הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא לוקחים סיכון: בטונדות ומכשולים נוספים הוצבו בבוורלי הילס לקראת ההכרעה במשפטו של דרק שובין
פסק הדין במשפטו של השוטר לשעבר המואשם ברצח ג'ורג' פלויד עשוי להתקבל בתוך ימים אחדים, ובעיר המפורסמת בקליפורניה נערכים למצב של מהומות ומחאות, בדיוק כפי שקרה מספר פעמים בשנה שעברה. מפקד המשטרה: "מקווים שלא יירשמו אירועים חריגים, אך נערכים לכל תרחיש"

בוורלי הילס מצטרפת לערים רבות ברחבי ארצות הברית, שנערכות לקראת מהומות אפשריות כתוצאה מהכרעה הצפויה במשפטו של דרק שובין, השוטר לשעבר שמואשם ברצח ג'ורג' פלויד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

 

כפי שדיווחנו אמש, משפטו של שובין נכנס השבוע לישורת האחרונה, וברחבי ארצות הברית נערכים למצב שבו התפרעויות עלולות להתרחש בעקבות ההכרעה, בין אם שובין יימצא אשם או יזוכה מאשמה.

יתרה מכך, לא ניתן להתעלם מהמתח הגדול ששורר באזור מינסוטה בשבוע האחרון, וזאת על רקע התקרית שבה צעיר שחור נורה למוות ע"י שוטרת בסוף השבוע הקודם.

בשנה שעברה, בוורלי הילס מצאה את עצמה כמוקד של הפגנות ומהומות אלימות ביותר, וזאת על רקע פרשת ג'ורג' פלויד שאירעה בחודש מאי. משטרת בוורלי הילס הוזעקה לאזור שד' רודיאו המפורסמת לאור הדיווחים על ונדליזם ובזיזה, ועשרות בני אדם נעצרו.

 

הפעם הקודמת שבוורלי הילס נערכה למהומות, אשתקד לפני הבחירות (צילום: AP)

 

דומיניק ריבטי, מפקד משטרת בוורלי הילס, סיפר שהמשטרה מתכוונת להגביר את כמות הסיורים שמתבצעים ברחבי העיר, הן באזורים של בתי העסק (כמו שד' רודיאו) והן בשכונות המגורים היוקרתיות.

כמו כן, ריבטי חשף שמספר חברות שכרו את שירותיהם של מאבטחים פרטיים, וההכנות לקראת המהומות האפשריות מתבצעות במקביל ביחד עמם:

"אנחנו מקווים שלא יירשמו אירועים חריגים כלשהם בעקבות פסק הדין הצפוי, ואף מקווים שאם בכל זאת יהיו אירועים הם יעברו בצורה שלווה וללא אלימות. עם זאת, אנחנו גם נערכים לתרחישים אחרים ומחויבים להגן על העיר שלנו בכל מחיר", מסר ריבטי.

כבר במהלך סוף השבוע נודע שעיריית בוורלי הילס הציבה בטונדות ומכשולים אחרים לאורך שד' רודיאו, בדיוק כפי שהוחלט לעשות ימים בודדים לפני הבחירות בשנה שעברה. עם זאת, בזמנו המגבלות שהוטלו בעיר היו חמורות ביותר, למשל ההחלטה לסגור את שד' רודיאו לתנועת כלי רכב והולכי רגל.

יתרה מכך, העירייה שכרה את שירותיהם של 80 מאבטחים פרטיים, וכאמור מפקד המשטרה כבר רמז על היערכות דומה גם הפעם.

 

בטונדות הוצבו בשד' רודיאו במהלך סוף השבוע האחרון

 

כזכור, התביעה במשפטו של דרק שובין סיימה את טיעוניה בשבוע שעבר, וימים בודדים לאחר מכן גם ההגנה עשתה זאת (מבלי ששובין יעלה לדוכן העדים). מוקדם יותר היום (שני) שני הצדדים מסרו את טיעוני הסיכום שלהם, והשופט מסר לשניים מאנשי חבר המושבעים שהם השתתפו כ"מחליפים" (קביעה זו נעשתה מבעוד מועד, אולם ההודעה על כך נמסרה רק בשלב זה), ועל כן רק 12 מאנשי חבר המושבעים יבודדו מהעולם החיצוני עד שהמשפט יוכרע.

12 אנשי חבר המושבעים יצטרכו להכריע האם שובין אשם בכל אחד מהסעיפים שהוגש נגדו: רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה. יתרה מכך, יכול לקרות מצב שבו חבר המושבעים יחליט להרשיע את שובין בסעיף אחד או שניים, ולזכות אותו בסעיף השלישי.

חשוב להסביר שכל 12 אנשי חבר המושבעים יצטרכו להסכים האם שובין יימצא אשם או זכאי בכל סעיף. במידה שחבר המושבעים אינו מצליח להגיע להסכמה, יוכרז מצב של "חבר מושבעים 'תלוי'" ("hung jury"), ובמצב כזה יתקיים משפט חדש עם חבר מושבעים חדש.

אגב, במעמד בחירת חבר המושבעים, עורך דינו של שובין, אריק נלסון, דאג לכך שהוא שאל את כל אחד מהם 'האם הם עומדים לעמוד על שלהם כאשר כולם חושבים אחרת?' - ככל הנראה מתוך ההבנה שסוגיה זו תהיה משמעותית ביותר בשלבי ההכרעה.

אם שובין אכן יורשע, הוא לאו דווקא יחל לרצות את עונשו באופן מיידי. בראש ובראשונה, יתקיימו מספר דיונים מקדימים לפני שייגזר דינו (למשל, להגנה יתאפשר לזמן עדי אופי כדי לבקש הקלה בעונש). יתרה מכך, אם יורשע, לשובין יש את הזכות לערער על ההחלטה, תהליך שעלול לקחת חודשים ושנים רבות. עם זאת, ראוי לציין שבדרך כלל עבריינים מורשעים מתחילים לרצות את עונשם בעת הגשת הערעור.

 

שובין ועורך דינו, אריק נלסן, בבית המשפט במינסוטה (צילום: AP)

 

האירוע הקטלני התרחש ביום שני, ה-25 במאי 2020 - חג הממוריאל דיי האמריקאי. הנרצח ג'ורג' פלויד, שנחשד בכך שעשה שימוש בשטר מזויף של 20 דולר, נעצר ע"י שובין ושלושה שוטרים נוספים. עוברי אורח תיעדו את המקרה ופרסמו את הסרטון, שבמהרה הפך לוויראלי והצית גל של הפגנות שקטות ומהומות אלימות.

בחודש שעבר נודע שעיריית מיניאפוליס תשלם 27 מיליון דולר למשפחתו של ג'ורג' פלויד, וזאת בעקבות תביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בקיץ שעבר. בין היתר, נטען כי למשטרה לא הייתה מדיניות ברורה לגבי צורת התנהלות השוטרים במקרים מסוג זה. כמו כן, משפחתו של פלויד טענה שהנחת הברך של השוטר על צווארו של פלויד התבצעה בניגוד לחוק ולנהלי המשטרה.

בני המשפחה לא נקבו בגובה הפיצוי הספציפי שאותו הם דורשים, ובתביעה הם אמרו שההחלטה הזו "צריכה להתקבל ע"י חבר מושבעים". כאמור, מוקדם יותר החודש חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד בעד סכום הפיצוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE