הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"החמרה קיצונית של תסמינים למשך יממה, ואז הקלה מידית": משתתפי השלב הסופי בניסוי מדווחים על תופעות-לוואי מייסרות
"רעדתי כל כך חזק עד שחלק מהשן שלי נסדקה", דיווח אחד המתנסים בשלב השני של הטיפול בנגיף הקורונה, אישה אחרת העידה : "אם יתברר שזה יעבוד, אנשים יצטרכו להחמיר כדי לחוש טוב יותר"

חלק מהמשתתפים בניסויי החיסון המובילים ל-COVID-19 דיווחו כי חוו תופעות לוואי מייסרות לאחר שקיבלו את הזריקה - כגון חום גבוה, כאבי גוף, כאבי ראש, ותשישות.

חמישה משתתפים - שלושה במחקר של חברת התרופות מודרנה, ושניים בניסויים של חברת התרופות פייזר אמרו כי תופעות הלוואי הלא נוחות נעלמו תוך יממה, אך חלקן הופתעו מכמה שהיו חמורות, דיווח CNBC.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אם יתברר שזה יעבוד, אנשים יצטרכו להחמיר כדי לחוש טוב יותר", אמרה אחת המשתתפות, אישה בצפון קרוליינה בשנות ה-50 לחייה, שסירבה להזדהות.

"המנה הראשונה היא לא עניין גדול. ואז המנה השנייה בהחלט תוריד אותך ליום בוודאות... תצטרך לקחת יום חופש אחרי המנה השנייה".

לדבריה, לא חלתה בקדחת, אך סבלה ממיגרנה רעה שהותירה אותה מותשת ונאבקת להתמקד, למחרת היא התעוררה כשהיא מרגישה טוב יותר לאחר שלקחה אקסדרין.

למרות שלא היה לה נוח, תופעות הלוואי עולות על הסיכונים להידבק בנגיף, לדבריה.

בינתיים, משתתף במרילנד בשנות העשרים לחייו אמר כי חלה בחום גבוה לאחר שקיבל את הזריקה.

"לא הייתי בטוח אם אני צריך ללכת לבית החולים או לא כי 104 זה די גבוה", אמר ל- CNBC.

"אבל חוץ מזה, זה היה בסדר."

לוק האצ'יסון, בן 44 מיוטה, השתתף גם הוא בניסוי והיה לא פעיל במשך כמה ימים לאחר שניתנה לו הזריקה הראשונה שלו ב- 18 באוגוסט.

שעות ספורות לאחר שקיבל את המנה השנייה ב -15 בספטמבר, הוא היה מרותק למיטה עם רעד, צמרמורות, כאב ראש נורא וקוצר נשימה.

במשך חמש שעות הטמפרטורה שלו הייתה מעל 100 מעלות.

האצ'ינסון השווה את ההחמרה - שנמשכה 12 שעות - ל"סימפטומים מלאים של קובי" בטוויטר.

"אני כמובן מקרה בודד, אך מכיוון שכל האינדיקציות מצביעות על אישור החיסון הזה, אני מרגיש שאנשים צריכים לדעת שתופעות הלוואי עשויות להיות קשות, במיוחד לאחר הזריקה השנייה", כתב.

משתתפי ניסוי פייזר דיווחו על תסמינים דומים. אחד המשתתפים אמר כי הוא סבל מתסמינים חזקים דמויי שפעת לאחר הזרקתו השנייה שהותירה אותו רועד כל כך חזק, עד שהוא סדק חלק מהשן שלו. "זה כאב לשכב במיטתי" אמר ל-CNBC.

לדבריו, הוא עדיין בעד קבלת החיסון אך ממליץ לחכות לסוף השבוע לקבלתו כדי שיהיה זמן לנוח.

"אני עדיין חושב שהרבה אנשים צריכים לקבל את החיסון ואני מקווה שכל תופעות הלוואי יתבהרו לפני" אמר.

רופא בבולטימור שהשתתף במחקר אמר כי הוא חווה תגובה "קלה מאוד" לזריקה הראשונה ועדיין לא קיבל את השנייה שלו. פייזר הודתה כי "ניתן לצפות בקרב מיעוט המקבלים חום קל עד בינוני בחומרתו. "

דוברת מודרנה אמרה כי החברה אינה מתייחסת למשתתפים בניסויים מתמשכים, אך ציינה כי ועדות הבטיחות נתנו למחקר אור ירוק להמשיך בכל בדיקה, כך דיווח CNBC.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE