הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ליפט הודיעה על הפסקת הפעילות בקליפורניה: בית המשפט עצר את ההחלטה
צו מניעה זמני מונע בשלב זה את הפסקת שירות הנסיעות של ליפט בכל ערי קליפורניה. גם אובר הייתה צפויה לפרסם הודעה דומה, וזאת על רקע הסכסוך המשפטי בנוגע להגדרת העובדים כעצמאים או שכירים

בית המשפט לערעורים בקליפורניה הוציא זו מניעה זמני נוסף, וכעת בניגוד להחלטה הדרמטית, אובר וגם ליפט צפויות להמשיך בפעילותן בקליפורניה.

עוד קודם לכן הודיעה חברת הנסיעות השיתופיות הפופולרית ליפט כי תפסיק את פעילותה בקליפורניה הלילה בשעה 11:59 (שעון חוף מערבי), וזאת על רקע הסכסוך בינה ואובר, לבין המחוקקים במדינה.

"אנחנו שמחים שבית המשפט לערעורים הכיר בחשיבות השאלות שהועלו בתיק זה, כמו גם מכך ששירותי הנסיעות השיתופיות לא ייפסקו בזמן שנמשיך לפעול למען הנהגים, שיוכלו לעבוד בשעות חופשיות", מסרו באובר לאחר ההחלטה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בדומה לאובר, ליפט איימה בימים האחרונים לעצור את פעילותה בכל רחבי קליפורניה - צעד שצפוי לפגוע בכלכלת המדינה שגם ככה מצויה במשבר עמוק עקב מגפת הקורונה.

"זה לא מה שרצינו לעשות, בייחוד כשאנחנו יודעים שמיליוני תושבי קליפורניה תלוים בליפט עבור נסיעות חיוניות ויומיות, אולם לא נותרה לנו ברירה מלבד לעצור את פעילות החברה הערב, דקה לפני חצות הלילה", כתבו הבוקר ראשי החברה.

ההערכות דיברו על כך שגם אובר תפעל באופן דומה, אולם, כאמור, בית המשפט התערב בדקה ה-90.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, קליפורניה אישרה את חוק AB-5 בספטמבר 2019, במסגרתו נקבע כי העובדים ב"שירותים מזדמנים", לרבות נהגי אובר וליפט, צריכים לזכות בהכרה כשכירים. למעשה, מדובר בנקודת המחלוקת הגדולה ביותר שקיימת בין החברות לנהגים, שכן יישום ההחלטה עלול לעלות להן עשרות מיליוני דולרים (במסגרת ימי מחלה בתשלום, ימי חופש וביטוח בריאות).

החוק נכנס לתוקף בתחילת השנה הנוכחית, ומיד גרר שורה של תביעות מצד אובר ואחת המתחרות הגדולות שלה, ליפט. ההליך המשפטי נגרר חודשים ארוכים עד שביום רביעי האחרון פסק בית המשפט בקליפורניה נגד החברות. על אף שמדובר בהחלטה מחייבת, בית המשפט נענה לבקשת החברות והוציא צו מניעה זמני, וזאת כדי לאפשר לאובר וליפט להגיש ערעור. צו המניעה הזמני ניתן לעשרה ימים בלבד, כך שבפועל תוקפו יפוג הלילה, דבר שמסביר מדוע הפסקת הפעילות נקבעה ל-11:59.

שלשום (שלישי) אובר שלחה 'נוטיפיקיישן', הן לנהגים והן לנוסעים, שבה היא הודיעה שהיא "עלול להודיע על הפסקה זמנית של פעילות החברה כבר השבוע".

יתרה מכך, בפוסט שפורסם אמש בבלוג החברה נכתב בבירור: "הגשנו ערעור בעקבות פסיקת בית המשפט, אולם אם לא נצליח בכך, נצטרך להשבית את פעילותנו עד ליל יום חמישי", כלשון ההודעה.

ראוי לציין כי אובר עושה שימוש חוזר במילה "זמני" בהודעות הרשמיות שהיא מוציאה, וזה ממש לא במקרה. הסיבה לכך היא שהחברה מעוניינת שסוגיית הגדרת הנהגים תיקבע ע"י תושבי קליפורניה עצמם. לכן, אובר וליפט שיתפו פעולה ועומדות מאחורי הצעת חוק שתעלה להצבעה בנובמבר הקרוב.

הצעת החוק מס' 22 (California Proposition 22) היא פשוטה ביותר: אם תאושר, נהגים בחברות כגון אובר יוגדרו כעצמאים. אם לא תאושר ע"י המצביעים, חוק AB-5 (זה שחוקק ע"י בית הנבחרים המקומי והוביל לפיצוץ) יהיה הקובע (ונהגים יזכו להכרה כשכירים).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE