הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממתינים לבשורה בדקה ה-90: האם בקונגרס יצליחו למנוע את פיטוריהם של כ-50 אלף עובדי חברות התעופה?
שעות ספורות נותרו עד שמגבלות חקיקת החירום יסתיימו, ובכך יתאפשר לחברות התעופה להתחיל לבצע קיצוצים. לפי שעה, כ-50 אלף עובדים צפויים לאבד את משרתם בימים הקרובים, ויתכן שזו רק ההתחלה. עם זאת, אם תירשם התקדמות משמעותית במו"מ בין המפלגות, יתכן שהמהלך יימנע

עשרות אלפי עובדים בתעשיית התעופה האמריקאית עלולים לאבד את משרתם כבר מחר, אך ראשי הענף מקווים שבקונגרס בכל זאת ימצאו דרך לסכם על מתווה לחקיקת החירום הקריטית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בסוף חודש אפריל אושר בקונגרס חקיקת חירום שהעניקה לחברות התעופה השונות בארצות הברית סכום כולל של 25 מיליארד דולר, וזאת מתוך רצון למנוע את קריסתן ופיטוריהם של מאות אלפי עובדים.

כדי לקבל את הסיוע הכספי, חברות התעופה נדרשו להתחייב שלא לבטל קווים קיימים ולא לפטר אף עובד במשך 6 חודשים. בהודעת משרד האוצר בוושינגטון שפורסמה באפריל, הוסבר כי כל ענקיות התעופה במדינה הסכימו למתווה זה, לרבות אלסקה איירליינס, אמריקן, דלתא, ג'ט בלו, יונייטד וסאות'ווסט.

ככל הנראה, אותן חברות תעופה סברו שהמשבר יחלוף בתוך חודשים ספורים, דבר שכמובן לא קרה, ותעשיית התעופה ממשיכה לסבול מרמת ביקוש נמוכה ביותר גם היום. ומהצד השני, בקונגרס בוודאי האמינו שהרפובליקנים והדמוקרטים יצליחו לאשר חקיקות סיוע נוספות, תחזית שגם היא לא התממשה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כעת, כאשר נותרו שעות בודדות עד שמגבלות חקיקת החירום יסתיימו, קיים חשש אמיתי מגל פיטורים שעלול להשפיע על לפחות 50 אלף עובדים בשלב הראשון. כך למשל, אמריקן איירליינס הודיעה כבר בחודש שעבר שהיא תיאלץ להיפרד מקרוב ל-20 אלף עובדים, ואילו יונייטד תבצע צעד דומה עם 16 אלף מעובדיה.

היות שהסיכויים שחקיקת חירום כלשהי תגובש ותאושר בהצבעה עד הלילה הם קלושים ביותר, התקווה היחידה של ענף התעופה תהיה התקדמות ממשית במו"מ בין הממשל (וליתר דיוק, שר האוצר מנושין) לבין יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי.

מוקדם יותר היום, מנכ"ל אמריקן איירליינס, דאג פארקר, לא שלל את האפשרות שהחברה תדחה את גל הפיטורים, או לכל הפחות תחליט להוציא את העובדים לחל"ת, אם תירשם התקדמות בין הצדדים: "אם הדרך לקראת סיכום ברורה, ויגידו לנו שהחקיקה תאושר בקרוב מאוד, כמובן שנעשה הכל כדי למנוע את הקיצוצים. אבל אם יגידו לנו שישנם פערים גדולים מדי ולא ברור מתי החקיקה תאושר, זה יקשה מאוד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE