הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפתרון המסתמן למובטלים בקליפורניה: 300 דולר בשבוע כבר מתחילת ספטמבר
בדומה למדינות אחרות, גם קליפורניה פנתה לממשל הפדרלי בבקשה לקבל הלוואה שתסייע לממן את ההטבה השבועית. המושל צפוי לפרסם בימים הקרובים את המועד שבו התשלום יועבר לראשונה, כאשר המטרה תהיה לחדש את התשלום בתחילת החודש הבא

קליפורניה נאלצת להתמודד בימים אלה עם מספר משברים מקבילים: קרוב ל-400 שריפות יער משתוללות ברחבי המדינה, וזאת לצד מגפת הקורונה שגבתה את חייהם של למעלה מ-11 אלף תושבים (וקרוב ל-640 אלף איש אובחנו כנשאי הנגיף).

מעבר לפן הבריאותי, מגפת הקורונה אף שיתקה את הכלכלה של המדינה המוזהבת, ומיליוני תושבים הצטרפו אל מעגל האבטלה בחודשים האחרונים. העובדה שקרוב לחודש עבר מאז שהטבת האבטלה בסך 600 דולר בשבוע בוטלה, גם תרמה להדרדרות הכלכלית.

אלא שכעת, מושל המדינה, גאווין ניוסאם, צופה שתהיינה התפתחויות בימים הקרובים, שיאפשרו לתושבים לקבל את ההטבה השבועית, אם כי בסכום נמוך בהרבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"תמונת המצב התבהרה לי הבוקר", המושל אמר אתמול (חמישי), והסביר שהוא שוחח עם הנשיא טראמפ בנוגע לצו המנהלי שעליו חתם בתחילת החודש, המאפשר לשלם תוספת לדמי האבטלה בגובה 400 דולר (300 דולר מהממשל הפדרלי, ו-100 דולר מהמדינות עצמן).

"להערכתי, בתחילת החודש הבא נוכל להתחיל לחדש את מתן ההטבה השבועית למובטלים. אני מקווה שבתוך מספר ימים נוכל להציג את מסגרת הזמנים הברורה, עם תאריך מדויק שבו מובטלים יקבלו את ההטבה", הוא הסביר.

עם זאת, המושל מסר שקליפורניה לא תוכל לממן את חלקה כפי שדורש הנשיא, כך שלפי ההערכות תושבי קליפורניה יזכו לתוספת של 300 דולרים בלבד - מחצית הסכום שהם קיבלו עד השבוע האחרון של יולי. "לקליפורניה אין 2.8 מיליארד דולר בחודש כדי 'לספוג את העלות'", המשיך המושל, "אני לא יודע אם יש מדינה אחת שיכולה לממן 100 דולרים נוספים".

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

 

ראוי לציין כי האמירה האחרונה של המושל אינה בהכרח מדויקת, שכן לשכות האבטלה ב-11 מדינות (אריזונה, קולורדו, איידהו, איווה, לואיזיאנה, מרילנד, מיזורי, מונטנה, ניו מקסיקו, אוקלהומה ויוטה) כבר מעבירות תוספת בגובה 400 דולרים.

עם זאת, הן עשו זאת באמצעות הלוואה מהממשל הפדרלי, כך שיתכן שניוסאם התכוון לומר שהמדינות לא מסוגלות לעמוד בהוצאה ללא סיוע נוסף.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

הפתרון המסתמן הוא שגם קליפורניה תקבל הלוואה מהממשל הפדרלי (כאמור, עם למעלה מ-7 מיליון מובטלים, קליפורניה זקוקה ל-700 מיליון דולר בשבוע כדי לממן 100 דולרים לכל מובטל).

אך במקום שקליפורניה תשלם 100 דולר נוספים, היא תממן 100 דולר מדמי האבטלה "הרגילים" (לא ההטבה/התוספת). כלומר, בסופו של דבר, מובטלים בקליפורניה יקבלו את דמי האבטלה, ותוספת של 300 דולר בשבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE