הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה תובעת את הממשל הפדרלי: דורשת לאפשר את חידוש הפלגות הנופש מהמדינה
מושל המדינה ביקר בנמל במיאמי וחשף שבכוונתו לתבוע את הממשל ואת ה-CDC בעקבות מה שהוא מכנה "סגר שאינו הגיוני או רציונלי שנמשך למעלה משנה". הודעתו מגיעה פחות משבוע לאחר שהתאפשר למחוסנים לטוס ללא מגבלות, ויממה בלבד לאחר שחברת קרוזים מובילה ביקשה לקיים 'הפלגות למחוסנים'

פלורידה מתכוונת להגיש תביעה כנגד הממשל הפדרלי והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), וזאת בדרישה לאפשר לחברות הקרוזים לחדש את ההפלגות מהמדינה. כך אמר הבוקר (חמישי) מושל פלורידה, רון דה-סנטיס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נמל מיאמי, לפני כשנה (צילום: AP)

 

כזכור, לפני קצת יותר משנה - בעת שמגפת הקורונה פרצה בארה"ב לראשונה והובילה להטלת מגבלות - תעשיית הקרוזים נאלצה להשבית את פעילותה לחלוטין.

ביום שישי האחרון פורסמה הנחיה חדשה מצד ה-CDC, לפיה מחוסנים יכולים לטוס בטיסות פנים ללא מגבלות. בנוסף, מחוסנים כבר לא נדרשים להיכנס לבידוד עם שובם לארה"ב ממדינות זרות. כמו כן, בהנחיות ה-CDC הוסבר שנעשים מאמצים רבים לחדש את ההפלגות מנמלים בארה"ב, אך מסגרת זמנים מפורטת טרם נמסרה.

הבוקר המושל דה-סנטיס ביקר בנמל במיאמי, ביחד עם התובעת הכללית אשלי מודי, והשניים טענו שהשבתת תעשיית הקרוזים פוגעת בפרנסתם של עשרות אלפי תושבים במדינה:

"ה-CDC הטיל סגר על התעשייה מזה למעלה משנה, וזה לא הגיוני ולא רציונלי", טען המושל, "אנחנו לא חושבים שלממשל הפדרלי יש זכות לעשות זאת, בייחוד שההחלטות מתקבלות על סמך מעט מאוד נתונים".

 

 

כפי שדיווחנו אתמול, חברת השייט נורוויג'ן קרוז ליין פנתה ל-CDC בבקשה לאפשר לה לחדש את ההפלגות מנמלים במדינה לקראת ה-4 ביולי, יום העצמאות האמריקאי. 

בנורוויג'ן הסבירו שהם מוכנים לפעול תחת מגבלות, למשל לחייב את כלל הנוסעים והעובדים להתחסן לפחות שבועיים לפני מועד ההפלגה. בחברה טוענים שמדובר באמצעי זהירות שאינם קיימים בתעשיות אחרות בתחבורה (חברות התעופה אינן מחייבות נוסעים להתחסן, ניתן לעלות על טיסה גם עם בדיקת קורונה שלילית) או בתעשיות פנאי ואירוח אחרות, לרבות בתי מלון, מסעדות ואירועי ספורט.

לפי התוכנית של נורוויג'ן, החברה תחדש את פעילותה בתחילת יולי, אך בשלב ראשון כמות הנוסעים תוגבל בעד 60% מהתפוסה המלאה של האונייה. כעבור חודש, באוגוסט, החברה תגביל את מספר הנוסעים בעד 80%, וחודש לאחר מכן תוכרז על חזרה לשגרה באופן מלא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE