הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גם סאות'ווסט הודיעה על ביטול המדיניות: דלתא איירליינס הפכה לחברת התעופה הגדולה היחידה שעדיין חוסמת את המושב האמצעי
שתי חברות תעופה קטנות יותר, הוויאן ואלסקה, עדיין חוסמות את המושב, אך יתכן שגם הן יחליטו ליישר קו עם מרבית ענקיות התעשייה כבר בשבועות הקרובים. לעומת זאת, דלתא איירליינס שעדיין מפעילה טיסה יומית לישראל, לא שוקלת את ביטול המדיניות עד השנה הבאה

סאות'ווסט איירליינס הודיעה אתמול (חמישי) על כוונתה לבטל את המדיניות שגיבשה בתחילת משבר הקורונה, במסגרתה היא חוסמת את המושב האמצעי במטוסיה כדי לאפשר לנוסעים לשמור על ריחוק חברתי.

בעקבות השינוי, שייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר, רק שלוש חברות תעופה בארצות הברית - דלתא איירליינס, הוויאן איירליינס ואלסקה איירליינס - מיישמות את המדיניות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דלתא הפכה לחברת התעופה הגדולה האחרונה בארה"ב שעדיין חוסמת את המושב האמצעי (צילום: דלתא איירליינס)

 

חברת הלואו-קוסט מטקסס הצביעה על מספר מחקרים שבוצעו בחודשים האחרונים, מהם עולה שהסיכויים להידבק בקורונה במהלך טיסה הם נמוכים ביותר כאשר כלל הנוסעים ואנשי הצוות חובשים מסכות.

המחקר הראשון, שבוצע ע"י ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א, מצב כי ברחבי העולם נדבקו 44 נוסעים בקורונה, מרביתם בשבועות הראשונים של המשבר כאשר חברות התעופה השונות טרם גיבשו את נהלי הניקיון המחמירים ביותר: "44 מקרים מתוך כ-1.2 מיליארד נוסעים שטסו בטיסות מסחריות במהלך 2020", אמרו בסאות'ווסט, "זה מקרה אחד על כל 27 מיליון נוסעים".

במחקר נוסף, שמומן ע"י שלוש יצרניות המטוסים הגדולות בעולם - איירבס (אירופה), בואינג (ארה"ב) ואמבראר (ברזיל) - נמצא כי מערכות האוורור של המטוסים, ביחד עם המושבים כאמצעי הפרדה וחבישת מסכות, הופכים את הטיסה לבטוחה יותר בהשוואה לשהות במקומות סגורים אחרים.

חוששים לטוס בגלל הקורונה? מחקר צבאי חושף ממצאים מפתיעים

ההודעה של סאות'ווסט הגיעה שעות ספורות לאחר שהחברה דיווחה על הרבעון הגרוע ביותר מאז הקמת לפני 49 שנה: היא סיימה את שלושת החודשים האחרונים (יולי עד ספטמבר) עם הפסד של 1.2 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו החברה דיווחה על רווחים בגובה 659 מיליון דולר.

"מדיניות חסימת המושב האמצעי סייעה לנו מהימים הראשונים של המשבר, כאשר לא ידענו הרבה על הנגיף, ועד היום. כעת, בהתבסס על הממצאים המדעיים של ארגוני תעופה ובריאות אמינים, נחזור לעשות שימוש במושב האמצעי החל מה-1 בדצמבר", נמסר מסאות'ווסט.

 

סאות'ווסט תבטל את המדיניות ב-1 בדצמבר (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, כעת ישנן שלוש חברות תעופה בלבד בארצות הברית - דלתא, הוויאן, ואלסקה - שממשיכות לחסום את המושב האמצעי. ביטול המדיניות ע"י שאר חברות התעופה יעמוד במבחן בשבועות הקרובים, בייחוד לאור ההערכות לפיהן יותר ויותר אנשים יבקשו לטוס לקראת חג ההודיה (בסוף נובמבר) וחג המולד (בסוף דצמבר).

מוקדם יותר החודש, דלתא איירליינס הציגה את נתוני הרבעון השלישי של השנה, במהלכו החברה דיווחה על הפסד בגובה 5.4 מיליארד דולר, פי 4 יותר מסאות'ווסט. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2019, דלתא דיווחה על רווחים בגובה 1.5 מיליארד דולר, וכאשר מוסיפים את נתוני הרבעון השני למשוואה, ניתן לראות שמשבר הקורונה גרם לדלתא להפסיד יותר מ-11 מיליארד דולר. בנוסף, הכנסות החברה צנחו ב-76%, מ-12.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2019 ל-3.06 מיליארד דולר במהלך שלושת החודשים האחרונים.

למרות הנתונים הפיננסיים הקשים, בשיחה עם המשקיעים, מנכ"ל דלתא - אד בסטיאן - אמר שהחברה לא מתכננת לבטל את המדיניות עד תחילת 2021, לכל המוקדם. בסטיאן אף הסביר שהמהלך "יהיה תלוי בתחושות של הנוסעים ורמת הביטחון שיהיה להם לטוס באופן הזה".

בסטיאן לא ציין מחקרים ספציפיים כפי שסאות'ווסט עשו, אך אמר: "ישנם מחקרים שנעשו בנושא, ובשלב מסוים במהלך המחצית הראשונה של השנה הבאה, אין לי כל ספק שנסיר את המגבלה הזו. לא סימנו תאריך מסוים לזה, ואת השנה החדשה נפתחה עם המדיניות".

 

חסימת המושב האמצעי בטיסות דלתא רלוונטית עבור הקהילה הישראלית בארה"ב, מאחר שהחברה טסה לתל אביב פעם ביום (צילום: AP)

 

מלבד דלתא, רק אלסקה והוויאן עדיין מיישמות את המדיניות. אלסקה כבר הודיעה שחסימת המושב האמצעי תישאר בתוקף עד ה-6 בינואר, לכל המוקדם, ואילו הוויאן הודיעה על מדיניות זו עד ה-15 בדצמבר.

עם זאת, המדיניות של דלתא כמובן הרבה יותר רלוונטית עבור הקהילה הישראלית בארה"ב, שכן חברת התעופה מפעילה טיסה יומית בין ניו יורק (נמה"ת JFK) ותל אביב.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE