הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח התעסוקה האמריקאי חושף: קרוב ל-900 אלף מובטלים חדשים בשבוע החולף
כמות תביעות האבטלה הראשוניות קבעה של שלושה וחצי חודשים כאשר עלתה ל-885 אלף, וסך המובטלים הזוכים לסיוע כלכלי מצד הממשל הפדרלי עלה ביותר ממיליון וחצי ל-20.6 מיליון

על אף שהמאבק בנגיף הקורונה נכנס השבוע לישורת האחרונה (כאשר מבצע החיסונים יצא לדרך), המשבר הכלכלי עדיין רחוק מסיומו. ראיה לכך ניתנה בדו"ח האבטלה השבועי, שחשף שכמות המובטלים בארה"ב הולכת ועולה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בשבוע החולף הוגשו 885 אלף תביעות אבטלה ראשוניות (כלומר, מובטלים טריים), עלייה של יותר מעשרים אלף בהשוואה לשבוע הקודם, בו הוגשו 853 אלף תביעות אבטלה מסוג זה. מעבר לכך שמדובר בפער משמעותי לעומת התחזית של כלכלני וול סטריט (שעמדה על כ-808 אלף תביעות אבטלה ראשוניות), מדובר בכמות התביעות הגדולה ביותר שהוגשה בשבוע בודד מאז תחילת ספטמבר.

לדעת כלכלנים רבים, מדובר במגמה המצופה בעקבות גל המגבלות וסגירת העסקים שנרשמת בערים הגדולות ביותר, ביניהן לוס אנג'לס וניו יורק.

הדו"ח של משרד העבודה גם סיפק בשורה חיובית: מספר תביעות האבטלה המתמשכות (כלומר, כאלו שמוגשות מזה שבוע שני או יותר) ירד בכמה מאות אלפים, מ-5.76 מיליון ל-5.5 מיליון. עם זאת, חשוב להדגיש כי מדובר רק בתביעות שמוגשות במסגרת דמי האבטלה "הרגילים", ולא כלל תוכניות החירום (למשל, זו שנפתחה לטובת עובדים עצמאיים).

כאשר משלבים את כלל תוכניות החירום השונות ביחד עם תביעות האבטלה "הרגילות", ניתן לראות כי 20.6 מיליון אמריקאים זוכים לסיוע כספי מהממשלה - כ-1.6 מיליון יותר משבוע שעבר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE