הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושב קליפורניה רצח את אשתו ההרה לפני 15 שנה וכעת עלול להתחמק מגזר דין מוות בשנית
בעקבות הרצח המזעזע לפני יותר מעשור התובעים יבקשו שוב עונש מוות עבור הרוצח המורשע סקוט פיטרסון ברצח אשתו ההרה ובנו שטרם נולד לפני כמעט 19 שנה. באופן מפתיע בית המשפט שגה בביצוע הליך תקין וזה נתן יתרון נוסף לנאשם שהופתע לקבל הזדמנות שנייה

סקוט פיטרסון שהורשע בשנת 2004 ברצח אשתו ובנו שטרם נולד חוזר לחיות את הרגע הקודר בעברו שנית, ובימים אלו עובר חקירה מחדש על פרטי המקרה.

ההחלטה לבטל את גזר הדין משנת מלפני 15 שנה מגיעה ביום שישי כאשר שופט מחוזי מתלבט כעת אם לבטל את הרשעתו הראשונית בגלל טעות מצד בית המשפט.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לייסי פיטרסון, ובעלה מרימים כוס בתמונה משפחתית

 

באוגוסט 2020 ביטל בית המשפט העליון של קליפורניה את עונש המוות של פיטרסון בגין התנהגות בלתי הולמת לכאורה של מושבע במהלך המשפט שהתקיים ב-2004.

לדברי גורמים רשמיים, המושבעת לא חשפה מידע רלוונטי שיכול היה להיות ניגוד אינטרסים על התאמתה כמושבעת, מה שעלול לפגוע בפסק דין הוגן.

פיטרסון, בן ה-47, הופיע מרחוק מכלא סן קוונטין במהלך דיון מתוכנן בבית המשפט במודסטו. במהלך ההופעה, הוחלט גם שפט האריס, אחד מעורכי הדין המקוריים של פיטרסון, ייצג את פיטרסון באופן פרטי.

תתכן אפשרות שכל המשפט עצמו ייעשה שוב במחוז סן מטאו.
בשבוע שעבר, בית המשפט העליון של המדינה פסק שהשופט במחוז סן מטאו חייב לשקול אם הרשעת הרצח של פיטרסון צריכות להתבטל אך ורק בגלל התנהגות בלתי הולמת של מושבע אחד.

פיטרסון והאריס

 

פיטרסון הורשע בשנת 2004 ברצח הטראגי והכפול של אשתו, לייסי פיטרסון, בת 27, שהייתה בחודש השמיני להריונה בזמן מותה, ומפאת ההריון הוא גם הורשע ברצח מדרגה שנייה של בנם שטרם נולד, קונור.

החוקרים ציירו תמונה מורבידית של אדם קר שלא איבד את העשתונות לאחר הרצח, וטוענים שפיטרסון לכאורה לקח את הגופות מביתם במודסטו וזרק אותן מסירת הדיג שלו למפרץ סן פרנסיסקו, שם הם הופיעו חודשים לאחר מכן. פיטרסון ממשיך עד היום לטעון לחפותו.

הזוג פיטרסון מביום חתונתם

 

לצער כל המעורבים בפרשה, באוגוסט ביטל בית המשפט העליון של המדינה את גזר דינו של פיטרסון. והפעם השופטים הוסיפו וציינו "שנעשו טעויות משמעותיות" בבחירת המושבעים.

עוד שיתף ואמר בית המשפט שמושבעים פוטנציאליים פוטרו שלא כהלכה לאחר שאמרו שהם לא הסכימו באופן אישי עם עונש המוות, אך יהיו מוכנים לציית לחוק ולכפות אותו.

המשפט ב2004

 

"אם הם רוצים להתחיל שוב בחירת מושבעים בשלב הזה למרות שזה לא הגיוני לחלוטין, בגלל מושבע אחד, אז אנחנו נעשה את זה", אמרה ג'ייני פיטרסון, גיסתו של סקוט שתומכת בחפותו.

מדינת קליפורניה שמרה על שקט יחסי ב15 שנה האחרונות ולא הוציאה להורג אף אחד מאז 2006, ולמושל גאווין ניוסום יש במובן מסויים מסורת שלא נשברה עד כה, מאחר ולא בוצעו הוצאות להורג מאז שהוא בתפקיד, אם במתכוון או ללא כוונות מיוחדות.
האם לבסוף הוא יאלץ לבצע את הבחירה הקשה? אנחנו עתידים לגלות בהמשך.

 

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE