הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי שקליפורניה פתחה את המדינה – כעת היא מבטלת את דמי האבטלה
למרות שהתנגד לכך, בטענה שמדובר בהחלטה "פוליטית ולא כלכלית", המושל ניוסום הבין כי רבים מסתמכים על כספי המדינה ולא יוצאים לחפש עבודה

אחרי שקליפורניה הודיעה על חזרה כמעט מלאה לשגרה, כעת היא גם תפסיק להעניק דמי אבטלה לתושבים אשר לא מחפשים עבודה באופן פעיל – כך נמסר היום (חמישי) מטעמו של המושל גאווין ניוסום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

החוק הפדרלי קובע כי מי שזכאי לדמי אבטלה הם אנשים שאינם עובדים אך לוקחים חלק פעיל בחיפוש משרה. אך בעקבות הקורונה וסגירת העסקים המסיבית, הממשלה הפדרלית אפשרה למדינות לוותר על הדרישה הזאת.

וכך עשתה קליפורניה. ממארס 2020, המדינה הוסיפה 300 דולר בשבוע, נוסף על כ-450 דולר דמי אבטלה בסיסיים, אך התוספת הזו תבוטל החל מה-11 ביולי. "קליפורניה מציעה משאבים רבים שיעזרו לאנשים למצוא קריירה והזדמנויות להכשרה מקצועית, אשר יניעו את המשק", אמרה מנהלת המחלקה לפיתוח תעסוקה.

רק בתחילת החודש, המושל ניוסום התנגד לביטול ההטבה החודשית אשר מבוססת על "פוליטיקה ולא כלכלה", לדבריו. אך נתונים במדינה מראים כי למרות שמקרי ההדבקה בצניחה, יותר אנשים מתחסנים, ובכלל לצד העובדה שקליפורניה נפתחה מחדש – חלק מהמובטלים לא מנסים אפילו למצוא עבודה, ומעסיקים רבים מתלוננים על הקושי למצוא עובדים. מכאן, מטרת ביטול התוספת הכספית היא לדחוף אנשים למצוא תעסוקה.

מאז תחילת מגפת הקורונה, קליפורניה, המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב עם כמעט 40 מיליון תושבים, טיפלה ב-20 מיליון תביעות אבטלה, ושילמה למעלה מ-128 מיליארד דולר קצבאות. מנתונים משרד העבודה עולה כי כ-2 מיליון בני אדם בקליפורניה עדיין מקבלים דמי אבטלה.

כמו כן, מאז חודש פברואר, קליפורניה הוסיפה למעלה מ-390 אלף משרות. בחודש אפריל בלבד, קליפורניה היוותה 38% מכלל המשרות החדשות שנוספו בארה"ב. עם זאת, עדיין שיעור האבטלה במדינה היה השני בגובהו בארה"ב – 8.3%.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE