הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקבלים דמי אבטלה בארה"ב? אל תופתעו לגלות שב-IRS ידרשו מכם לשלם מס הכנסה
סקר פורסם השבוע מעיד על כך ששני-שליש מהמובטלים ויתרו על ניכוי המס מראש בדמי אבטלה, וכ-38% כלל לא היו מודעים לכך שמדובר בהכנסה החייבת במס. בכיר בחברת שירות מס מובילה: "אני חושש שרבים יהיו בשוק כאשר יגישו את דו"חות המס ל-IRS, חלקם הגדול יעלו למדרגות מס גבוהות יותר"

עשרות מיליוני אמריקאים מגישים מדי שבוע תביעות אבטלה, ויתכן שחלקם הגדול יופתעו כאשר יגיע המועד להגיש את דו"חות המס ל-IRS בחודש האפריל הקרוב.

הסיבה לכך היא שסיוע ממשלתי נחשב כהכנסה הניתנת למיסוי, בין אם מדובר בדמי אבטלה "רגילים" או באחת מתוכניות החירום שנפתחו עם תחילת משבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ראוי להזכיר כי גובה התשלום שמתקבל בדמי אבטלה משתנה בהתאם למספר גורמים, לרבות המדינה שבה התביעה מוגשת ורמת ההכנסה של מגיש הבקשה (לפני שאיבד את מקום עבודתו). כך למשל, בקליפורניה ניתן לקבל עד 450 דולר בשבוע.

עם זאת, חשוב לציין כי במסגרת חקיקת החירום הראשונה שאושרה ע"י הקונגרס בחודש מרץ, ניתנה תוספת שבועית בגובה 600 דולר בשבוע (בקליפורניה, למשל, מי שהיה אמור לקבל 450 דולר בשבוע קיבל בפועל 1,050 דולר בשבוע). למעשה, מובטלים בארה"ב קיבלו בזמנו, בממוצע, כ-930 דולר בשבוע.

הטבה זו הסתיימה בסוף חודש יולי, אולם היא חודשה כעבור מספר שבועות, הפעם עם תוספת בגובה 300 דולר לשבוע. מוקדם יותר השבוע הקונגרס אישר חקיקת חירום נוספת שהייתה אמורה לתקצב את התוספת לדמי האבטלה עד סוף חודש מרץ, אולם נכון לכתיבת שורות אלה הנשיא טראמפ טרם חתם על החקיקה.

 

רשות המסים האמריקאית (צילום: Shutterstock)

 

אלא שכעת, סקר של חברת שירותי המס "ג'קסון היווט" מצא כי 38% מהמובטלים כלל לא היו מודעים לכך שהכסף שהם מקבלים מהממשל חייב במס כלשהו. יתרה מכך, שני-שליש מהמשיבים סיפרו שבחרו לוותר על ניכויי המס מראש (כלומר, ששיעור המס יופחת מהסכום שהם מקבלים מדי שבוע).

"אני חושש שרבים יהיו בשוק כאשר יגיע העת לשלוח את דו"חות המס ל-IRS", מסביר מארק סטבר, בכיר בג'קסון היווט, "מובטלים רבים כלל לא מודעים שמדובר בהכנסה הניתנת למיסוי ושאין ניכוי אוטומטי. זה גם יכול לגרום לאנשים לעלות למדרגות מס גבוהות יותר".

על אף שקרוב ל-20 מיליון אמריקאים מקבלים כיום סיוע כספי מהממשל, יש לזכור כי סך המובטלים מתחילת המשבר גבוה עוד יותר.

כמו כן, ראוי לציין כי ניכויים שכיחים בתלושי שכר, למשל תשלום סושיאל סקיורטי ומדיקייר, אינם רלוונטיים לדמי אבטלה. בנוסף, חשוב להסביר כי ישנן חמש מדינות שבהן הוחלט שלא לגבות מס הכנסה על דמי אבטלה (אם כי רק ברמת המדינה ולא ברמה הפדרלית), והן: קליפורניה, ניו ג'רזי, אורגון, פנסילבניה ו-ווירג'יניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE