הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשת השוחד האקדמי: לורי לוקלין נשלחה לחודשיים מאסר
כשנה וחצי לאחר שסוכני FBI פשטו על בית המשפחה ועצרו את השחקנית ובעלה, היום המשפט הגיע לשלב ההכרעה. השופט גער בשחקנית ("למרות שאת שחקנית מצליחה ונערצת, את עומדת מולי כעבריינית מורשעת") ובמוסימו ("אין לך שום תירוץ, לא גנבת לחם כדי להאכיל את המשפחה")

בית המשפט הפדרלי גזר 5 חודשי מאסר על מוסימו ג'יאנולי וחודשיים מאחורי סורג ובריח לאשתו, כוכבת "צער גידול בנות" לורי לוקלין, וזאת בשל מעורבותם בפרשת הונאת הקולג'ים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוקלין וג'יאנולי בבית המשפט, בשנה שעברה (צילום: AP)

 

כזכור, בני הזוג מואשמים בכך ששילמו 500 אלף דולרים לריק סינגר - הנאשם המרכזי הפרשה - כדי ששתי בנותיהן יתקבלו ללימודים ב-USC כשחקניות בנבחרת החתירה, וזאת על אף שהן מעולם לא עסקו בספורט באף הקשר או היבט.

תקופת המאסר שהוטלו על בני הזוג הן בדיוק מה שמשרד התביעה הפדרלי דרש, כך שאיש לא הופתע מההכרעה. עם זאת, הפתעה כן נרשמה כאשר לוקלין - שבמשך למעלה משנה שומרת על זכות השתיקה - דיברה. תחילה היא הקריאה כמה משפטים שכתבה מראש, אך בשלב מסוים היא הניחה את הדף, דיברה מהלב והחלה לבכות: "כבוד השופט, אני מתנצלת מעומק לבי ואני מוכנה להתמודד עם ההשלכות של מעשיי", היא אמרה.

בשל משבר הקורונה, הדיון התקיים באופן מקוון בלבד, אך זה לא מנע מהשופט נתנאל גורטון לגעור בלוקלין ובעלה:

"את שחקנית מקצועית מצליחה ונערצת, את נשואה שנים רבות, יש לך שני ילדים בריאים, יותר כסף ממה שאי פעם תצטרכו ובית מדהים בדרום קליפורניה החמימה. ממש חיים מהאגדות", הוא אמר והמשיך, "ולמרות זאת, את עומדת מולי כעת כעבריינית מורשעת. ובשביל מה? הצורך הבלתי מוסבר הזה להשיג עוד".

עוד קודם לכן, כאשר נקבע עונשו של מוסימו, השופט גורטון גער גם בו:

"אתה יודע, יצא לי לראות סוחרי סמים, מבריחי נשק ואנשים שביצעו פשעים אלימים וקשים, שגדלו ללא דמות לחיקוי ולעיתים סבלו מהתעללות בעצמם. אבל אתה לא גנבת לחם כדי להאכיל את המשפחה שלך. אין לך שם תירוץ לפשיעה, ובגלל זה אתה ראוי לגינוי", אמר השופט והמשיך, "אתה איש עסקים מצליח וחכם. ידעת היטב שהיית שותף להונאה על מערכת החינוך שלנו, ועירבת את אשתף ושתי בנותיך בפרשה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE