הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ב-IRS הודיעו - הסתיימה העברת כספי הסיוע לתושבי ארה"ב: כך מומלץ לפעול אם נשארתם בידיים ריקות
ברשות המסים סיפרו שכלל הזכאים לתשלומים הישירים שטרם קיבלו את הכסף, הן במסגרת חקיקת החירום הראשונה באפריל והן במסגרת זו שאושרה בדצמבר, יוכלו לבקש לנכות את הסכום בעת הגשת דו"חות המס השנתיים. עם זאת, ב-IRS הדגישו כי יתכן שנרשמו עיקובים בדואר, וחלק מהאנשים בכל זאת יקבלו את התשלום ישירות לביתם במהלך השבועות הקרובים

רשות המסים האמריקאית (IRS) הודיעה מוקדם יותר השבוע שתהליך העברת כספי הסיוע לתושבים הזכאים הגיע לסיומו. המשמעות היא שכל מי שטרם הספיק לקבל את כספי הסיוע ייאלץ לעשות זאת בעת הגשת דו"חות המס בחודשים הקרובים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להבהיר שמדובר בכספי הסיוע שאושרו בחקיקות החירום השונות, ולא דמי אבטלה או כל תוכנית סיוע אחרת (למשל, זו שמעניקה סיוע כספי לבעלי עסקים קטנים).

למעשה, מדובר בשני גלים של תשלומים ישירים: הראשון החל בחודש אפריל אשתקד, כאשר אנשי ה-IRS שלחו כ-160 מיליון צ'קים (חלק קיבלו את הכסף באמצעות הפקדה ישירה לחשבון הבנק) בסכום כולל העולה על 270 מיליארד דולר. גל התשלומים השני הוא תוצאה של חקיקת החירום שאושרה בדצמבר, במסגרתה קרוב ל-150 מיליון אמריקאים זכו לקבל כ-600 דולר.

גובה התשלום נקבע לפי מספר קריטריונים, לרבות הכנסה, מספר נפשות במשפחה ועוד. כדי לגלות כמה כסף אתם אמורים לקבל מהממשל, עליכם להיכנס לאתר ייעודי ב-IRS בשם Get My Payment, בו תידרשו למלא כמה פרטים אישיים (מספר סושיאל סקיורטי, תאריך לידה, כתובת ומיקוד) כדי לבדוק את סטטוס התשלום. מעבר לשאלת הזכאות, באתר זה ניתן כיצד הכסף יגיע אליכם (באמצעות שליחת צ'ק פיזי, שליחת כרטיס דביט או הפקדה ישירה) ומתי הכסף יגיע אליכם.

 

רשות המסים האמריקאית (צילום: Shutterstock)

 

מצד אחד, ב-IRS הסבירו כי חלק מהאנשים יקבלו את הצ'ק השני (במקרים מסוימים יישלח כרטיס דביט עם 600 דולר) במהלך השבועות הקרובים, אולם מי שבכל זאת נותר בידיים ריקות יכול לבקש לנכות את הסכום שהוא היה אמור לקבל בעת הגשת דו"חות המס.

לשם כך הוקם 'Recovery Rebate Credit', שעליו ניתן לקרוא בהרחבה באתר ה-IRS כאן. במידה שאתם משתמשים בשירות הכנת דו"חות מס בעת ההגשה, מומלץ להזכיר את הנושא ואת הריבייט. עבור אלו שממלאים את דו"חות המס בעצמם, יש לציין את הסכום שחייבים לכם בשורה מספר 30 בדו"ח.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ב-IRS אף ביקשו מהציבור הרחב לגלות ערנות יתרה בעת הגשת דו"חות המס לשנת 2020, וזאת על רקע הדיווחים לפיהם לשכות האבטלה ברחבי ארצות הברית הפכו ל'מטרה נוחה' עבור גורמים עבריינים בתחילת המשבר, שניצלו את הכאוס וכמות התביעות העצומה כדי להשיג במרמה סכומי עתק.

כעת, כאשר הגיעה השנה החדשה ואותן לשכות אבטלה החלו לשלוח דו"חות מס ל"מובטלים", רבים מגלים שהם נפלו קורבן לגניבת זהות.

ידרשו חודשים רבים, יתכן שאפילו מספר שנים, כדי לאמוד את הנזק הכספי שנגרם בעקבות עשרות אלפי הונאות האבטלה שבוצעו במהלך השנה האחרונה. כך למשל, בקליפורניה סבורים שהונאות האבטלה עלו למשלמי המסים ביותר מ-11 מיליארד דולר.

כפי שדיווחנו בסוף חודש דצמבר, סיוע כספי מהממשל - במקרה הזה דמי אבטלה - נחשב כהכנסה הניתנת למיסוי. המשמעות היא שבשבועות האחרונים נשלחו מיליוני טפסי 1099G של רשות המסים האמריקאית (IRS) לכל מי שקיבל דמי אבטלה במהלך שנה שעברה. בפועל, רבים קיבלו את הטופס הנ"ל גם מבלי שהגישו תביעת אבטלה, ובכך הם גילו שנפלו קורבן לגניבת זהות.

כך למשל, אישה בשם ברני ארווין - תושבת אוהיו - סיפרה כי הייתה בהלם כאשר באמצע חודש ינואר הגיע לביתה מכתב, בו נטען שבעלה קיבל 17,292 דולר מלשכת האבטלה המקומית. הבעיה? בעלה ג'ים הוא בן 83, שפרש משוק העבודה בשנת 2008 (ועל כן לא זכאי לקבל דמי אבטלה): "זה היה שוק אחד גדול. מה שהכי מפריע לי זה שבכלל לא הייתי מודעת לכך שמישהו משתמש בשמו כדי לקבל כסף מהמדינה", שיחזרה ברני, והוסיפה כי מספר קרובי משפחה, חברים ושכנים קיבלו אף הם טופס דומה מה-IRS.

היום האחרון שבו ניתן להגיש את דו"חות המס לשנת 2020 הוא בעוד קצת פחות מחודשיים, ב-15 באפריל 2021, וב-IRS סבורים שמרבית קורבנות ההונאה לא יספיקו להסדיר את עניינם קודם לכן.

בשל כך, אם אתם נמנים בין מיליוני האמריקאים שנפלו קורבן להונאה, ב-IRS הסבירו שיש להגיש את דו"חות המס ללא טופס ה-1099G: "ל-IRS אין ברירה, הם ייאלצו לבחון כל מקרה לגופו", מסבירה כריסטינה אליוט, הבעלים של חברה לייעוץ פיננסי.

לפרטים נוספים על הגשת דו"חות המס למי שנפל קורבן להונאה, ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE