הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוכלים בלילה? הנה כמה סיבות שיעזרו לכם להפסיק עם ההרגל המגונה
כולנו מכירים את זה, מגיע סוף היום, ואנחנו מתיישבים על הספה מול סדרה או סרט, בדרך כלל לצד נשנושים טעימים. כעת, מחקרים חדשים חושפים כי מדובר על הרגל שבהחלט מומלץ להימנע ממנו, ויש לכך כמה סיבות מרכזיות

במחקרים חדשים אשר נערכו בתחום, מתגלה כי רבים מאיתנו מעדיפים או נוטים לאכול בלילה, על אף שאנו יודעים שזה לא תורם במיוחד לגזרה שלנו. מדובר פעמים רבות על צורך בלתי נשלט, דרך מהנה להוריד את היום הארוך מאיתנו, לצד תוכנית אהובה, או סרט. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החדשות הפחות טובות הן כי לאכילה בלילה יש מחיר, והסיבה לכך היא העובדה כי גופנו לא מצליח לשרוף את הקלוריות בזמן שאנו ישנים. התוצאה פעמים רבות היא השמנה, אשר מלווה בתחושת נפיחות, והצטברות של גזים. 

אז מה עושים?

ראשית, מומלץ כי תקפידו לא לאכול אחרי השעה שמונה בערב, או לכל הפחות כ-3 שעות לפני שאתם הולכים לישון. באכילה לילית, אנו בדרך כלל שוכבים על הספה, או הולכים לישון זמן קצר לאחר מכן, מה שמפריע לגוף לבצע עיכול אפקטיבי למזון.

מצב זה יכול להוביל לא רק למצב לא נעים של צרבות ובחילות, אלא במקרים מסוימים אף לסרטן. המחקרים החדשים בתחום אף חושפים כי למעלה מחמישים אחוזים מהאמריקאים סובלים מבעיות של חומציות בקיבה וצרבות חוזרות. 

שנית, הימנעו מאכילת מתוק בארוחה האחרונה שלכם ביום, בעיקר אם היא מתקיימת בשעות הערב המאוחרות. הסיבה לכך היא כי מזונות מתוקים, עשירים בסוכר ופחממה, גורמים להתהליך העיכול להיות הרבה פחות יעיל, ואיטי במיוחד. 

עוד נמצא כי אכילה של מזון עשיר בברגל כמו דגים, אגוזים, ביצים, וכדומה, אשר נאכל בשעת לילה מאוחרת, עלול לפגוע בשעון הביולוגי שלנו, ואף לגרום להפרת רמת האיזון של הסוכר בגוף. התוצאה? השמנת יתר, שינה לא טובה, ובמקרים מסוימים אף סוכרת. 

בשפה המקצועית אכילה לילית נקראת גם הפרעת אכילה לילית, מכיוון שמי שדוגל באורח חיים כזה, סובל מסתמינים רבים, לא נעימים במיוחד, כגון השמנת יתר, הפרעות שינה, דיכאון, חוסר ביטחון, בעיות בדימוי העצמי, מתח ולחץ, ועוד. 

מה כן מומלץ לאכול לפני השינה?

1. דייסת שיבולת שועל: מדובר על אחד המאכלים המזינים, אשר יעניקו לכם הן תחושת שובע נעימה, והן תחושה נעימה ורגועה. כמו כן, השיבולת שועל קלה לעיכול, ועשירה בסיבים תזונתיים, כך שהיא נהדרת לגוף שלנו, בעיקר לפני השינה. 

2. מרקים: אין ספק כי מרק הינו אחד המאכלים הטובים ביותר לאכול לפני השינה, או בארוחת הערב. הסיבה המרכזית לכך היא העובדה כי מרק הינו קל במיוחד לעיכול, אך הוא גם משביע, בריא ומזין. תוכלו כמובן להוסיף לקערת המרק שלכם מעט קרוטונים, או פרוסת לחם קלה. 

3. סלט עשיר: ירקות אף הם קלים במיוחד לעיכול, והם עשירים בויטמינים, מינרלים, ונוגדי חמצון. לכן, מדובר על הארוחה המושלמת כאשר אנו מדברים על ארוחה לילית. תוכלו להוסיף מעט גבינה, טחינה, או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE