אחת את השניה: הרצון להפחית במספר חולי הקורונה (דבר שבהכרח גורר ירידה במספר חולי הקורונה בבתי החולים ובמספר המתים), מול הצורך בהחזרת התלמידים לכיתות הפיזיות. יש להדגיש כי החזרת התלמידים מחולקת לשתי תת-סוגיות: בראש ובראשונה, אנשי חינוך מדגישים כי סביבת הלימודים היעילה ביותר היא בתוך בתי הספר. אך יש גם את הפן הכלכלי, שכן אי-פתיחת בתי הספר תיאלץ את ההורים להסתגל בהתאם (דבר שישפיע על פתיחת המשק בסופו של דבר).

הכרזת מפקח החינוך התקבלה ימים בודדים לאחר שארגון המורים בלוס אנג'לס קרא שלא לפתוח את בתי הספר. סקר שפורסם מטעם הארגון ביום שישי האחרון חשף כי 83% מתנגדים לפתיחת בתי הספר.

ולמרות זאת, התקווה של הורים רבים הייתה שמשרד החינוך יגבש תוכנית לימודים משולבת, בה התלמידים נדרשים להגיע לבתי הספר בלפחות חלק מהימים, ובשאר הימים הם יזכו ל"לימודים משלימים" באמצעות האינטרנט.

 

מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר (צילום: AP)

 

כזכור, בשבועות הראשונים שבהם הלימודים התקיימו מהבית, התקבלו דיווחים על כך שכשליש מהתלמידים כלל וכלל לא משתתפים במסגרת החינוכית המקוונת. בזמנו אמר ביוטנר כי "קיים צורך מיידי לפעול בנושא, מכיוון שההיעדרות מבית הספר גורמת לקשיים עבור התלמידים, שאיבדו את המסגרת היציבה", והוסיף כי חלק מהתלמידים לא משתתפים בלימודים מכיוון שהם לא מחזיקים בתשתית אינטרנטית בבית.

עוד הסביר ביוטנר כי הותקנו ראוטרים מתקדמים בביתם של כ-2,000 תלמידים, ולמרות הסיוע בהשגת אינטרנט, מסתבר שרק כ-68% - קצת מעל לשני-שליש - מתלמידי התיכון משתתפים בשיעורים. דהיינו, ישנם כ-40 אלף תלמידים ש"מבריזים" מהשיעורים, ביניהם גם 15 האלף שלא השתתפו כלל מאז הופסקו הלימודים.

כאשר שנת הלימודים הבאה תיפתח (כחמישה חודשים לאחר תחילת המשבר), הדברים אמורים להיראות אחרת, שכן מורים ועובדים נוספים עברו הכשרות על לימודים מקוונים. מעבר לכך, ביוטנר הסביר כי מורים יחוייבו לספק דוחות נוכחות, דבר שאמור להביא לסיומו של "גל ההברזות".

"אין לי כל ספק שתהיינה השלכות מרחיקות לכת על התלמידים אם לא נוכל להחזיר אותם ל'סביבה בית-ספרית' בהקדם, אולם נוכל לעשות זאת רק כאשר זה יהיה מספיק בטוח. מה שאנחנו לא יכולים לעשות זה להפוך את בתי הספר ל'צלחת פטרי' ענקית ולפגוע בבריאותם", אמר ביוטנר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE