הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה משנה מדיניות: תתאפשר פתיחת אצטדיונים, פארקי שעשועים ומקומות בילוי נוספים
המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ב-1 באפריל ותאפשר לכלל המחוזות במדינה לקיים הופעות ומשחקי ספורט מול קהל, אך בכל זאת צפויות מגבלות על כמות הנכנסים. במקביל, גם לפארקי שעשועים יתאפשר להיפתח מחדש, אולם רק כאשר המחוז כבר אינו מוגדר כסגול, 'דרגת הסיכון' הגבוהה ביותר

קליפורניה תאפשר את חידוש פעילותם של מקומות בילוי הנמצאים בחללים פתוחים - לרבות משחקי ספורט באצטדיונים, הופעות ופארקי שעשועים - כבר מתחילת חודש אפריל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ההכרזה הדרמטית הגיעה מד"ר מארק גאלי, מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה: "עם הירידה שקיימת בתחלואה ובנתוני האשפוזים, לצד הגעתם של יותר ויותר מנות של שלושת החיסונים, קליפורניה יכולה לאפשר את החזרתם של פעילויות שונות, בייחוד כאלה שניתן לקיים בחוץ תוך כדי חבישת מסכות רצופה", הסביר ד"ר גאלי.

בהודעתו הוסיף מזכיר הבריאות כי מעבר לסוגיית המסכות, תהיינה מגבלות נוספות במקומות הבילוי, לרבות מגבלה על כמות השוהים בכל רגע נתון.

עם זאת, חשוב להבהיר כי כמות המגבלות שייכנסו לתוקף תיקבע לפי רמת התחלואה המקומית, וביתר פירוט בהתאם לסיווג שניתן למחוז במסגרת התוכנית למסגרת כלכלית בטוחה יותר', או 'Blueprint for a Safer Economy'.

כדי להבין את הסיווגים השונים בתוכנית זו מומלץ לעיין כאן, אך באופן עקרוני מדובר בתוכנית שגובשה בחודש אוגוסט אשתקד ע"י המושל, ובה כל 58 המחוזות של קליפורניה הוכנסו לארבע קטגוריות, על סמך שני נתונים קריטיים: כמות נשאי הקורונה על כל 100 אלף תושבים בכל יום, ושיעור הבדיקות החיוביות.

ארבע הדרגות מסווגות לפי צבע, כאשר הרמה הצהובה היא הנמוכה ביותר (כלומר, שבה יש פחות נשאים ועל כן פחות מגבלות), אחריה הכתומה, האדומה והסגולה. כיום 40 מחוזות (לרבות כולם בדרום קליפורניה) מוגדרים כסגולים, 16 מוגדרים כאדומים ואילו שניים בלבד מוגדרים ככתומים.

 

אצטדיוני לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock / Getty Images)

 

אלו המגבלות הצפויות בכל הנוגע להופעות ומשחקי ספורט - כלומר, אירועים שמתקיימים באצטדיון, אמפיתיאטרון או כל חלל פתח אחר: במחוזות סגולים, שכאמור כך הוגדרו 40 מתוך 58 המחוזות, תינתן האפשרות להכניס עד 100 אנשים לאירוע. כמו כן, ההגעה תהיה פתוחה אך ורק בפני מקומיים ותיאסר מכירת מזון ומשקאות.

עבור 16 המחוזות האדומים, יתאפשר להכניס עד 20% מהתפוסה המלאה של האצטדיון או האמפיתיאטרון, ותתאפשר מכירה חלקית של מזון ושתייה. בהתאם לכך, במחוזות כתומים ניתן יהיה להכניס עד 33% מהתפוסה המלאה, ובצהובים עד 67% מהתפוסה המלאה.

כאמור, אירועים במחוזות אדומים יהיו פתוחים אך ורק בפני מקומיים, אך חשוב להדגיש כי בכל האירועים ובכל הדרגות הכניסה תתאפשר אך ורק לתושבי קליפורניה.

 

סיווג המחוזות נכון להיום (צילום: Shutterstock / משרד הבריאות בקליפורניה)

 

בדומה להופעות ומשחקי ספורט, גם בכל הנוגע לפארקי שעשועים הוחלט לאפשר את פתיחתם לפי סיווג המחוז. עם זאת, במחוזות סגולים לא יתאפשר לפתוח את פארקי השעשועים. במחוז אדום ניתן יהיה להכניס עד 15% מהתפוסה המלאה, עד 25% במחוזות כתומים ועד 35% במחוזות צהובים.

 

 

חשוב להוסיף כי פארקי שעשועים שיפתחו יידרשו להפעיל אך ורק את המתקנים במקומות חיצוניים. בנוסף, מכירת משקאות ומזון תתאפשר גם היא אך ורק בחללים פתוחים.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE