הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח מוושינגטון: הנשיא טראמפ מתכוון להעניק עשרות חנינות ביומו האחרון בבית הלבן
לפי הדיווחים במספר כלי תקשורת, הנשיא מתכנן לנצל את יומו המלא האחרון בתפקיד ולהעניק חנינה לעד 100 אנשים, ביניהם מקורבים פוליטיים ואחרים. לא ברור אם בכוונתו להעניק חנינה לעצמו או לילדיו, אולם ברשת פוקס ניוז דווח כי זה לא עומד הפרק בשלב זה

בבית הלבן ממשיכים להיערך לקראת העברת השלטון שתתבצע ביום רביעי, והנשיא טראמפ צפוי להכריז על הענקת עשרות חנינות במהלך יום שלישי, יומו המלא האחרון כנשיא ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

ביממה האחרונה דווח בכלי התקשורת המובילים בארצות הברית - ביניהם פוקס ניוז, CNN, וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס - כי בשלב מסוים במהלך יום שלישי הנשיא צפוי להודיע על הענקת החנינות. ב-CNN ופוקס אף דווח כי אמש נערכה פגישה בנושא בבית הלבן, אולם ככל הנראה טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע למי יקבל חנינה, ומי לא.

ברשת פוקס ניוז דווח כי מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', אינו צפוי להיכלל ברשימה על אף המאמצים הגדולים שעושים מקורביו. כמו כן, בפוקס דווח כי טרם התקבלה ההחלטה הסופית בנוגע לסטיב באנון, לשעבר יועצו של הנשיא (ויש שיגידו אחד האנשים שתרמו לניצחונו של טראמפ בבחירות ב-2016), שנעצר בחשד להונאה בחודש אוגוסט האחרון.

לעומת זאת, מי שנמצא בדרך הבטוחה לקראת קבלת חנינה הוא הראפר ליל ויין, שנעצר ב-2019 לאחר שטס במטוס פרטי עם כלי נשק טעון וסמים. בחודש שעבר הוא הודה במיוחס לו, וללא חנינה הוא ייאלץ להתייצב בבית המשפט בשבוע הבא כדי לשמוע האם יישלח לעשר שנות מאסר.

 

צ'רלס קושנר כבר קיבל חנינה, האם גם בנו בדרך?

 

כזכור, לקראת סוף דצמבר הנשיא טראמפ העניק חנינות בשני גלים שונים, בעיקר ליועצים לשעבר ומקורבים פוליטיים אחרים. בין אלו שקיבלו חנינה בחודש שעבר ניתן למצוא את כריסטופר קולינס (חבר הקונגרס הרפובליקני הראשון שהביע תמיכה פומבית בטראמפ, ומי שנידון לשנתיים וחודשיים בבית הכלא הפדרלי לאחר שהודה במעורבותו בפרשה של שימוש במידע פנים); דאנקן האנטר (חבר קונגרס רפובליקני שנידון ל-11 חודשי מאסר לאחר שהודה שגנב כספים שנתרמו לקמפיין שלו, בהמשך הוא התפטר מהקונגרס); וסטיב סטוקמן (חבר קונגרס אף הוא, שייצג את טקסס במשך 4 שנים וגם הוא הורשע בעבירות פיננסיות).

אל שלושת חברי הקונגרס הצטרף גם ג'ורג' פפדופולוס, יועץ בכיר בקמפיין של טראמפ בשנת 2016, ששיחותיו עם גורמים זרים הובילו לפתיחת חקירה כנגד הקמפיין, ובהמשך למינוי של התובע המיוחד רוברט מולר, בנוגע להתערבותה של רוסיה בבחירות לפני ארבע שנים.

למעשה, החנינה שהוענקה לפפדופולוס מצטרפת לזו שניתנה למייקל פלין בחודש נובמבר, והמתקת העונש שניתנה לרוג'ר סטון - שני בכירים נוספים שהסתבכו עם החוק לאחר הקמפיין. חנינה הוענקה גם לעורך דין הולנדי בשם אלכס ון דר זוון, שנידון ל-30 ימי מאסר לאחר ששיקר בעדות שמסר למולר.

לאחר הענקת החנינות בזמנו, דוברת הנשיא קיילי מקנאני מסרה: "החנינות שניתנו היום מסייעות לתקן את העוול שנגרם ע"י הצוות של מולר". למחרת היום, הנשיא הודיע על הענקת החנינה גם לצ'רלס קושנר, אביו של חותנו ויועצו ג'ארד.

 

הנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

כאמור, הנשיא ומקורביו עדיין מגבשים את רשימת החנינות הסופית, אולם השאלה הגדולה ביותר היא האם ילדיו של טראמפ, או אפילו הנשיא עצמו, יכללו ברשימה.

בשבועות האחרונים דווח כי הנשיא שוקל להעניק מעין חנינה מקדימה לשלושה מילדיו - דון ג'וניור, איוונקה ואריק - ויתכן גם לחותנו ג'ארד קושנר. אגב, גם שמו של רודי ג'וליאני עלה בהקשר של חנינה מקדימה במהלך התקופה האחרונה.

ג'ון רוברטס, כתב רשת פוקס בבית הלבן, עדכן מוקדם יותר הבוקר וכתב: "מקורות בבית הלבן מספרים שהנשיא לא צפוי להעניק חנינה לבני משפחתו או לעצמו".

 

 

כאמור, הנשיא צפוי לפרסם את רשימת מקבלי החנינה במהלך יום שלישי, אך בפועל יש לו את הסמכות להעניק חנינה עד השעה 11:59 בבוקר (שעון חוף מזרחי) ביום רביעי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE