הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צעיר תכנן להתנקש בג'ו ביידן, כלי נשק וחומרי נפץ נמצאו ברכבו
הפרשה התגלתה די במקריות, לאחר שהמשטרה הוזעקה למגרש חנייה מחוץ לבנק, בעקבות הדיווחים על רכב מסחרי שנמצא זמן רב. בין היתר, ברשותו של החשוד בן ה-19 נמצאו תמונות וסרטונים פורנוגרפיים של ילדים, 'רשימת חיסול' ובה שמו של המועמד הדמוקרטי, וספרים על הרכבת כלי נשק ומטענים

תושב צפון קרוליינה בן 19 שנעצר מוקדם יותר השנה תכנן להתנקש בסגן הנשיא לשעבר והמועמד הדמוקרטי כיום, ג'ו ביידן. כך עולה מכתב האישום שהוגש נגד בבית המשפט הפדרלי במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד, אלכסנדר טרייזמן, שנעצר בחשד שתכנן להתנקש בסגן הנשיא לשעבר (צילום: משטרת קנאפוליס / רויטרס)

 

כאשר החשוד, אלכסנדר הילל טרייזמן, נעצר בחודש מאי האחרון, ברכב המסחרי שלו נמצאו חמישה כלי נשק, חומר נפץ ויותר מחצי מיליון דולר במזומן. התביעה הפדרלית אף טוענת שבשלב מסוים, טרייזמן הגיע למרחק של ארבעה מייל (כ-6 וחצי ק"מ) בלבד מביתו של ביידן בדלאוור.

הוא הגיע לאזור הבית פחות מחודש לאחר שרכש רובה סער מסוג AR-15, וברשותו נמצאו מסמכים שעליהם נכתב שמו של סגן הנשיא לשעבר, לצד המילה "הוצאה להורג". במקרה אחר, ב-15 באפריל, הוא העלה פוסט לאתר "iFunny", שבו שאל "האם אני צריך להרוג את ג'ו ביידן?".

טרייזמן בכלל נעצר בגין החזקת ושליחת תוכן פורנוגרפי של קטינים, בסוף חודש שעבר, בצפון קרוליינה. שופט ביהמ"ש הפדרלי במדינה הסכים שלא לשחרר בערבות את החשוד הצעיר, וכתב בפסיקתו: "בין מרץ למאי 2020, הנאשם חיפש באינטרנט מידע על כתובת ביתו של ג'ו ביידן, חוקי החזקת נשק, חלקי חילוף לכלי נשק ומידע על אמצעי ראיית לילה".

"אל כך צריך גם לצרף את העובדות הנוספות שידועות, לרבות רכישת כלי הנשק, הגעה למרחק קצר מביתו של ג'ו ביידן וכתיבת שמו לצד המילה 'הוצאה להורג'", המשיך השופט.

על אף שלטרייזמן אין עבר פלילי, עובדה שבדרך כלל מאפשרת להורות על שחרור בערבות, השופט כתב: "אין שום תנאים מגבילים שבהם ניתן לשחרר אותו ולדעת שהוא אינו מהווה סכנה לקהילה, או שהוא יתייצב בבית המשפט לדיון הבא".

 

סגן הנשיא לשעבר ביידן, מוקדם יותר החודש (צילום: Getty Images)

 

חקירת הפרשה החלה ב-28 במאי, כאשר המשטרה בעיר קנאפוליס (מצפון לשארלוט) הוזעקה בעקבות הדיווחים על כלי רכב מסחרי שננטש במגרש חנייה של בנק. השוטרים הזמינו למקום גרר, ובזמן שהם המתינו להגעתו, הם הביטו בפנים דרך החלונות וראו מספר ממצאים מדאיגים: רובה סער, קופסה של אקדח, חומר נפץ וקופסה של תחמושת 5.56 מ"מ.

לאחר שנגרר לתחנת המשטרה, השוטרים ערכו חיפוש יסודי בכלי הרכב. בכתב האישום הוסבר כי "בתוך הרכב המסחרי נמצאו 509 אלף דולר במזומן (שככל הנראה טייזמן קיבל בירושה); ספרים על הישרדות, הרכבת חומרי נפץ וכלי נשק מאולתרים, ועל האיסלאם הקיצוני; ציורים של צלבי קרס ושל מטוסים פוגעים בבניינים".

מלבד רובה הסער מסוג AR-15, השוטרים מצאו ארבעה כלי נשק נוספים: אקדח לוגר 9 מ"מ, רובה Kel-Tec SUB-2000, רובה חצי-אוטומטי קל בקליבר 0.22 אינץ', ורובה מוסין נגאן.

טרייזמן נעצר בהמשך היום, כאשר שב לבנק במכונית אחרת ושאל את עובדי המקום היכן הרכב המסחרי. בחיפוש שנערך במכוניתו השנייה נמצאו שני אקדחים, לרבות לוגר נוסף שהוחבא בתוך סל כביסה. ברשותו אף נמצאו שלושה רישיונות נהיגה ממדינות נוספות, כאשר באחד מהם הופיע השם "אלכסנדר תייס".

 

הבנק בצפון קרוליינה שבו נמצא רכבו של הצעיר (צילום: גוגל מפות)

 

בחקירתו הודה טרייזמן שהוא "אובססיבי בנוגע לפיגועי טרור ואירועי ירי המוניים", והוא אף סיפר שהוא נסע ברחבי ארצות הברית ורכש את כלי הנשק במדינות שונות.

חוקרי המשטרה החלו לבחון את השמות הנוספים שבהם עשה שימוש, ובמספר אתרי אינטרנט נמצאו פוסטים שבהם כתב על "רצונו העז לבצע אירוע ירי המוני". בפוסט אחר הוא כתב על רצונו "לעשות קולומביין" (זכר לטבח שאירע בתיכון בקולורדו ב-1999): "חשבתי על זה, ואולי עדיף לעשות משהו גדול יותר שייזכר לנצח". כעבור שבוע הוא העלה את הפוסט שבו שאל האם הוא צריך להרוג את ג'ו ביידן.

בחיפוש שנערך בטלפון הנייד שלו ו-15 מכשירים נוספים, לרבות לפטופים וטאבלטים, נמצאו למעלה מאלף תמונות ו-1,200 סרטונים פורנוגרפיים של קטינים. בטלפון אף נמצאה תמונתו בדרכון פולני מזויף, והסכם שעליו חתם לשכור דירה בקנדה - דבר שככל הנראה מעיד על כוונתו לברוח מהמדינה לאחר ההתנקשות.

פרסום הפרשה החמורה מגיע ימים בודדים לאחר שתושב מרילנד בשנות ה-40 לחייו הואשם בידי הרשויות הפדרליות כי איים לחטוף את ג'ו ביידן ואת המועמדת להיות סגנית הנשיא, הסנאטורית קמאלה האריס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE