הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תפוחים וקינמון: יום השטרודל הבינלאומי
השטרודל היא עוגה נימוחה וטעימה במיוחד אשר הומצאה באוסטריה, אי שם בשנת 1696 ומאז, אפשר למצוא אותה כמעט בכל בית קפה ברחבי העולם. כיום, השטרודל הוא אחד הקינוחים האהובים ביותר, ובצדק. ריכזנו במיוחד ליום החגיגי שלושה מתכונים פשוטים לשטרודל מושלם

המשמעות של המילה שטרודל, אשר הומצא באוסטריה, וינה, היא ״מערבולת״, והיא למעשה נועדה לתאר את השכבות אשר כה מאפיינות את העוגה האהובה. אז איך חוגגים את יום השטרודל הבינלאומי? בהכנה ואכילה של שטרודל כמובן, ואל תוותרו על גלידת וניל בצד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שטרודל תפוחים בבצק עלים

חומרים:

6 תפוחי עץ

חצי כוס סוכר

חצי כוס מייפל טבעי

שלוש כפות קינמון

כוס יין אדום מתוק

חבילה של בצק עלים

100 גרם חמאה מומסת

כוס וחצי פירורי לחם

אבקת סוכר

אופן ההכנה:

מקלפים את התפוחים, מוציאים את הליבה, ופורסים קר. מבשלים בסיר עם סוכר, מייפל, יין וקינמון כחצי שעה, ומסננים. מחלקים את הבצק לשניים, מקמחים משטח עבודה, ומרדדים. מברישים בחמאה. מפזרים על כל עלה בצק חצי מכמות התפוחים, וחצי מכמות פירורי הלחם, ומגלגלים. מניחים את הרולדה בתבנית עם נייר אפייה, מברישים בחמאה, ומכניסים לתנור שחומם מראש על 220 מעלות. אופים כך עשר דקות, ואז מנמיכים ל-190 ואופים עוד עשרים דקות, עד קבלת גוון זהוב. מצננים ומפזרים אבקת סוכר. 

שטרודל תפוחים קלאסי 

חומרים:

210 גרם קמח לבן

80 מ״ל מים

3 כפות שמן

ביצה

קורט מלח 

קילו תפוחי עץ

80 גרם סוכר

60 גרם חמאה

שתי כפיות קינמון

50 גרם עוגיות חמאה

הוראות הכנה:

מעבדים במיקסר את כל חומרי הבצק, עד לקבל עיסה אחידה. משמנים את הבצק, עוטפים בניילון נצד ומכניסים לקירור במשך שלוש שעות. חותכים את התפוחים לקוביות קטנות, מפוררים את עוגיות החמאה ומערבבים יחד עם התפוחים, הסוכר, החמאה, והקינמון. מחממים תנור ל-170 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה, מותחים את הבצק שהתקרר, עד שיהיה דקיק, חותכים לגודל של 30 על 40 ס״מ, מניחים את המלית, ומשאירים צדדים ריקים. מגלגלים, סוגרים, מעבירים לתבנית, מברישים בביצה, ואופים 40 דקות. 

שטרודל עם צימוקים

חומרים:

20 גרם חמאה

כוס וחצי סוכר

5 תפוחי עץ

1 כפית קינמון

1 כף קונפלור

2 כפות מיץ לימון

כוס צימוקים בהירים

6 עלי בצק פילו

100 גרם חמאה

5 פתי בר

אופן הכנה:

חותכים את התפוחים לחתיכות קטנות, ומרסקים את הביסקווטים. במחבת ממיסים חמאה ומוסיפים את הסוכר, הקינמון והתפוחים, מבשלים חמש דקות. בקערה ממיסים מיץ לימון עם קורנפלור ומוסיפים לתערובת. מוסיפים את הצימוקים, ומבשלים עוד דקה. מניחים עלה פילו על נייר אפייה, מברישים בחמאה, מפזרים פירורי ביסקוויט, ומכסים בעלה נוסף. חוזרים על הפעולה עד העלה האחרון ואז מניחים בשורה לרוחב השליש התחתון את המלית, מגלגלים לקבלת רולדה ומכניסים לתנור שחומם ל-200 מעלות, למשך עשרים דקות. מגישים צונן, לצד גלידת וניל וקפצת. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE