הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחדל באינדיאנה: האם ניתן היה למנוע את רציחתם של 8 בני אדם במתחם פד אקס?
חקירת אירוע הירי הקטלני בשבוע שעבר חשפה שהחשוד, ברנדון הול בן ה-19, היה מוכר לרשויות החוק. בשנה שעברה אמו הזהירה שהוא עלול לבצע "התאבדות באמצעות שוטר", וכלי נשק הוחרם ממנו. למרות זאת, התאפשר לו לרכוש שני רובים באופן חוקי, והוא השתמש ברובים אלו במהלך הטבח

עובד פד אקס לשעבר שפתח באש בשבוע שעבר ורצח שמונה בני אדם במתחם של חברת המשלוחים באינדיאנה, רכש אשתקד את שני הרובים שבהם השתמש בטבח, חרף חוקי "דגל האדום" שנועדו למנוע ממנו לקנות כלי נשק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד בירי, ברנדון סקוט הול (צילום: Getty Images / משטרת אינדיאנפוליס)

 

כזכור, הדיווחים הראשוניים על הירי התקבלו בסמוך לשעה 11:00 בלילה (שעון חוף מזרחי, 8:00 בערב בחוף המערבי) ביום חמישי האחרון, וחקירה ראשונית העלתה שהחשוד הגיע למקום, יצא מרכבו והחל לירות לכל עבר במגרש החנייה".

שעות ספורות לאחר מכן נודע שהחשוד הוא ברנדון סקוט הול בן ה-19, ששם קץ לחייו לאחר מסע הרצח המזעזע. כעת, חוקרי המשטרה פרסמו שהול רכש את כלי הנשק ביולי וספטמבר 2020.

החקירה עדיין מתקיימת בימים אלו, ועל כן במשטרה סירבו למסור היכן כלי הנשק נרכשו. עם זאת, במשטרה יודעים לומר בוודאות שהול השתמש בשני הרובים הללו במהלך אירוע הירי.

סוכני FBI באינדיאנה הגיעו לביתו של הול בשנה שעברה, וזאת לאחר שאמו דיווחה על כך שהיא מודאגת שהוא ינסה לבצע "התאבדות באמצעות שוטר" (תקריות שבהן אנשים מכוונים כלי נשק או יורים לעבר שוטרים מתוך ההבנה שהשוטרים ישיבו אש ויהרגו אותם). במהלך הביקור בביתו, אנשי ה-FBI החרימו רובה שוטגאן (למען הסר ספק, רובה זה לא הוחזר אליו), אך לא ברור כיצד הול הצליח לרכוש את שני הרובים באופן חוקי לאחר מכן.

 

פינוי גופה מזירת הטבח, שלשום באינדיאנה (צילום: AP)

 

באופן אירוני למדי, אינדיאנה השמרנית הייתה אחת מהמדינות הראשונות בארה"ב שחוקקה חוקי "דגל אדום", במסגרת לשוטרים ולבית המשפט מתאפשר להחרים כלי נשק מ"אנשים שמציגים התנהגות בעייתית שעלולה להוביל לפגיעה בעצמם או באחרים".

חוק זה חוקק ב-2005 לאחר ששוטר נורה למוות ע"י אדם, שממנו הוחרמו כלי נשק אך בית המשפט הצביע על התיקון השני לחוקה והורה להשיב לו את הרובים.

לפי החוק, על המשטרה להוכיח בבית המשפט שהחרמת כלי הנשק הייתה מוצדקת, בתוך שבועיים מיום ההחרמה. בשלב זה, לא ברור אם המקרה של הול הגיע לבית המשפט, ודובר משרד התביעה של מחוז מריון (בו נמצאת העיר אינדיאנפוליס) מסר הבוקר שהעניין "נמצא בבדיקה".

 

זירת הטבח, ביום חמישי שעבר באינדיאנפוליס (צילום: AP)

 

"שוב אנחנו מתעוררים ושומעים על אירועי ירי המוני, הפעם באינדיאנה. אף מדינה לא צריכה לקבל את הזוועה הזו כשגרה, והגיע הזמן לפעול בנושא", צייץ שר התחבורה פיט בוטיג'ג', לשעבר ראש עיריית סאות' בנד שבמדינה.

מושל אינדיאנה, אריק הולקומב, הורה על הורדת דגלים לחצי התורן בחרבי המדינה עד יום שלישי הבא, ה-20 באפריל.

בפד-אקס הגיבו ומסרו: "נותרנו עצובים ובהלם בעקבות מותם של חברינו בתקרית הירי הטרגית במתחם שלנו באינדיאנפוליס. אנו מבקשים לשלוח תנחומים למשפחות שנפגעו, ונמשיך לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה".

תקרית הירי הקטלנית מצטרפת לשורה של אירועי ירי המוניים שהתרחשו בשבועות האחרונים ברחבי ארצות הברית: בחודש שעבר נרצחו 10 בני אדם, ביניהם שוטר, לאחר שחמוש פתח באש בסופרמרקט בעיר בולדר שבקולורדו. ימים בודדים קודם לכן, 8 אנשים נרצחו בשלוש תקריות ירי שונות שאירעו במכוני ספא באזור העיר אטלנטה.

למעשה, מדובר בתקרית הירי ההמונית השלישית שמתרחשת באזור אינדיאנפוליס מתחילת השנה: בחודש שעבר חמוש ירה למוות בארבעה בני אדם, ביניהם ילד, וחטף את בתו בת השישה חודשים. למרבה המזל הוא נעצר והתינוקת לא נפצעה. כחודשיים קודם לכן, נער מהעיר ירה למוות ב-5 בני משפחתו, ביניהם צעירה בהריון מתקדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE