הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברות התעופה נענו לבקשת מושל ניו יורק: נוסעים מבריטניה יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית
לעת עתה, 2 מתוך 3 חברות התעופה שמפעילות טיסות מבריטניה לניו יורק הסכימו לחייב את הנוסעים להציג בדיקה שלילית לפני העלייה למטוס, ולפי ההערכות גם וירג'ין אטלנטיק תיישר קו עם המתחרות שלה. המושל תקף את הממשל על כך שלא פועל בנושא: "כבר הפכנו לקורבן של אי היכולת והרשלנות של הממשל הפדרלי, ולא נתן לזה לקרות פעם נוספת"

שתיים מתוך שלוש חברות התעופה המפעילות טיסות נוסעים בין ניו יורק לבריטניה, הסכימו לקבל את המלצת מושל המדינה, לפיה כלל הנוסעים יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית לפני עלייתם למטוס לארה"ב, וזאת על רקע החששות מזן הקורונה החדש שהתגלה לאחרונה בבריטניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיסת בריטיש מתכוננת להמראה מ-JFK (צילום: Shutterstock)

 

המושל קואומו אמר הבוקר (שני) שהוא ביקש משלוש החברות - בריטיש איירווייז ו-ווירג'ין אטלנטיק הבריטיות, ודלתא איירליינס האמריקאית - לחייב את הנוסעים להציג בדיקת קורונה שלילית. בריטיש איירווייז הייתה הראשונה להסכים למהלך, וכעבור זמן קצר המושל חשף שגם דלתא הסכימה לקבל את מתווה התוכנית.

שלוש חברות התעופה מטיסות בכל יום אלפי נוסעים בין ניו יורק (נמל התעופה קנדי בקווינס) ולונדון (בעיקר נמל התעופה הית'רו במערב העיר). חשוב לציין כי החובה חלה רק על הטסים לכיוון מזרח (כלומר, הטסים מארה"ב לבריטניה אינם נדרשים להציג בדיקה שלילית בשלב זה). כמו כן, חשוב להזכיר שדרישה זו אינה חלה על הטסים לנמל התעופה ניוארק (לשני הכיוונים), שכן הוא נמצא בשטחה של ניו ג'רזי.

 

 

"החל ממחר, בריטיש איירווייז תחייב את כל הנוסעים מבריטניה לניו יורק להציג בדיקת קורונה שלילית, ואנחנו נמצאים בשיחות עם דלתא ו-ווירג'ין כדי שגם הן יפעלו בצורה זו. אסור לנו לתת להיסטוריה לחזור על עצמה, ולאפשר לזן החדש הזה להגיע אלינו", צייץ המושל, והוסיף בהמשך, "גם דלתא הסכימה להצטרף לבריטיש ולחייב בדיקות לפני הטיסות. תודה לכם, דלתא".

 

המושל קואמו (צילום: לשכת מושל ניו יורק)

 

הכרזת המושל הגיעה כיממה לאחר שביקר בחריפות את הממשל הפדרלי, על כך שהוא אינו עושה מספיק כדי למנוע את הגעת הזן החדש של הקורונה, שלפי ראש ממשלת בריטניה מתפשט מהר יותר מאשר זנים קיימים אחרים של הנגיף.

לדבריו של קואומו, על הממשל הפדרלי לחייב את חברות התעופה לבצע בדיקות קורונה לנוסעים, או לחילופין לאסור על טיסות מבריטניה - בדומה למדינות רבות בעולם: "אם [הזן החדש] עולה על מטוסים, בסופו של דבר הוא יגיע גם לניו יורק. ראינו את זה בגל הראשון, וזו למעשה הסיבה שבגינה נפלנו קורבן ל'מארב' של הקורונה", הסביר המושל והמשיך, "אנחנו לא נעבור את זה שוב. כבר הפכנו לקורבן של אי היכולת והרשלנות של הממשל הפדרלי, ולא נתן לזה לקרות פעם נוספת".

 

 

חשוב להבהיר כי למושל אין את הסמכות הנדרשת כדי להורות על הפסקת הטיסות, או אפילו כדי לחייב את הנוסעים לבצע בדיקות קורונה. לכן, לאור העובדה שהממשל הפדרלי (הגוף שכן יכול להורות על כך) לא ממהר לפעול, קואומו פנה ישירות לחברות התעופה וביקש מהן לפעול בנושא.

"זה פשוט אסון שמחכה לקרות. בריטניה נמצאת בסגר, 120 מדינות מחייבות בדיקת קורונה שלילית כדי להכניס נוסעים מבריטניה, קנדה לא איפשרה לנוסעים לרדת ממטוס שהגיע מבריטניה ומדינות רבות באירופה בכלל אוסרות על טיסות מבריטניה. אם כל זה נעשה, למה אנחנו לא פועלים בנושא? מדוע לא פעלנו בנושא הזה כבר באביב?", אמר המושל.

 

הטרמינל של בריטיש איירווייז בנמה"ת JFK (צילום: Shutterstock)

 

אדמירל ברט ג'ירווה, סגן שר הבריאות של ארצות הברית והאחראי על בדיקות קורונה בכוח המשימה בבית הלבן, אמר מוקדם יותר היום שהוא שוחח עם ד"ר רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ובשלב זה אין כוונה להטיל מגבלות על הטסים מבריטניה לארה"ב:

"כרגע אין שום המלצה בנושא הזה מצד ה-CDC", הוא אמר והוסיף, "עם זאת, בכל שעה אנחנו מקבלים מידע נוסף, כך שזה בהחלט אפשרי. עלינו לבחון את כל העובדות, לקיים דיון מדעי ולפרסם המלצות בהתאם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE