הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיא של 3 חודשים במספר תביעות האבטלה השבועיות בארה"ב
יותר מ-850 אלף אמריקאים פנו במהלך השבוע החולף ללשכות האבטלה בפעם הראשונה, וסך המובטלים עלה בפעם הראשונה מאז חודש אוגוסט ועומד כיום על יותר מ-19 מיליון

מספר הפניות הראשוניות ללשכות האבטלה ברחבי ארצות הברית במהלך השבוע החולף, עלה באופן משמעותי וקבע שיא של שלושה חודשים, כך עולה מנתוני משרד העבודה שפורסמו הבוקר (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כלכלני וול סטריט העריכו כי מספר המובטלים שפונים לקבלת סיוע בפעם הראשונה יעלה מ-716 אלף בשבוע שעבר, לכ-730 אלף השבוע. בפועל, כמות המובטלים הטריים זינקה הרבה יותר, ו-853 אלף בקשות הוגשו. כאמור, מדובר בנתון השבועי הגבוה ביותר שנרשם מאז ה-19 בספטמבר.

העלייה מוסברת, לפחות באופן חלקי, ע"י כך שחג ההודיה חל לפני שבועיים, ויתכן שלפחות חלק מהמובטלים לא הצליחו להגיש את הבקשה בשל סגירת לשכות האבטלה.

אם לא די בכך, בפעם הראשונה מאז חודש אוגוסט, מספר הבקשות המתמשכות (דהיינו, תביעת אבטלה שמוגשת מזה שבוע שני או יותר) עלה ב-230 אלף ל-5.76 מיליון. חשוב לזכור כי נתון זה מתייחס רק לאנשים הזוכים לסיוע כספי במסגרת דמי אבטלה "רגילים". כאשר מחשבים גם את תוכניות החירום השונות, למשל זו שנועדה לעצמאיים ועובדים במשרות מזדמנות, סך המובטלים בארה"ב עומד על יותר מ-19 מיליון.

העלייה במספר המובטלים מגיעה ימים בודדים לאחר פרסום דו"ח התעסוקה של חודש נובמבר, שממנו עולה שרק 245 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי. מדובר בנתון מאכזב ביותר, שכן כלכלני וול סטריט העריכו ש-470 אלף משרות יתווספו למשק במהלך חודש שעבר. בנוסף, זוהי ירידה משמעותית לעומת 610 אלף המשרות שנוספו באוקטובר. 

מעבר לכך, מדובר בתוספת המשרות החודשית הנמוכה ביותר שנרשמה מאז חודש אפריל, והחודש החמישי ברציפות שבו נרשמת מגמת ירידה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE