הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הליברלית האחרונה: "הלוואי שכשאני הייתי שמאלנית היה איזה פורום קפה שפירא שאומר לי שאני מטומטמת"
היא מבטיחה כי בעוד 10 שנים הם יהיו אוניברסיטה, בינתיים זו הפכה לקבוצת הפייסבוק המובילה של האינטליגנציה הימנית בישראל, המייסדת גלי בת חורין בראיון רדיקלי, ועם תיאוריה חדשנית על מדוע כל כך הרבה אנשים נוהים אחר הרוח הפרוגרסיבית

מתחת לאפם של האליטות שהשתלטו מאז שנות השישים על הרוח התרבותית באמצעות השיח הפרוגרביסי התארגנה קבוצת ענק של משכילים  - שהחליטו להלחם ברוח הפרצים.

גלי בת חורין, מקימת פורום קפה שפירא ותלמידת פילוסופיה נצחית תרגמה את ג'ורדן פיטרסון לעברית והחליטה שלא לחסוך במילים בוטות כדי לבטא את דעתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

גלי, יש לי תיאוריה שאני יכול לנמק, שלמעשה הניאו-מרקסיזם הוא שכפול של אוטיזם אידאולוגי

בדיוק, זה מה שעשו למוחות שלנו, עברנו התניות, בלי רשות ובלי ידיעה, מעין שיעבוד לרעיונות "פרוגרסיביים".

מה שעשו זה מחקו את המוח בשיטה גאונית, ושלחו אותם להילחם בנחישות ובלהט כנגד עצמם, הערכים, הזהות, וכל מה שיקר להם. זה גאוני.  וזו לא היתה שיטה  סודית של סוכנויות ביון מרושעות או פרי מחקרים של הבנית תודעה בטכניקה שנלמדה מרשעים שרוצים להשתלט על העולם  -  אלא עשו את זה על ידי החדרה של טעות אחת קטנה מכוונת.

בהגדרה של מילה אחת שפרצה למוחות הציבור, ומפה – הכל היה עניין של זמן עד שכל התופעות המופרעות שאנו עדים להם עכשיו יתרחשו.

ולתופעות המופרעות עוד יותר - שעוד יגיעו.

שיבוש מכוון בהגדרה של מילה אחת יצר את כל מהומות ואת כל "אי הנחת בתרבות" (מושג של פרויד רגע לפני  עלית הנאציזם..)? אז מהי המילה?

פתיחות. ואני אבהיר, פתיחות מחשבתית היא תכונה הכרחית לחשיבה בכלל, ללא פתיחות -  אתה תמיד תסכים ללמוד רק את מה שאתה כבר יודע.  כלומר, אין למידה ואין חשיבה,  רק דעות קדומות

אז פתיחות היא כביכול דבר חיובי,

זו תכונה הכרחית .אך הם הפכו את הפתיחות– לערך.

פה טמונה הטעות ומכאן המופרעות הפכה לעניין של זמן.

תבין,  פתיחות כערך היא הצווי לקבל תמיד דווקא את מה שאתה נוטה לדחות באופן הנחרץ ביותר.  ואתה יודע שככה זה עובד, כי אתה שומע  מסביבך חברים שאומרים לך שאתה "שמרן", "בעל דעות קדומות",  "גזען" וכו,  בשעה שהם "פתוחים" לקבל את הרעיונות הכי נוגדי היגיון ונוגדי עובדות: כאילו ישראל היא זו שחוללה שואה בפלסטינים, שמגדר נתון לבחירה, ששיווין היא תוצאות של משהו רצוי, שכל התרבויות שוות בערכן.

מילדות הכניסו בבתי ספר את הרעיון הסותרני "האחר הוא אני"  -  שזו סתירה עצמית מוחלטת כי "אחר",  לא משנה מי הוא יהיה, הוא ההגדרה של  "ההפך מאני".

כך מעמידים דורות של ילדים שהמוח שלהם חווט "לחשוב" שערכים ומוסר חייבים להיות מנוגדים להיגיון ולאינטואיציות שלהם, ושמי שלא מקבל רעיונות לא הגיונים הוא לא מוסרי, לא מתקדם.  הוא לא "פתוח".

אני זוכרת את עצמי כ"שמאלנית".  בכל פעם שהיתה עולה בי דעה אינטואיטיבית, למשל, שציונות זה רעיון טוב ויפה – ממש נבהלתי מכך שאני הופכת לפרימיטיבית...  פרצו לי את המוח והפכו אותו למשתף פעולה שלהם כנגדי...!

כעיקרון את מדברת על ממש מנגנון של דיסאינפורמציה 

בדיוק! ככה פרצו למוחות של כולנו. כפו עלינו לקבל את הרעיון  - שאם נלך על פי ההגיון ה"פרימטיבי" שלנו - לא נחשב נאורים. 

זה כביכול רעיון אצילי, מפתה, שיסודותיו בדת היהודית שמבקשת לשבור את הטבע החייתי, אבל שנלקח לכיוון מעוות לטענתך,

בהחלט, אך הפרוגרסיסיות היא קודם כל מחלת רוח. החדירו לפה רוח פרצים – שפרצה את "הססמה" למוחנו והפכה אותו פרוץ לכל רעיון עיוועים שמישהו מהאסכולה הפרוגרסיבית ירצה להחדיר בו – במקביל אילפו אותנו לדחות כל רעיון שמגיע ממקורות אחרים – ההורים, המסורת, ההיגיון, האינטואיצות המוסריות וההשרדותיות שלנו - כל רעיון שבא לפני הפרוגרס – כי אלו רעיונות נעדרי "פתיחות"...

קח דוגמה מעולם אחר לגמרי. לפני הרבה שנים שילמתי המון כסף להשתתף במה שהיה מקובל פעם – קבוצה כמו I'M – מרתון שלושה ימים של קאוצ'ינג לשיפור עצמי שהיה אמור לעשות נפלאות.

היו הרבה המלצות מחברים ש"זה שינה את חייהם". בשעה הראשונה נאמר לנו שם – להקשיב ולהשהות את השיפוט. פה קמתי ואמרתי להם תשכחו מזה. אני מודעת היטב לעובדה שהרבה פעמים המוח שלנו פועל כנגדנו, מכל מיני סיבות פסיכולוגיות, אבל – פה קיים קו אדום - אני לא אתן לשום דבר להכנס לי למוח ללא שיעבור את השיפוט שלו – גם כשאני יודעת בוודאות שפה הכוונה מאה אחוז לטובתי, ושזה באמת עובד. 

ולמה? משום שאם פעם אחת מוותרים על סינון השיפוט מתוך כוונה ומודעות – פה המוח נפרץ לחומרים שאין לי שיפוט עליהם.

בכללי, זה לא ייאמן כמה אנשים שומרים על פרטיות המחשב שלהם – אבל את המוח שלהם הם מוכנים לפתוח לכל פורץ שיבטיח להם הבטחות – שהם לא יודעים אם יש לדברי שחר או לא, כי הם נתנו למישהו אחר את מפתחות השיפוט שלהם.

נשמע לי קצת כמו מערכת אמונות שמבוססת על שיפוטים מוקדמים בלי שלמציאות ישנה הזדמנות להתפרט בצורה חופשית, מכאן הדבקות הזו ב"אידאולוגיה",

בהחלט, בפועל מי שהותנה לכך פשוט מסר את המפתח לשליטה מרחוק על המוח שלו או שיעבד את עצמו לאידאולוגיה מסוימת.

כי בין היתר "פתיחות" לא אומרת לך באמת מה עליך לעשות, איך עליך להתנהל בעולם, מה טוב, מה רע היא פשוט שוללת את כל הידע ה"ישן" שרכשת ומשעבדת אותך ל-DOGMA.

אם היה ניתן לעשות צילום מטפאורי למוח שהותנה לפרוגרסיביות  - הוא יראה כמו ארון איחסון ריק ללא מגרות ומדפים, כי המתקפה הראשונה  של ה"פתיחות" כערך היתה  הרחבה עד אין קץ של הקטגוריות – שהן המדפים והמגירות של המחשבה.

אפשר לומר "הרחבה" במחיר של ריקון,

"פמיניזם", רעיון השוויון בין המינים "הורחב", לרעיון שצריך לתעדף נשים בכל תחום, רק בגלל שהן נשים, שזה ההפך משוויון - זו מגירה. 

"אנטי גזענות" הפך לרעיון – שאנשים נמדדים ממש על פי כמות המלנין שבעורם  - זו עוד מגירה, ואין סוף דוגמאות כאלו. 

"פתיחות" כערך זה לא פחות מוירוס בחומרה. סוס טרואיני המחסל כל הגדרה. וגם הרשאה "להפעלה מרחוק" שמניח לאחרים להטעין כל תוכן שרירותי להגדרה שהופכת מותג ריק מתוכן.

הדבר הזה מייצר מן הסתם הרבה סתירות, כשאין קשר בין התאים השונים במגירות המוח, שהן למעשה אמיתות מבודדות בלא קשר "סינתטי"

בהחלט, למשל, אנשים יודעים שזה נאות לתמוך בזכויות להט"בים אבל בשם זכויות אלו נעשים מעשים שדורסים את הלהט"בים עצמם – כשהם כלי לפירוק מושג המשפחה.

בנוסף אנשים עוד מאמינים בקטגוריות  "זכויות אדם" זו קטגוריה שיש לה קונוטציה חיובית ולכן אפשר תחתיה לקרוא להשמיד את מדינת היהודים למען "זכויות" פלסטין... ובניגוד כמובן לזכויות האדם היהודי, וזו גזענות אנטישמית מוחלטת.

ההרחבה של המוח ל"פתיחות" כערך – כמה שכביכול הופך אדם "נחשל" ל"נאור" הפכה את מוחות "הנאורים" לכה פתוחים עד שהמוח שלהם נופל מהראש הפתוח שלהם

יפה, זה ציטוט של הסופר היהודי קרל סייגן לדעתי

הגמישות הקונספטואלית שהפרוגרסיבים מתגאים בה אינה אלא תחתונים ישנים שנמתחו ואיבדו את הגומיה – ולא יכולים לאחוז בכלום ולא להחזיק דבר.

מאידך נראה שלפרוגרסיבים דעות מאד נחרצות על כל דבר ועניין, והם אף מוכנים לצאת עליהן למלחמת אזרחים... להרוג למענן, ולמות בשבילם...

או. זה החלק השני: קודם כל פרצו לך את המוח עם ערך ה"פתיחות". כשהם בתוך המוח שלך – הם כבר עוזרים לו להשמיד את עצמו באמצעות אלימות, כי זה מה שרעיון הפתיחות עושה. ומה שיפה הוא, שככל שאדם אינטליגנטי יותר – כך למוח שלו יש עוד יותר כוח להשמיד את עצמו. לכן, כפי שאמר אורוול  "אלו רעיונות כל כך מטומטמים שרק אינטלקטואל יכול להאמין בהם".

וזה נכון, למעשה אני המצאתי דיציפלינה חדשה בפילוסופיה :  "הפילוסופיה של הטפשות"  אני טוענת בספר שעוד אוציא פעם – שטפשות היא תכונה טבעית הטפשים נולדים טיפשים, אך טמטום הוא פרי מאמץ אקטיבי ממש, כדי לטמטם מישהו – נחוץ שיהיה לו מוח משובח שישתף פעולה עם המטמטם אחרת זה לא יעבוד, ולמטמטם יש כלים, רק שיש לו אדם עם יכולת קוגנטיבית טובה לעבוד מולו...

כך שמי שטומטמם פה לא היו ההומנים, חבל על המאמץ, זה לא היה עובד. הם הלכו ישר על המשכילים - אלו שבחרו בלימודים גבוהים. 

על כן האקדמיה היא מקור הטמטום, אך היום - רוב אלו שזממו וחשבו על הרעיונות כיצד לטמטם מתודית למען המטרה הקומוניסטית 'עולם ישן עדי יסוד נחריבה' , מתו כבר מזקנה. והאקדמיה עצמה כבר לא מורכבת מרמאים אלא מאלה שרומו, שטומטמו והיום מפיצים את טימטומם המתודי הלאה בלי להבין למה.

הייתי פעם בכנס נכבד בו אמרתי לפרנסי האוניברסיטה שהאקדמיה פשטה את הרגל וכל מה שיש לה להציע זה רק רעיונות דפקטיבייים פרי נשואי הקרובים של הדעה האחת

וואו  -  איך הגיבו?

היתה שתיקה ארוכה. מאד . ואז מישהו לחש "נכון"....

שאלתי קודם איך קרה שאלו שאת מכנה "מטומטמים"  שאין להם שום דרך לחשוב, לא יכולים לשפוט בין טוב לרע. איך זה שהם מוכנים להפגין  למות  ולהרוג למען... למען מה שהם מפגינים ..

בדיוק מגיעה לזה: אי אפשר לחיות בלי ערך ממשי, אי אפשר לחיות ללא קטגוריות, בלי יכולת שיפוט בלי שום הכוונה בעולם, בלי יכולת לאחוז במשהו. 

פיטרסון מספר על חתול שעקרו לו את כל המוח למעט האמיגדלה. הוא חי, תפקד, אכל, שתה, אבל – לא זכר כלום והביט על העולם בכל רגע נתון מתוך פליאה תמידית: הכל היה לו חדש ומפתיע עד אין קץ (עד אין cats, אומרת גלי)

בני אדם לא יכולים להתקיים כך  לכן אחרי שנמחקו כל הקטגוריות מהמוח – החזירו לזה שטומטם פרוגרסיבית  כמה קטגוריות – בסיסיות, בינאריות, מפגרות, נחשלות ולא נכונות. כמו פקודת חשב של שורה אחת: "כל מה שרע -> האשם את: ביבי/טראמפ/קפיטליזם/לאום/דת/הפטריארכיה /הגבר המערבי הלבן. 

והנה לכם גם "שיפוט" גם "מחשבה" וגם "ערך".

 ולא פלא שהם מוכנים למות למען סילוק כל "שורש כל הרע הזה".  לא רק כי הוא שורש כל רע  מבחינתם – אלא כי אין להם שום דבר אחר במוח – שמאותת להם – שעבורו כדאי לחיות!  אין להם שום דבר אחר במוח בכלל !

את אומרת פה דברים קשים ובוטים מאד

זו דרכו של פורום קפה שפירא. אנחנו קוראים לילדים המעוכבים בשמם, לא מתנצלים, לא נעלבים משמות גנאי כמו" גזענים" "פשיסטים" ו""הומופובים" כי ה"הגדרות" והפסאדו-קטגוריות הללו באים מתוך אג'נדה מטוטמת, שבה לא האמת מתקפת אותן אלא רק האופן בו זה משרת את האג'נדה. ואנחנו מסבירים שאנחנו לא מכירים בכינויים האלו כי אנחנו לא דוברים "טמטומית".  אנחנו תוקפים ללא חמלה וללא אשמה לא משלמים מס שפתיים ולא לוקחים שפויים.....

מה אתם עושים בעצם?

השירות החשוב ביותר שאנחנו עושים למען אנשים, זה לומר להם שהם מטומטמים. אתה יכול לצחוק. אבל אני היית מטומטמת 50 שנה - חבל שלי לא היה פורום קפה שפירא שיתן לי שתי סטירות ויחזיר לי את השליטה על המוח שלי.

ובפועל – איך זה עובד, את נמצאת הרי בשוק רעיונות שנשלט על ידי אידאולוגיות מסוימות מאד?

ראשית - הקמנו קבוצה תוססת ופעילה בפייסבוק שמונה עתה כמעט 10 אלפי חברים,  שם אנחנו מאפשרים  דיונים  פתוחים על כל דבר ועניין ,מלבנים ומחדדים רעיונות וידע ברוח ההגיון ; אצלנו נימוק זה טיעון שהעובדות שבו מוכחות והמסקנות מנהלות יחס של נביעה עם הטענות.

לרגשות של הטוען אין כל חשיבות אצלנו ולתקינות פוליטית אין דריסת רגל (אם כי לצערי האח הגדול של פייסבוק חוסם אותנו גם שם.)

זו גם קבוצה תמיכה עצומה בשמאלנים שנמלטו מהמחנה כל עוד מוחם בהם  ועתה הם נרדפים ע"י "חבריהם" שלעבר.

אחר כך, בשלב מסויים כשהבנתי שיש לנו כמות עצומה של אקדמאים מרצים-  הקמנו קתדרה להשכלת מבוגרים על טהרת מרצים חברי פורום ועוד פעולות ....

ומה לעתיד?

תוך עשר שנים הקתדרה של פורום קפה שפירא תהפוך להיות אוניברסיטה

יומרני, לא? 

טוב מה לעשות?. מישהו היה צריך הקים לישראל אקדמיה מתישהו, על חורבות המוסדות פושטי הרגל המוסרי והאינטלקטואלי.

בתום הראיון עם גלי אני תוהה לעצמי כמי שנמנה גם עם הצד הליברלי-הקלאסי או מה שמכונה היום "שמרני", כיצד עמדותיה הרדיקליות מחד עלולות להרתיע רבים, מאידך אין ספק שמכיוון שהנוף האקדמי והתקשורתי נצבע רק בצבע אחד הרי שיש צורך גם בעמדה הרדיקלית שלה - במיוחד שהיא מספקת טיעונים כל כך חזקים וחותכים.

תיאוריית המוח הפרוגרסיבי שלה, בהחלט מרתקת, חדשנית, ובעלת חשיבות היסטורית.

בתוך כך, יש גם לתהות על מה הם המניעים הנפשיים המובילים אנשים "לוותר על התבונה שלהם", מה הם המניעים הפסיכולוגיים שמובילים לעמדות אלה? האם זה רק לחץ חברתי, או גם רצון לבטא עמדה מוסרית כאשר אדם חי במקום של חוסר אומץ וחוסר יכולת שכלית?. שאלות אלה נשמור למפגש הבא.

אפשר לתרום לקידום פעילות הפורום כאן 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE