הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרישת הבידוד ב"טריי-סטייט" נמשכת: מרבית מדינות ארה"ב הוכנסו לרשימה
כלל המגיעים לניו יורק וניו ג'רזי, תושבים ומבקרים כאחד, נדרשים לשהות בבידוד למשך שבועיים. שתי מדינות שהוצאו מהרשימה בשבוע שעבר הוחזרו, ולמעשה מרבית המדינות הגדולות, ביניהן קליפורניה, פלורידה וטקסס, נותרו ברשימה מאז שגובשה המדיניות במהלך הקיץ

יותר מחודשיים עברו מאז שמדינות ה"טריי-סטייט" - ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט - גיבשו מדיניות חדשה, במסגרתה מי שמגיע ממוקדי הקורונה בארה"ב ידרש לשהות בבידוד במשך שבועיים, ומוקדם יותר היום (שלישי) נודע כי שתי מדינות נוספו לרשימה, ימים ספורים לאחר שהוצאו ממנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלט שהוצב בנמה"ת לה גוארדיה, המסביר על הדרישה לשהות בבידוד (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, ישנן כעת 30 מדינות ו-3 טריטוריות אמריקאיות, שכלל המגיעים מהם לטריי סטרייט - מבקרים ותושבים כאחד - מוכרחים לשהות בבידוד, אחרת הם מסתכנים בהטלת קנס של עד אלפיים דולר.

מדינות מוכנסות לרשימה זו כאשר שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, לפי הממוצע ב-7 הימים האחרונים (או לחילופין, במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10 על כל 100 אלף תושבים).

בזמנו הסבירו שלושת המושלים - אנדרו קואומו (ניו יורק), פיל מרפי (ניו ג'רזי) ונד למונט (קונטיקט) - שמטרת המהלך היא למנוע התפשטות נוספת של נגיף הקורונה, זכר לכך שאזור הטריי-סטייט היה המוקד הלאומי של הנגיף עם פרוץ המשבר.

 

המושל קואומו לצד המושלים למונט (קונטיקט) ומרפי (ניו ג'רזי) במעמד הצגת דרישת הבידוד (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, שתי מדינות - אלסקה ומונטנה - הוכנסו בחזרה לרשימה, שבוע בלבד לאחר שהוצאו ממנה. מדינות נוספות, לרבות קליפורניה, פלורידה, טקסס ונבאדה, נמצאות אף הן ברשימה.

שאר המדינות ברשימה הן: אלבמה, ארקנסו, ג'ורג'יה, הוואי, איידהו, אילינוי, אינדיאנה, איווה, קנזס, קנטקי, לואיזיאנה, מינסוטה, מיסיסיפי, מיזורי, מונטנה, נברסקה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, צפון דקוטה, דרום דקוטה, אוקלהומה, טנסי, יוטה, וירג'יניה ו-וויסקונסין. אליהן יש לצרף שלוש טריטוריות: גואם, פורטו ריקו ואיי הבתולה של ארצות הברית.

כזכור, לפני כחודש הודיע ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, שמחסומים יוצבו ברחבי העיר, בעיקר בתחנות האוטובוסים והרכבות, כדי לוודא שכלל המגיעים ממדינות אלה נכנסים לבידוד: "אני חושב שהקמת מחסומים מדגישה עד כמה זה קריטי לשהות בבידוד. גם אם לא נצליח להגיע לכולם, אני חושב שהמסר יחלחל. אנחנו לא מחפשים להעניש אנשים, אלא רק לוודא שהם פועלים לפי החוק", הוא אמר בזמנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE