הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסוף לזמני ההמתנה הבלתי נסבלים? הבשורה המעודדת של לשכת האבטלה בקליפורניה
יותר משבועיים לאחר ההכרזה על כך שתפסיק לקבל פניות אבטלה חדשות, לשכת האבטלה במדינה המוזהבת השיקה את שירות הזיהוי החדש, שכביכול אמור לסייע בחשיפת הונאות בשלב מוקדם יותר, דבר שבתגובה צפוי לפנות לעובדים יותר זמן לטפל בפניות לגיטימיות

המחלקה לפיתוח תעסוקתי בקליפורניה (Employment Development Department, או EDD) חזרה לקבל פניות חדשות, כשבועיים לאחר שהודיעה על הפסקה זמנית בעקבות הרצון לטפל במאות אלפי פניות שהצטברו בחודשים האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

 

כזכור, בזמנו אמרו אנשי ה-EDD כי ישנן קרוב ל-600 אלף תושבים מובטלים שפנו למחלקה וממתינים יותר משלושה שבועות כדי לדעת האם הם יהיו זכאים לקבל כספי סיוע מהמדינה. מערכות המחשוב של ה-EDD גם ככה נחשבו למיושנות, והכמות הגדולה של תושבים שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות מגפת הקורונה רק העצימה את המשבר בלשכת האבטלה המקומית.

מעבר לרצון לטפל במאות אלפי הבקשות שהצטברו, ב-EDD גם ביצעו מספר שינויים שאמורים לצמצם את ניסיונות ההונאה הרבים, למשל הפרשה שעליה דווח בחודש שעבר, ובה 44 חשודים נעצרו בחשד שהשיגו כ-2.5 מיליון דולר במרמה.

"הטכנולוגיה החדשה לאימות הזהות תסייע לנו לטפל בפניות חדשות בצורה מהירה יותר, לצמצם את כמות ההונאות ולטפל בפניות שהצטברו", נמסר היום מה-EDD

 

 

כזכור, בחודש שעבר הודיע מושל המדינה, גאווין ניוסאם, כי הוא מקים כוח משימה מיוחד שמטרתו לבחון את התנהלות ה-EDD ולהמליץ על שינויים ושיפורים אפשריים. הממצאים פורסמו בשבוע שעבר, והם אלו שהובילו להחלטה להפסיק לקבל פניות חדשות במהלך השבועיים האחרונים:

"אנחנו מסכימים עם ההמלצות", הסבירה מנהלת ה-EDD, שרון היליארד, "כבר הצלחנו ליישם את חלקן, ואנחנו עושים מאמץ גדול ליישם את כל השאר כמה שיותר מהר".

כך למשל, ב-EDD השיקו שירות בשם "ID.me", שבו אדם שפונה ללשכת האבטלה יצטרך להוכיח את זהותו במספר דרכים, לרבות העלאת רישיון הנהיגה או דרכון, ואף להידרש להצטלם לסלפי. בהמלצות כוח המשימה הוסבר כי שיטה זו "תאפשר לזהות ולעצור את הפניות הכוזבות בשלב מוקדם יותר, דבר שגם יאפשר לטפל בפניות אמיתיות ולמנוע הצטברות מיותרת".

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE