הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
40 שנה לאחר שברברה ואנט עלו על טרמפ ונרצחו באכזריות: חוקרי המשטרה פענחו את התיק
כפי עשו חוקרי המשטרה בקליפורניה כאשר לכדו את 'הרוצח מגולדן סטייט', גם במקרה בקולורדו הבלשים עשו שימוש בדגימת דנ"א שנאספה מזירות הרצח כדי לאתר את החשוד; ככל הנראה, שתי הקורבנות כלל לא הכירו אחת את השנייה, ובמקרה הן ניסו לתפוס טרמפ באותו מקום. אמה של אחת הנרצחות: "חששתי שלא יתפסו את הרוצח במהלך חיי. כעת, אהיה מוכנה למות כאשר יגיע זמני"

לאחר קרוב לארבעים שנים שבהן הפרשה נמצאת בחקירה, מוקדם יותר השבוע רשויות החוק בקולורדו פרסמו הכרזה דרמטית: עצרנו גבר בחשד לרצח הכפול המזעזע שהתרחש במדינה ב-1982.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שתי הנרצחות, אוברהולצר (מימין) ושני

 

בדומה לאופן שבו נלכד "הרוצח מגולדן סטייט" לפני שלוש שנים (כמו גם תיקים רבים אחרים, כולל רצח נוסף שאירע בקולורדו בתחילת שנות ה-80), גם מעצרו של תושב קולורדו התאפשר בזכות השימוש בדגימות דנ"א שנאספו בזירת הרצח.

החשוד, אלן פיליפס בן ה-70, נעצר ב-24 בפברואר בביתו בעיירה דומונט, כ-50 ק"מ מערבית לדנבר, אולם הודעה על מעצרו נמסרה רק אתמול (רביעי). כאמור, במשטרה סיפרו שמעצרו התאפשר לאחר שקושר לזירות הרצח בעזרת דגימת דנ"א, אולם טרם פורסמו פרטים נוספים, לרבות מניע אפשרי והקשר בין הרוצח לשתי הקורבנות.

פיליפס, שעובד כמכונאי רכב, צפוי לעמוד לדין בגין רצח, חטיפה ותקיפה בנסיבות מחמירות.

 

אלן פיליפס, כפי שנראה לאחר מעצרו (מימין) ובשנות ה-80

 

קורבנות הרצח - אנט שני (Schnee) בת ה-21 וברברה אוברהולצר בת ה-29 - נראו בפעם האחרונה ב-6 בינואר 1982, מחוץ לאחד מאתרי הסקי הפופולריים בקולורדו.

חוקרי המשטרה סבורים שלשתיים לא היה כל קשר אחת עם השנייה, מלבד כך ששתיהן ניסו לתפוס טרמפ בכביש המרכזי שחוצה את הרי הרוקי. כעת, ההערכות הן שפיליפס אסף את השתיים, חטף אותן ורצח אותן.

ב-7 בינואר 1982, למחרת היום שבו הקורבנות נראו בחיים בפעם האחרונה, גופתה של אוברהולצר אותרה מתחת לשלג. כעבור כחצי שנה, מטיילים מצאו גופת אישה שבהמשך התברר כשני. במהרה חוקרי המשטרה קבעו כי השתיים נורו מטווח קרוב.

למעשה, פיליפס סומן כחשוד המרכזי לפני מספר שבועות, אך חוקרי המשטרה נאלצו לעקוב אחריו ולהשיג דגימת דנ"א מהפח בביתו, וזאת כדי לוודא שאכן מדובר בהתאמה לדגימה שנאספה בשתי זירות הרצח.

 

 

איילין פרנקלין, אמה של אנט שני, סיפרה לתקשורת המקומית בקולורדו על תחושותיה כעת: "עברתי 39 שנים של גיהנום", היא הסבירה והוסיפה, "האמת היא שלא חשבתי שאזכה לסגירת מעגל. מאוד חששתי שלא יתפסו את הרוצח במהלך חיי. כעת, אהיה מוכנה למות כאשר יגיע זמני".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE