הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צעד ענק נוסף במאבק בקורונה": חיסון פייזר אושר לשימוש בקרב בני 12 ומעלה
כיומיים בלבד לאחר שה-FDA נתן אור ירוק, במהלך יום רביעי התקבלו האישורים הסופיים מצד ה-CDC, וכבר מחר מבצע החיסונים יתרחב באופן משמעותי ויכלול מיליוני נערים ונערות. למעשה, חלק מהמדינות בחרו שלא להמתין לרשויות הפדרליות, והן החלו לחסן את קבוצת הגיל הזו מוקדם יותר השבוע

נערים ונערות בני 12 עד 15 ברחבי ארצות הברית יוכלו לקבל חיסון לקורונה החל ממחר (חמישי), וזאת לאחר שוועדת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אישרה להרחיב את השימוש בחיסון פייזר לקבוצת הגיל הזו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נער בן 12 מקבל את החיסון לקורונה, אתמול בג'ורג'יה (צילום: רויטרס)

 

אנשי הוועדה בחנו את הנתונים שהוגשו למנהל המזון והתרופות (FDA) ע"י ענקית התרופות, ובתום הפגישה עם הצביעו פה אחד בעד מתן האישור.

חלק מהמדינות, למשל ג'ורג'יה, כבר החלו לחסן את קבוצת הגיל הזו לאחר שה-FDA נתן אור ירוק לכך שלשום (שני). עם זאת, כעת לאחר קבלת האישורים הרשמיים מצד ה-CDC, כל 50 מדינות ארה"ב תוכלנה לחסן בני 12 ומעלה.

הנשיא ביידן התייחס לאישור שהתקבל היום ואמר שזהו "צעד ענק נוסף במאבק שלנו כנגד המגפה".

 

 

כזכור, החיסון של פייזר הוא אחד משלושה שמאושרים לשימוש כיום בארצות הברית (ביחד עם מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון), והוא היחיד שניתן לבני 16 ו-17 (השניים האחרים מאושרים לשימוש בקרב בני 18 ומעלה).

לקראת סוף חודש מרץ, ענקית התרופות האמריקאית הציגה את תוצאות הניסוי הקליני שערכה בקרב בי 12 עד 15, בהן נטען שהחיסון לקורונה בטוח ונמצא יעיל ב-100% במניעת תחלואה. כעשרה ימים בלבד לאחר מכן, החברה כבר פנתה ל-FDA בבקשה לקבל את החותמת הסופית למהלך.

יותר מ-2,200 נערים ונערות השתתפו בניסוי הקליני שערכה פייזר, כאשר מחציתם קיבלו את החיסון האמיתי ואילו השאר קיבלו פלצבו. בזמן ש-18 צעירים שקיבלו את הפלצבו נדבקו בקורונה, לא נרשם ולו מקרה אחד של הידבקות בקרב אלו שקיבלו את החיסון עצמו.

בשבוע שעבר קנדה הפכה למדינה הראשונה בעולם שמחסנת בני 12 ומעלה, וזאת לאחר שרשויות הבריאות במדינה אישרו את השימוש בחיסון לקבוצת הגיל הזו. "משרד הבריאות קבע שהחיסון בטוח ויעיל לשימוש בקרב קבוצת הגיל הזו", הוסבר בהודעת משרד הבריאות באוטווה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE