הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישנים פחות מ-7 שעות בלילה? מסתבר שאתם ממש לא לבד
מחקר שפורסם ע"י האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה גילה כי 85% מהבוגרים בארה"ב ישנים פחות מכמות השעות המומלצת. נשיא האקדמיה: "זו מדאיג ביותר שישנה מגמה לאומית של מחסור בשינה"

מרבית האמריקאים אינם ישנם מספיק זמן בלילות, כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה (American Academy of Sleep Medicine, או AASM) ממליצה שכלל בני 18 ומעלה ישנו לפחות 7 שעות במהלך הלילה, אולם הסקר חשף כי 85% מהתושבים ישנים הרבה פחות.

"הסקר מצא ממצא מדאיג במיוחד, לפיו ישנה מגמה לאומית של מחסור בשינה", מסביר ד"ר קאנאן ראמאר, נשיא האקדמיה, שהוסיף שהסקר אומנם פורסם רק לאחרונה, אולם הוא בוצע במהלך הקיץ.

עוד הסביר ד"ר ראמאר ש"מחסור בשינה תורם לחלק נכבד מהמגפות הבריאותיות הקימות בארה"ב, לרבות מחלות לב, השמנת יתר חולנית וסוכרת. בהתאם לכך, עלינו ליישם הרגלי שינה טובים יותר כדי לרשום שיפור במהלך 2021".

מעבר לכך שרק 15% העידו כי הם ישנים 7 שעות או יותר בכל לילה, 34% מהמשיבים הסבירו שיוצא להם לישון 7 שעות או יותר במשך שתי לילות או פחות בכל שבוע נתון. ב-AASM הצביעו על מחקרים קיימים המוכיחים כי יש קשר ישיר בין בריאות נפשית ופיזית, לבין שינה טובה.

יתכן שלמשבר הקורונה יש השפעה חלקית על הנתונים המפתיעים של הסקר, שכן 22% מהמשיבים טענו שהם ישנים פחות טוב מאז פרוץ המגפה העולמית, ו-19% סיפרו שהם ישנים פחות שעות בלילות.

כ-88% ממשיבי הסקר סיפרו שהם רואים סדרות וסרטים בטלוויזיה ובסמארטפון לפני השינה, וב-AASM מזכירים שמומלץ לכבות מסכים כחצי שעה עד שעה לפני המועד שבו אתם מתכוונים ללכת לישון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE