הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לממשל ביידן: ביהמ"ש בטקסס הורה לעצור הליך משמעותי ברפורמת ההגירה
ימים ספורים לאחר שרשויות ההגירה עצרו את גירושם של מהגרים למשך 100 ימים, שופט ביהמ"ש הפדרלי בדרום טקסס חתם על צו המורה לעצור את השינויים במהלך השבועיים הקרובים, וזאת כדי לבחון האם לקבל את העתירה שהוגשה ע"י התובע הכללי המקומי

בית המשפט הפדרלי בטקסס הורו לעצור באופן זמני את יישום מדיניות ההגירה החדשה של הנשיא ביידן, במסגרתה הוחלט לעצור את הליך הגירוש של מרבית השוהים הבלתי חוקיים למשך 100 ימים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

השופט דרו טיפטון מבית המשפט הפדרלי בדרום טקסס הורה שלא ליישם את המדיניות החדשה במהלך 14 הימים הקרובים, וזאת כדי לאפשר לבית המשפט לבחון את העתירה שהוגשה ע"י התובע הכללי המקומי, קן פקסטון.

כזכור, ההחלטה לעצור את גירושם של מרבית השוהים הבלתי חוקיים במשך 100 ימים הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של הנשיא ביידן, וכזו שהייתה אמורה להוות שינוי משמעותי בהשוואה למדיניות הממשל הקודם.

למעשה, במסגרת המדיניות החדשה, שוהים בלתי חוקיים לא יגורשו עד חודש מאי, לכל המוקדם, בתנאי שהם הגיעו לארצות הברית לפני ה-1 בנובמבר 2020. כמו כן, ראוי להזכיר כי המדיניות תחול על כמעט כל השוהים הבלתי חוקיים, אולם במשרד לביטחון המולדת הסבירו שמיש שנחשד במעורבות בטרור או ריגול, או כאלה שמהווים סכנה לביטחון הלאומי, בכל זאת יגורשו. בנוסף, למנהל סוכנות אכיפת מכס והגירה (ICE) תהיה הסמכות הנדרשת כדי לעקוף את הפסקת הגירושים, ושוהים בלתי חוקיים יוכלו לבקש לעבור גירוש (אם ירצו בכך).

 

התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, לצד השופט דרו טיפטון

 

כבר ביום שישי האחרון, רשויות ההגירה החלו ליישם את המדיניות - כלומר בפועל לעצור מספר טיסות גירוש שתוכננו (בהן מהגרים מוחזרים למדינות המוצא שלהם). במקביל, התובע הכללי של טקסס הגיש את עתירתו ודרש לעצור את המהלך.

כדי להסביר את התביעה של פקסטון, יש לחזור ל-8 בינואר כאשר קן קו'צינלי, אז סגן השר לביטחון המולדת חתם על מסמך לפיו "המשרד לביטחון המולדת מתחייב להתייעץ עם הרשויות בטקסס ולקבל משוב לפני שיבוצעו שינויים במדיניות ההגירה הפדרלית".

פקסטון השתמש במסמך זה וטען שבממשל לא פנו אליו, ולכן שינוי המדיניות אינו חוקי. במשרד המשפטים טוענים שמסמך זה אינו מחייב, שכן מדינה כזו או אחרת בתוך ארה"ב אינו מכתיבה את מדיניות החוץ, אלא הממשל הפדרלי. יתרה מכך, במשרד המשפטים טוענים שגם אם המסמך היה חוקי, שינוי המדיניות של ממשל ביידן אינו מהווה פגיעה ישירה בטקסס, ועל כן למדינה אין טיעון משפטי מוצדק למנוע את עצירת הגירוש:

"לממשל הפדרלי את הסמכות המלאה על אכיפת חוקי ההגירה הפדרליים, וממשל יוצא אינו יכול לקחת את הסמכות הזו מהממשל הנכנס באף צורה", אמרו במשרד המשפטים.

כאמור, במהלך השבועיים הקרובים צפויים להתקיים מספר דיונים בבית המשפט הפדרלי בדרום טקסס, ועד ה-9 בפברואר צפויה להתקבל החלטה סופית בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE