הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בהלה במהלך החזרות לטקס ההשבעה: עוצר הוכרז בגבעת הקפיטול בעקבות שריפה
עדי ראייה שמעו פיצוץ בסמוך לבניין הקפיטול, אולם בהמשך נודע כי הרעש העוצמתי נבע מכך שחסרת בית התעסקה עם מיכל פרופן. בשל האירוע, כלל המשתתפים בחזרות לטקס ההשבעה נדרשו לפנות את המקום ולתפוס מחסה בתוך הבניין, והנוכחים בגבעת הקפיטול התבקשו להסתגר במשרדיהם

בהלה קלה נרשמה מוקדם יותר היום (שני) בגבעת הקפיטול, כאשר רשויות החוק הורו לפנות את הבמה שעליה התקיימו חזרות לקראת טקס ההשבעה מחרתיים, וזאת לאחר ששריפה פרצה בסמוך לבניין הקונגרס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי הפינוי במהלך החזרות לטקס ההשבעה, מוקדם יותר הבוקר בבירת ארה"ב (צילום: AP)

 

מעבר לכך שעשרות המשתתפים בחזרות נדרשו להתפנות, עוצר הוכרז בתוך מתחם הקפיטול וכלל הנוכחים נדרשו להסתגר במשרדים וחדרים אחרים.

רק בהמשך התברר כי הסיבה לכך היא שריפה שפרצה במאהל אוהלים של חסרי בית, אך האירוע ממחיש עד כמה מתוחה האווירה בבירת ארצות הברית, פחות מ-48 שעות לפני השבעת הנשיא הנבחר ביידן.

 

 

 

במכבי האש של וושינגטון די. סי. הוסיפו כי השריפה נגרמה מכך שחסרת בית התעסקה עם מיכל פרופן, דבר שהוביל לדיווחים ראשוניים על פיצוץ שנשמע באזור. דקות ספורות לפני השעה 11:00 בבוקר (שעון מקומי), בשירות החשאי הכריזו על חזרה לשגרה: "השריפה בפינת הרחובות 1 ו-F כובתה, ועוצר הוכרז בתוך גבעת הקפיטול מתוך משנה זהירות. לא קיימת סכנה עבור הציבור הרחב", כלשון ההודעה.

 

נכנסים אל תוך בניין הקפיטול במהלך הפינוי, מוקדם יותר היום (צילום: Getty Images)

 

בתוך כך, ברחבי וושינגטון די. סי. ממשיכים להיערך לקראת קיומו של טקס ההשבעה ביום רביעי הקרוב. כפי שדיווחנו בסוף השבוע, בעיר מוצבים כעת כ-25 אלף חיילים, הרבה יותר מסך החיילים האמריקאים הנמצאים כיום בעיראק או באפגניסטן.

פריסת החיילים הכרחית לאור האירועים האלימים שנרשמו בגבעת הקפיטול לפני פחות משבועיים, כאשר תומכי הנשיא היוצא הסתערו לעבר בניין הקונגרס במטרה להפוך את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות. מעבר לחשש שאירוע זה יחזור על עצמו, הן בבירת ארה"ב והן בערי הבירה ברחבי המדינה, רשויות החוק מודאגות בעקבות שתי תקריות שנרשמו בימים האחרונים.

המקרה הראשון אירע בסביבות השעה 6:30 בערב יום שישי במרחק של כמה מאות מטרים בלבד מבניין הקפיטול, כאשר המשטרה עצרה את ווסלי אלן בילר בן ה-31 כשהוא מחזיק באקדח, יותר מ-500 כדורים ותג זיהוי מזויף לטקס ההשבעה. 

 

החזרות לטקס, הבוקר בדי. סי.  (צילום: Getty Images)

 

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט במהלך סוף השבוע עולה כי בילר הגיע למחסום של משטרת הקפיטול במכוניתו, טנדר מסוג פורד F-150, והציג בפני השוטרים תעודה שכביכול הייתה אמורה להקנות גישה למתחם הקונגרס. בדיקה קצרה במערכת המחשוב של המשטרה העלתה כי מדובר בתעודה מזויפת, ולבילר כלל לא היה אישור להיכנס למתחם.

על גבי הטנדר הודבקו מדבקות המביעות תמיכה בזכות לשאת כלי נשק, וכאשר נשאל על כך, בילר הסביר שיש לו אקדח מתחת למושב. בחיפוש שנערך ברכב אותר האקדח הטעון עם 16 כדורים, כמו גם 509 כדורים נוספים ורצועת ציוד עם 21 כדורי שוטגן. אדם נוסף, גיא ברי, בן 22, נעצר אתמול (ראשון) בצהריים בגין החזקת אקדח ללא רישיון, גם הוא בסמוך למקום שבו ייערך הטקס ביום רביעי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE