הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
10 הערים היקרות בעולם: תל אביב, לוס אנג'לס או ניו יורק, מי עוקפת את האחרות בסיבוב?
שלוש ערים קשורות ליוקר המחיה הגבוה ביותר, לפי דו"ח של יחידת המודיעין של "האקונומיסט". מתחת לפריז ולהונג קונג ולפני ניו יורק ולוס אנג'לס ,לפי סקירה ב-133 ערים, הוצאות המחייה בתל אביב הן מהגבוהות ביותר בעולם

הביטוי "יוקר המחיה" יכול לקבל משמעות חדשה במהלך מגפת נגיף הקורונה, כאשר שיעור האבטלה מרקיע שחקים ברחבי העולם ורבים נאבקים לשלם חשבונות רפואיים, דיור וחשבונות אחרים.

אבל למרות שזה אולי נראה מנוגד לאינטואיציה, יוקר המחיה למעשה ירד בחלקים מסוימים של העולם, על פי דו"ח שפורסם ביום שלישי על ידי יחידת המודיעין של הכלכלן. המחקר מצא כי "החלשות המטבע עוקבת באופן סיסטמתי אחר התפשטות הנגיף ברחבי העולם", ותרמה לירידה ביוקר המחיה בערים ברחבי אמריקה, אפריקה ומזרח אירופה. ערים במערב אירופה, מצד שני, הפכו ליקרות יותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ציריך, פריז והונג קונג חולקות באופן שווה את המקום הראשון לתואר העיר היקרה ביותר, עם הניקוד 103 על פי הדו"ח, שסקר פעמיים בשנה עלויות סל של 138 סחורות ושירותים ב-130 ערים.
במרץ 2020, כשהדו"ח האחרון יצא, סינגפור, הונג קונג ואוסקה, יפן, הגיעו למקום הראשון.

כמה מהגורמים הגדולים ביותר המשפיעים על שינויי יוקר המחיה מאז החלה מגפת הקורונה כוללים פעולות ממשלתיות, ירידה בהכנסה חד פעמית, שינויים באורח החיים, תנועת שער החליפין המקומי ובעיות בשרשרת האספקה, על פי הדו"ח.

העליות של ציריך ופריז מיוחסות לעליית היורו והפרנק השוויצרי. סינגפור, שנמצאת במקום הראשון מאז 2014, ירדה נמוך יותר ברשימה לאחר שגל של עובדים זרים עזבו את העיר במהלך מגפת הקורונה. באוסקה נצפתה מגמה דומה.

אוסקה ותל אביב חולקות ביחד את המקום החמישי עם 101 נקודות

מספר ערים בארה"ב הפכו ליקרות פחות כתוצאה מהיחלשות הדולר האמריקאי במהלך המגיפה. ניו יורק , שמהווה את המדד להשוואה של הדו"ח, שהניקוד שלה הוא מאה,  ירדה למקום השביעי מהמקום הרביעי אותו מקום עם ג'נבה בשוויץ שגם היא עם 100 נקודות. גם לוס אנג'לס ראתה ירידה, וירדה למקום התשיעי מהמקום השמיני, ביחד עם קופנהגן שניהן עם ניקוד של 96.­­­

שתי ערים בברזיל, ריו דה ז'ניירו וסאו פאולו, ראו גם הן ירידות דרמטיות מהדו"ח האחרון. שתי הערים נפלו משוויון במספר 96 לשוויון במספר 119 - המשקף את המטבע החלש של המדינה ואת רמות העוני שעולות לכאורה ברחבי אמריקה הלטינית, על פי הדו"ח.

טהראן, איראן, ראתה את הזינוק הגדול ביותר בדירוג השנה, כשגדלה ב-27 מקומות ממקום 106 למקום ה-79. מחברי הדו"ח אומרים כי הקפיצה קשורה ישירות לסנקציות של ארה"ב, שמנעו מכמה יבואנים להגיע למדינה.

במקום ה-15 - סידני, וחמישה מקומות מתחתיה נמצאת לונדון. מוסקבה דורגה במקום ה-106. המחירים ברייקיאוויק שבאיסלנד וכן בריו דה ז'נרו ובסאן פאולו שבברזיל רשמו את הירידה הניכרת ביותר בשנה החולפת.

פרשן אקונומיסט הסביר ש"בשל הסגרים שהוטלו לצורך בלימת מגפת הקורונה, השתנתה גם התנהלות הצרכנים. מחיריהם של מוצרי האלקטרוניקה עלו, ומשפחות במעמד הבינוני המירו את הבילוי במסעדות לארוחות בבית".

הנה 10 הערים היקרות ביותר, על פי EIU:

העיר

המדינה

­­­­­דירוג הוצאות

ציריך

שוויץ

1 (שיוויון)

פריז

צרפת

1 (שיוויון)

הונג קונג

הונג קונג*

1 (שיוויון)

סינגפור

סינגפור

4

תל אביב- יפו

ישראל

5 (שיוויון)

אוסקה

יפן

5 (שיוויון)

ז'נבה

שוויץ

7 (שיוויון)

ניו יורק

ארה ב

7 (שיוויון)

קופנהגן

דנמרק

9 (שיוויון)

לוס אנג'לס

ארה ב

9 (שיוויון)

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE