הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עקף את ביל גייטס בסיבוב: אילון מאסק הוא כעת האדם השני ברשימת עשירי העולם
השווי האישי של אילון מאסק, מייסד טסלה וספייס אקס, טיפס במהלך 2020 בסכום השערורייתי של 100.3 מיליארד דולר, העלייה גדולה ביותר במדד המיליארדרים של 500 עשירי העולם • במקום הראשון מנכ"ל אמזון, אך מאסק נושף בעורפו, כל זאת על רקע זינוק מניית טסלה בוול סטריט, ושווי החברה עקף את רף חצי טריליון

אחרי שדיווחנו לפני כשבוע שמייסד טסלה עלה למקום השלישי ברשימה הנחשקת, אילון מאסק מטפס למקום השני בעולם ברשימת האנשים העשירים ביותר, לאחר שזינק מעל מייסד מיקרוסופט והמיליארדר ביל גייטס, כך לפי אינדקס המיליארדרים של "בלומברג", שעוקב אחר 50 האנשים העשירים בעולם.
על פי מעקב זה, הונו של היזם בן ה-49 זינק ב-8.2 מיליארד דולר ל-127.9 מיליארד דולר בעקבות העלייה במניית טסלה.

מה שמעניין זה שגייטס הוביל את הדירוג במשך תקופה ארוכה עד שמייסד אמזון, ג'ף בזוס, קטף את המקום הראשון לפני כ3 שנים, הונו של גייטס היה נשאר גבוה בצורה ניכרת וכנראה משמר אותו במקום הראשון לולא היה תורם לצדקה למעלה ממיליארדים של דולרים לאורך השנים, מה שראוי להערכה גבוהה ושווה הרבה יותר מכל משבצת יוקרתית ברשימת בלומברג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתמונה אילון מאסק- מקום שני ברשימת בלומברג של 500 האנשים העשירים ביותר בעולם



השינויים ברשימה דוחקים את גייטס למקום השלישי, בסך הכל הפעם השנייה בתולדת 8 שנות הרשימה שהוא לא ניצב בשני המקומות הראשונים. אחרי שהעביר קצת פחות מ-30 מיליארד דולר לקרן הצדקה על שמו ומלינדה גייטס מאז 2006, כך שהשווי האישי שלו רק הלך וירד.

מניית טסלה, בראשה עומד מאסק, קופצת ביותר מ-4% בשעה זו בוול סטריט ומטפסת לשווי של יותר מ-500 מיליארד דולר.

שווי היזם בן ה-49, שהקים גם את חברת החלל ספייס X, עלה ב-7.2 מיליארד דולר ל-128 מיליארד דולר הערב, בעוד מניית טסלה מזנקת סך הכל מספר ימים לאחר שהחברה הודיעה שתיכנס למדד S&P 500 בדצמבר הקרוב.

בשנה האחרונה, השווי של מאסק טיפס ב-100.3 מיליארד דולר - העלייה הגדולה ביותר באינדקס המיליארדרים של בלומברג. בחודש ינואר השנה, מאסק היה מדורג במקום ה-35.

בשבוע שעבר, מייסד טסלה דחק את מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג למקום הרביעי ברשימה, כשהשווי האישי שלו הזניק אותו למקום השלישי.

האדם היחיד בעולם כרגע שניצב מעל מאסק הוא מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שלקח את המקום הראשון מגייטס עוד ב-2017 ונשאר שם.

באופן כללי, שנת 2020 הייתה מוצלחת עבור עשירי העולם. למרות מגפת הקורונה והפיטורים הנרחבים שהשפיעו על מעמד העובדים והשכבות החלשות, הונם של 500 העשירים במדד בלומברג באופן מפתיע רק עלה מתחילת השנה ב-23%, שהם 1.3 טריליון דולר.השנה, כל המדורגים באינדקס של בלומברג הוסיפו יחד 23% או 1.3 טריליון דולר לשווי האישי שלהם, בעוד מגפת הקורונה גובה מחיר כלכלי משמעותית מהעולם, חברות גדולות, ממשלות ואנשים פרטיים כאחד.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE