הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בובה של שקר: הנהג מלוס אנג'לס שמוכן לעשות הכל כדי לנסוע בנתיבי הקארפול
נהג הטנדר סיפר שהוא משתמש בבובת הראווה בשנה האחרונה, ובאמצעותה הוא עוקף את עומסי התנועה ברחבי עיר המלאכים. ב-CHP הודו שזו "ללא ספק אחת מהבובות הטובות ביותר שראינו", אבל גם לא ויתרו על הענישה: "ניסיון יפה של הנהג, אבל הנה הדו"ח שלך"

כל מי שגר באזור לוס אנג'לס מכיר את תחושת התסכול העמוקה שמלווה בעומסי התנועה בכבישים המהירים, במיוחד כאשר מביטים לעבר נתיב הקארפול ורואים מכוניות נוסעות בו במהירות גבוהה. 

אחד מתושבי העיר סבר שמצא את הפתרון המושלם לכך: בובת ראווה שנראית אמיתית ביותר, וכוללת כובע בייסבול אמריקאי טיפוסי ואפילו מסכה נגד קורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ה"נוסע" שאיפשר לנהג להיכנס לנתיב הקארפול (צילום: CHP)

 

על אף ששיטה זו עבדה במשך תקופה ארוכה, ביום שישי האחרון הנהג נתפס ע"י שוטרי משטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) בעת שנסע בכביש 210 באזור גלנדורה.

ב-CHP הסבירו שהשוטר שעצר את הרכב כלל לא חשד שמדובר בבובה, והוא בכלל ביקש לבדוק האם חלונות הרכב כהים מדי. רק כאשר התקרב למכונית ודרש לקבל את רישיונו של הנהג, הוא הבחין בבובת הראווה. הנהג הודה בכך שהוא משתמש בה כדי לעקוף את הפקקים בעיר המלאכים מזה למעלה משנה.

תמונת הבובה שותפה ע"י שוטרי ה-CHP, שציינו שזו "ללא ספק אחת מהבובות הטובות ביותר שראינו". עוד אמרו ב-CHP ש"לפחות הבובה פועלת לפי הנחיות ה-CDC וחובשת מסכה. ניסיון יפה של הנהג, אבל הנה הדו"ח שלך".

 

 

מסתבר שתקריות מסוג זה לא בדיוק נחשבות לחריגות בארצות הברית. כך למשל, לפני כשנה גבר כבן 62 קיבל דו"ח מהמשטרה לאחר שהלביש קישוט של שלד עצמות, הכניסו לרכב ונסע בנתיבי הקארפול המיועדים לנסיעה של רכבים עם 2 אנשים או יותר.

לפי הודעה שנמסרה ממחלקת בטיחות הציבור באריזונה (המקביל למשטרת הכבישים המהירים ברוב המדינות), שוטר עירני במיוחד הצליח להבחין במשהו משונה ב"נוסע", והחליט להורות לנהג לעצור בצדי הדרך בסמוך לעיר טמפי.

מעבר לדו"ח שקיבל על עבירת הקארפול, הנהג ידרש לשלם סכום נוסף לאחר שקיבל דו"ח נוסף על חלונות כהים מדי. "חושבים שאתם יכולים להשתמש בנתיבי הקארפול עם שלד עצמות? תשכחו מזה!", צייצה המחלקה לקראת סוף השבוע.

חודשים ספורים קודם לכן המשטרה באריזונה נתנה דו"ח לנהג נוסף שנסע בכביש מהיר במדינה עם בובת ראווה, שאותה הלביש עם בגדים, כובע ומשקפי שמש. ומדי שנה, כ-7,000 נהגים באריזונה מקבלים דו"חות בעקבות נהיגה אסורה, אם כי מרביתם לא עושים שימוש ב"נוסע דמה".

 

חלק מה"נוסעים" שנתפסו בוושינגטון (צילום: משטרת מדינת וושינגטון)

 

האכיפה בנושא נתיבי הקארפול משתנה ממדינה למדינה. בחלק מהמדינות השוטרים נותנים אזהרה למי שנתפס בפעם הראשונה, אך ישנם גם מדינות שמחמירות מהרגע הראשון. כך למשל, במסצ'וסטס תיפרדו מ-50 דולר על עבירה זו, והנהגים בקליפורניה שינסעו בנתיבים המיוחדים לבדם ייאלצו לשלם קנס של 300 דולרים.

מדינות אחדות אף בנו שיטת ענישה הדרגתית, למשל וושינגטון. העוברים על חוקי הקארפול נאלצים לשלם קנס של 186 דולר בפעם הראשונה, ו-336 דולר על הפעם השנייה. מי שעובר על החוק יותר מפעמיים כבר עלול להידרש לשלם קנס של 686 דולר, ואנשים שעושים שימוש ב"נוסע דמה" ייפרדו מ-200 דולרים נוספים.

גאי גיל, לשעבר דובר משטרת מדינת וושינגטון, הסביר כי התופעה שכיחה ביותר במדינתו: "ראינו בובות ראווה, שקי שינה עם כובעים ובגדים, לפעמים גם מסכות של האלווין", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE