הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קורבן ראשון במירוץ להשגת חיסון: נסיין מת במהלך מחקר קליני בברזיל
בשלב זה לא ברור אם מדובר בנסיין שקיבל את החיסון או פלצבו, אך חברת אסטרהזניקה הודיעה כי בכוונתה להמשיך בניסוי על אף חומרת האירוע

תושב ברזיל שהשתתף בניסויי החיסון לקורונה של חברת אסטרהזניקה (AstraZeneca) הלך לעולמו, כך עולה מהדיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת אסטרהזניקה (צילום: Getty Images)

 

סוכנות הבריאות הלאומית "אנביסה" פתחה בחקירה בעקבות המקרה, אולם בשלב זה לא ברור אם אותו אדם קיבל את החיסון עצמו, או שמא היה בקבוצת הבקרה של המחקר שקיבלה חיסוני פלצבו.

מדובר במכשול משמעותי נוסף בדרך להשגת החיסון המיוחל, שכן בתחילת ספטמבר אסטרהזניקה נאלצה להשהות את המחקר הקליני, הנמצא בשלב השלישי והאחרון, לאחר שאחד המשתתפים בבריטניה חלה באופן מסתורי. על אף שמאז כבר הוחלט לחדש את הניסוי במספר מדינות (כולל ברזיל), בארצות הברית טרם התקבלו האישורים לכך.

בשבוע שעבר דווח כי ענקית התרופות האמריקאית, ג'ונסון אנד ג'ונסון, נאלצה אף היא להפסיק את הניסוי בנסיבות דומות. בדומה למקרה שאירע בבריטניה, מעט פרטים נחשפו על החולה, משיקולי צנעת הפרט.

הפסקת הניסויים בשל "מחלה מסתורית" אינה נחשבת לדבר חריג, בייחוד כאשר ישנם אלפי משתתפים, ובמקרים מסוימים אף מתגלה כי אותה מחלה אינה קשורה לניסוי. על אף שמותו של אחד הנסיינים בברזיל הוא כמובן חמור ביותר, בחברה הודיעו שאין בכוונתם להפסיק את הניסויים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE